Packeta: rata de retur a magazinelor online din Romania este in crestere
Dezvoltarea industriei e-commerce din Romania si schimbarea comportamentului de consum al romanilor (care sunt mai predispusi sa faca mai multe achizitii digitale, decat in anii trecuti) genereaza o rata de retur mai ridicata, anunta Packeta Romania, intr-un comunicat de presa. Potrivit legii in vigoare, consumatorii au la dispozitie 14 zile calendaristice pentru a returna produsele cumparate.
Rata de retur a produselor achizitionate online variaza, in functie de segment. In cazul platilor in avans (cu cardul), rata de retur e mai scazuta: 1-3%. Nu acelasi lucru se intampla si in cazul platilor ramburs (plata la livrare), unde rata de retur variaza intre 5% si 15%, in functie de categoriile de produse. „Ne asteptam ca rata de retur sa continue sa creasca in lunile noiembrie si decembrie, odata cu cresterea vanzarilor in evenimentele de reduceri de final de an, precum Black Friday si campania de Craciun, mai ales in anumite industrii online, precum fashion. Motivele returului variaza de la inadvertentele produselor, calitatea acestora, starea de functionare etc. Pe termen lung, insa, rata de retur a produselor va fi mai mica, pe masura ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul”, transmite Alexandr Jeleascov (foto, CEO Packeta Romania).
Pentru magazinele online aceasta problema devine mai serioasa, pe masura ce au mai multe comenzi in afara Romaniei, de aceea trebuie gestionata cu parteneri de incredere, care sa asigure returul produselor in cele mai bune conditii. Packeta Romania ofera comerciantilor acest serviciu de returnare a produselor, atat in Romania, cat si in afara tarii, la costuri avantajoase. Compania ofera suport logistic simplificat pentru returul coletelor, clientii avand la dispozitie o retea nationala formata din peste 800 de puncte pick-up, unde pot preda coletele, pentru ca acestea sa fie returnate comerciantilor de la care au fost achizitionate.
„Una dintre principalele provocari pentru clientul final o reprezinta documentarea insuficienta referitoare la politica de returnare a comenzilor. In afara de documentare, lipsa unei solutii viabile privind returul, cat si costul de retur. Aceste motive sunt un impediment si pentru magazinele online deoarece costul de retur pe lantul de aprovizionare este aproximativ dublu fata de livrarea propriu-zisa catre client, generand astfel costuri interne care pot reprezenta cateva procente semnificative din cifra de afaceri”, mai spune Alexandr Jeleascov.
Procedura de returnare a comenzilor online, via Packeta, in Romania:
- clientii ambaleaza in mod corespunzator produsele ce urmeaza a fi returnate si adauga in colet formularul de returnare furnizat de catre magazinul online
- predau personal coletul la unul dintre cele peste 800 de puncte pick-up ale Packeta Romania
- comunica personalului din punctul pick-up codul unic de returnare format din 8 cifre al magazinului online respectiv
- pe baza codului, personalul din punctul pick-up genereaza un AWB asociat returului
- curierul Packeta Romania va prelua coletul de la punctul pick-up si il va returna magazinului online
Cat priveste modalitatea de retur transfrontalier, in Cehia, Slovacia si Ungaria este valabila aceeasi solutie ca si in Romana, clientul putand preda returul la orice punct pick-up. In afara acestor tari, Packeta detine adrese fizice de retur in toate tarile in care livreaza, deci clientii pot expedia coletele catre una dintre aceste adrese, iar curierii Packeta vor prelua coletele si le vor returna catre magazinele online. Tarifele pentru coletele retur se aplica magazinelor online si difera in functie de tara de destinatie si de modalitatea de retur.
Leave a reply