Strategii pentru a reactiva abonatii inactivi, de Black Friday si Sarbatori
Stiai ca afacerile pot pierde pana la 50% dintre abonatii la newsletter intr-un an, fie prin dezabonare, fie prin lipsa de engagement? Abonatii inactivi afecteaza rata de deschidere si click-through, precum si livrabilitatea campaniilor de email marketing. Insa inainte sa-i scoti din lista, mai da-le o sansa cu o serie de emailuri de reactivare.
Vestea buna este ca perioada de Black Friday si Sarbatori este perfecta pentru acest tip de campanie, asa ca citeste mai departe pentru a descoperi strategii si idei aplicabile imediat.
Ce sunt abonatii inactivi?
Un abonat inactiv ramane in lista ta de email o perioada indelungata – de la saptamani, la luni sau chiar ani -, insa nu interactioneaza cu campaniile trimise. Un studiu Marketing Sherpa arata ca, in medie, 22% dintre abonati devin inactivi pe parcursul unui an, in timp ce Marketing Charts sustine ca aproape jumatate dintre noii abonati isi vor pierde interesul in primele 12 luni.
Abonatii inactivi sunt o problema pentru ca iti afecteaza rata de engagement si livrabilitatea, semnalandu-le serviciilor de email ca newsletterele tale sunt nedorite. Pe langa asta, ei sunt si o oportunitate pierduta. Costa sa castigi abonati noi, iar cei existenti si-au aratat deja interesul si pot redeveni contacte active si chiar clienti.
Eficienta campaniilor de reactivare abonati
Studiile spun ca intre 10% (AgencyAnalytics) si 24% (Uplers) dintre abonatii inactivi citesc emailul de reactivare. O alta veste buna este ca cei care o fac continua sa interactioneze cu campaniile urmatoare in proportie de 45%. Campaniile de email marketing trimise in perioada sarbatorilor de iarna sunt mai eficiente decat alte campanii, potrivit Inc. Desi oamenii primesc mai multe emailuri de la branduri, ei sunt si mai predispusi la a le deschide pentru a profita de numeroasele oferte din ultimele luni din an, asa ca este un moment propice sa incerci sa reactivezi abonatii inactivi.
Segmentarea listei de abonati si personalizarea mesajului
Secretul succesului unei campanii de re-engagement este segmentarea bazei de date si trimiterea unui newsletter personalizat. Cu cat reusesti sa targetezi mai bine mesajul, cu atat ai sanse mai mari sa starnesti din nou interesul abonatilor.
Mai intai, trebuie sa definesti abonatii inactivi. Poti decide ca toti abonatii care nu au deschis emailurile in ultimele 3 sau 6 luni sunt inactivi. O alta modalitate de segmentare este dupa numarul de campanii, in loc de perioada. Sau dupa comportamentul din campaniile trecute. Tu decizi criteriile cele mai potrivite in functie de specificul magazinului si al datelor de care dispui.
Odata ce ai creat unul sau mai multe segmente, gandeste-te ce mesaj si oferta ar fi relevante pentru fiecare dintre ele. Foloseste datele pe care le ai la dispozitie pentru personalizarea newsletterelor, precum nume, gen, varsta, data abonarii, localitatea, comenzi trecute sau orice preferinte de cumparare ai observat de-a lungul timpului.
Reactivare segment detractori
Cand incluzi in strategia de email marketing un sondaj Net Promoter Score, in platforma NewsMAN vei avea la dispozitie automat un segment cu abonatii care au acordat scoruri mici magazinului, serviciilor sau produselor. Acesti abonati pot fi si ei reactivati de Black Friday sau Sarbatori folosind unul sau mai multe dintre emailurile sugerate in sectiunea urmatoarea.
Secventa emailuri de Black Friday si Sarbatori
Acum, ca ai la dispozitie segmentele de abonati inactivi, e timpul sa creezi campania de reactivare. Sfatul nostru este sa faci o automatizare de email marketing cu mai multe mesaje, dupa cum urmeaza:
1. Primul mesaj trebuie sa fie conversational, direct si sa foloseasca pe cat posibil date personalizate in titlul emailului. Te adresezi unor oameni care ti-au ignorat ultimele campanii, asa ca trebuie sa iesi in evidenta cu ceva. Iata cateva exemple:
- „[Nume], mai da-ne o sansa si ai oferte exclusive, de Black Friday”
- „[Nume], vrei livrare gratuita la produsele preferate?”
