Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Dan Toma
Dan Toma (foto, Digital Marketing Director Zitec) este al optulea jurat al Competitiei magazinelor online GPeC 2020, care ne-a introdus in culisele procesului de jurizare din aceasta toamna. Descopera, in interviul de mai jos, de cat timp face parte din echipa de evaluare, ce a avut de zis despre sesiunile de mentorship si de ce crede ca multe magazine e-commerce locale stagneaza.
Citeste aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu, Dragos Smeu si Bogdan Manolea, din aceeasi serie!
ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Dan Toma: Pentru mine acesta a fost al 2-lea an consecutiv de cand fac parte din juriu.
Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Undeva la 14-15 au fost, in total, in cei 2 ani, cu doua etape la fiecare.
Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Criteriile de jurizare, asa cum le-am perceput eu, au fost suficient de complete si complexe.
Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Mi-as fi dorit sa vad o crestere a calitatii site-urilor. Sunt nenumarate resurse si exemple de best practices, de unde companiile la inceput de drum sau chiar established (dar cu o prezenta scazuta in online) sa se inspire.
Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Pentru mine a fost mai greu de inteles de ce unii concurenti nu beneficiaza de pachetul complet al competitiei. Mai exact, destul de putini reprezentati s-au prezentat la sesiunile de mentorship.
Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Am remarcat cu precadere platforme internationale, cum ar fi WooComerce sau Magento.
Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Ar fi o data procesul de checkout, care in loc sa se simplifice devine din ce in ce mai greoi. Si am observat ca, indiferent de industrie, exista o tendinta de copiere nu tocmai reusita a celui mai mare e-commerce din Romania (eMAG).
Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Mai mult decat carentele magazinelor online jurizate, m-a surprins lipsa deciziilor bazate pe date, in detrimentul deciziilor bazate pe feeling si pe opinii. Cred ca acest factor face ca multe magazine online sa stagneze.
Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Am remarcat o imbunatatire a calitatii pe zona de customer service. O mai mare deschidere inspre a deservi clientul si timpi de raspuns mai buni.
Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
In linii mari, sunt tentat sa zic ca cea mai mare surprindere a fost lipsa de flexibilitate si deciziile luate pe opinii. Consider ca in mediul online, dar cu precadere in e-commerce, companiile ar trebuie sa puna utilizatorul/consumatorul in punctul central si in jurul lui sa customizeze site-ul si oferta.
Leave a reply