Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

SUA: 5 moduri creative in care mall-urile se reinventeaza

In Statele Unite, apocalipsa retail-ului offline a fost anuntata inca din 2017, a continuat in 2018 (cu 12.000 de magazine fizice inchise) si a accelerat anul trecut, odata cu pandemia COVID-19, cand peste 36 de retaileri mari si-au declarat falimentul. Mall-urile erau epicentrele sociale si comerciale ale oraselor (unde puteai face cumparaturi, lua masa, vedea un film si pierde cateva ore, la plimbare, cu prietenii). Post-pandemie, si-au inchis portile, din cauza izolarii sociale si acum scopul si importanta lor se transforma, treptat, citim pe retaildive.com.

Dotate cu numeroase locuri de parcare, mii de metri patrati de spatiu si o localizare avantajoasa, mall-urile Americii se transforma, 5 dintre modalitatile inovative in care o fac fiind urmatoarele:

  1. Devin depozite si centre de fulfillment – traficul e in scadere in mall-uri, iar unele locatii si-au transformat spatiile in depozite e-commerce, tendinta care s-a intensificat din cauza noului coronavirus; comertul online are nevoie de un spatiu logistic de trei ori mai mare decat un magazin traditional, fizic (conform unui raport marca Prologis, din 2020), iar mall-uri sunte perfecte (sunt mari, costul de inchiriere/m2 poate fi scazut si se afla in zone urbane dense, ceea ce avantajeaza livrarile rapide); Walmart ia in considerare adaptarea unei portiuni din magazinele proprii in zone de fulfillment, iar in vara lui 2020 Amazon negocia cu Simon Property Group(unul dintre cei mai mari proprietari de mall-uri din SUA), pentru a transforma locatii Sears si J.C. Penney inchise in spatii de procesare si trimitere a comenzilor catre clientii online
  2. Devin locuri de vaccinare anti-COVID si spatii medicale – mall-urile abandonate de magazine si de clienti pot rezolva problema spatiilor centralizata in care populatia safie vaccinata impotriva coronavirusului, iar asta se intampla deja la fostul mall din Livingston, (New Jersey), intr-o parcare Sears din Riverside (California) si la University Malldin Tampa (Florida)
  3. Devin sedii pentru gameri – in 2019, Epic Games a cumparat, de exemplu, Cary Towne Centerdin Cary (Carolina de Nord), pentru a-l transforma intr-un campus propriu, pana in 2024; astfel, compania (care isi are sediul in Cary de peste 20 de ani) va obtine 9,1 hectare de spatiu comunitar si de birouri
  4. Devin biserici – o idee mai veche este transformarea completa a locatiilor in spatii cu alta destinatie, cum a facut (la finalul anilor ’90) o biserica baptista din Lakeland (Florida); alte biserici americane preiau spatii in mall-uri operationale, fiind deschise duminica dimineata, cand restul magazinelor sunt, de obicei, inchise
  5. Devin spatii de birouri – Google a anuntat, in 2019, ca a inchiriat mall-ul Westside Pavilion (din Los Angeles) pentru propriile birouri, spatiul urmand a fi convertit complet pana in 2022; compania Hudson’s Bay planuieste sa transforme un magazin Lord & Taylor din cadrul King of Prussia Mall intr-un spatiu de birouri de 11.000 m2, pe doua etaje; ideea ar insemna trafic cresct pentru magazinele si restaurantele din aceeasi cladire

Leave a reply