AliExpress isi deschide reprezentanta in Rusia
La sfarsitul lunii martie, platforma de comert online chineza AliExpress a anuntat ca este in plin proces de deschidere a unei reprezentantei locale, in Rusia, informeaza site-ul ewdn.com. Din 2014 incoace, subsidiara Alibaba s-a impus pe piata ruseasca de e-commerce, care a atins valoarea de 26 miliarde $ anul trecut.
Reprezentantii companiei au confirmat si faptul ca AliExpress are de gand sa respecte legislatia rusa, inclusiv legea care impune stocarea datelor personale ale cetatenilor de aici pe servere amplasate pe teren rusesc. Chinezii si-ar fi selectat deja, conform unor surse, centrele de date, dupa ce a negociat in cursul anului anterior cu diversi provideri rusi (dar reprezentantii subsidiarei nu au comentat informatia). Legea blocheaza accesul la site-urile care nu respecta acest transfer de date pe teren rusesc (LinkedIn a patit-o, in toamna lui 2016); alte companii care si-au transferat deja informatiile/sunt in curs de a o face sunt Apple, Booking.com, eBay, Google si Uber.
Miscarea vine dupa ce, in aprilie trecut, subsidiara Alibaba a devenit prima companie globala care accepta noul sistem de plata rusesc (cardurile Mir, create dupa ce americanii de la Visa si MasterCard si-au suspendat tranzactiile in cateva banci rusesti, la finele lui 2014), iar in septembrie 2016, acelasi AliExpress isi deschidea primul showroom din lume la Moscova.
Leave a reply