CEO-ul Primark nu crede ca publicul va prefera shopping-ul online, pe viitor
Cumparatorii nu se vor muta permanent online din cauza noului coronavirus, a explicat Paul Marchant (foto, CEO Primark) intr-un material publicat de thetimes.co.uk. Pandemia COVID-19 a influentat clar dezvoltarea e-commerce-ului, la nivel mondial, dar Marchant spune ca cine crede intr-o mutare inevitabila si permanenta catre comertul digital „greseste si este naiv”. „Tot ce putem spune clar despre cresterea shopping-ului online in timpul izolarii sociale este ca magazinele (fizice) au fost inchise”, noteaza acesta.
CEO-ul retailerului irlandez spune ca Primark a realizat propria cercetare apropo de reactia clientilor proprii, in timpul pandemiei. „Si noi am fost surprinsi de rezultate. Nu ne-am dat seama cat de importante sunt magazinele si ce simt oamenii apropo de aceste locuri. Cand am intrebat de unde provine identitatea oamenilor, principalul raspuns a fost satul, localitatea sau orasul lor. Starea unui oras influenteaza ce simt oamenii despre ei insisi. Si cum masoara acest declin? Prin numarul de magazine inchise. Pentru un numar mare de oamenim magazinele joaca un rol important in viata lor. Shopping-ul este un eveniment social, o experienta fizica”, explica Paul Marchant.
Orice guvern care vrea sa impulsioneze centrele urbane sau rurale ar trebui sa stea cu ochii pe fiecare magazin inchis in respectiva localitate, spune acesta. Marchant crede ca Guvernul britanic ar trebui sa introduca o perioada in care TVA-ul este 0, dupa vaccinarea populatiei impotriva noului coronavirus, pentru a ajuta reintoarcerea oamenilor in magazinele fizice.
Conform Biroului National de Statistica din Marea Britanie, consumatorii cumpara in continuare masiv de pe Internet: in ianuarie-februarie 2020, procentul de vanzari e-commerce era de 20% din totalul vanzarilor din retail, in mai – era de aproape 33%, iar in octombrie – de 28,1%.
Leave a reply