- „[Nume], ti-am pregatit un cadou special de Sarbatori”
- „Ai 10% extra reducere, ca sa stii ca ne e dor de tine”
- „Black Friday e un moment bun sa ne mai faci o vizita”
2. Al doilea mesaj trebuie sa vina in continuarea primului cu un nou beneficiu, creand totodata un sentiment de urgenta.
- „Oferta ta exclusiva de Black Friday expira azi”
- „Nu uita, facem noi cinste cu livrarea”
- „Sigur nu vrei cadoul nostru? E la un click distanta”
- „Ti-am pastrat produsul preferat si maine poate fi la tine”
3. In functie de activitate de la primele mesaje, poti trimite automatizari de browsing sau cos abandonat, astfel incat sa fii sigur ca, odata ce ai starnit interesul, ajuti persoana sa finalizeze cumparaturile si sa-ti ramana aproape.
4. Continua discutia cu abonatii care au interactionat cu emailurile tale. La cateva zile dupa primele mesaje, le poti trimite un sondaj NPS pentru a intelege mai bine ce ii multumeste sau nemultumeste si cum poti imbunatati relatia. Incurajeaza-i sa lase comentarii, citeste-le si foloseste informatia in campaniile ulterioare.
5. Vor fi si abonati care nu interactioneaza cu aceste prime emailuri. Trimite un newsletter prin care sa ii anunti ca este ultima sansa sa-ti arate ca doresc sa ramana abonati, inainte sa fie scosi din lista. Explica-le ca nu doresti sa trimiti newslettere nedorite si ca daca nu dau click pe un link in X zile (poate fi o oferta, un sondaj, un quiz etc.), nu vor mai primi emailurile tale. Tine-te de cuvant si scoate-i din lista pe cei care raman inactivi.
Pastreaza secventa scurta. Pentru cei care nu raspund deloc, 2-3 emailuri sunt suficiente. Nu vrei sa ii enervezi si sa risti sa ajungi in spam. Continua sa le trimiti mesaje relevante abonatilor care interactioneaza cu emailurile si foloseste datele din campanii si feedbackul clientilor pentru a imbunatati campaniile viitoare, astfel incat sa reduci numarul celor care devin inactivi.
Idei pentru reactivarea segmentului inactiv de abonati
Cum faci sa starnesti din nou interesul abonatilor? Ce le poti oferi in emailurile de reactivare? Iata cateva idei:
- Oferte personalizate de Black Fridat si Sarbatori, care nu se regasesc in magazin. De exemplu, daca cineva a cumparat in trecut un anumit produs, poti oferi ceva similar sau complementar la reducere.
- Coduri de reducere extra. Chiar daca suntem in plin sezon de oferte si reduceri, un cod de reducere extra poate fi suficient de valoros incat sa atraga atentia si sa aduca abonatii inapoi pe site.
- Vouchere cadou. Sarbatorile de iarna sunt despre generozitate, asa ca abonatii tai vor aprecia un gest din partea ta. Fa-le un cadou valoros, iar ei iti vor inapoia gestul.
- Gamificare. Oamenii sunt atrasi in mod natural de concursuri, tombole, roata norocului sau orice foloseste elemente imprumutate din jocuri. Creeaza un mecanism distractiv cu recompense si starneste-le curiozitatea printr-un newsletter.
- Review si feeback. Trimite periodic emailuri prin care ceri feedbackul abonatilor. Ce functioneaza? Ce nu functioneaza? Ce tip de newsletter le place si ce nu le place? Sau, de ce nu, intreaba-i ce produse si-ar dori sa incluzi in oferta.
Pentru orice tip de email, gasesti modele de newsletter in galeria NewsMAN, pe care le poti personaliza cu brandingul tau si mesajul dorit. Iata doar cateva cu tematica de Sarbatori:
Cum faci sa ai cat mai putini abonati inactivi
Vei avea multi clienti noi in aceasta perioada si sansa sa construiesti o relatie de durata cu ei.
Incepe cu dreptul si creeaza automatizari de email marketing de bun venit. Acestea sunt printre cele mai citite tipuri de newsletter si seteaza tonul pentru comunicarile ulterioare. Trimite newslettere in mod constant si asigura-te ca sunt relevante si utile. Nu trimite doar oferte comerciale si nu te limita numai la perioadele aglomerate din an, cand toata lumea vrea sa vanda.
Nu in ultimul rand, trimite newslettere prin servicii de email marketing usor de folosit, care iti ofera tehnologia necesara sa creezi campanii avansate, cu un design profesionist si care ajung in inboxul abonatilor. NewsMAN te ajuta cu functii complexe, dar si cu bune practici, astfel incat sa poti trimite campanii de succes, indiferent de nivelul de experienta in domeniu.
Leave a reply