Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: Black Friday 2022 – cifre si recorduri (UPDATE)

Toamna este anotimpul dedicat celor mai mari reduceri din an, cu ocazia Black Friday, eveniment fixat anul acesta (de eMAG.ro) pe data de 11 noiembrie. In articolul de fata, am strans toate informatiile primite in diverse comunicate de presa, legate de acest eveniment dedicat promotiilor, pentru a avea o privire de ansamblu asupra Black Friday 2022. Vom updata lista de mai jos, pe masura ce primim noi informatii.

PayU Romania (11 noiembrie):

ORA 08:13:

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate – 97,26 de milioane RON
  • numarul de tranzactii – 164.772, din care 86,8% au fost platite cu cardul (135.000 fiind tranzactii cu cardul salvat, adica 71 milioane RON) si 13,2% au fost platite in rate
  • minutul de aur – 7.150 tranzactii (ora 07:34, dublu fata de anul trecut)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 589 RON
  • tranzactii transfrontaliere – 963 de tranzactii (0,6% din total), in valoare de 781.159 RON (0,8% din total), majoritatea din Marea Britanie, Germania si SUA
  • categorii preferate – electro IT (electrocasnice mici si mari, laptopuri, TV, audio-video si telefoane); alte categorii cu cresteri mari sunt bauturile, parfumurile si produsele de ingrijire personala, jucarii si articole pentru copii
  • top 3 tranzactii efectuate pana la ora 08:13 – industria IT&C (tranzactii in valoare de 38.888 RON), industria de eTail (36.295 RON), industria IT&C (295 RON)

ORA 10:42:

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate – 213,3 milioane RON
  • numarul de tranzactii – 369.336, din care 87,2% au fost platite cu cardul (278.000 fiind tranzactii cu cardul salvat, adica 141 milioane RON) si 12,8% in rate (in valoare de 51 milioane RON)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 570 RON
  • tranzactii transfrontaliere – 2.867 de tranzactii (0,8% din total), in valoare de 2,5 milioane RON (1,1% din total), majoritatea din Marea Britanie, Germania si SUA
  • categorii preferate – electro IT, bauturi, parfumuri si produse de ingrijire personala, jucarii si articole pentru copii, vouchere pentru restaurante, servicii medicale & nopți de cazare, aur, abonamente pentru companii aeriene
  • top 3 tranzactii efectuate pana la ora 10:42 – industria IT&C (tranzactii in valoare de 39.888, 39.544 si 38.077 RON)

ORA 12:20:

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate – 255,07 milioane RON
  • numarul de tranzactii – 452.188, din care 87,6% au fost platite cu cardul (325.000  fiind tranzactii cu cardul salvat, in valoare de 162 de milioane RON ) si 12,4% in rate (in valoare de 59,06 de milioane RON)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 564 RON
  • tranzactii transfrontaliere – 4.080 de tranzactii (0,9% din total), in valoare de 3,29 milioane RON (1,3% din total), majoritatea din Marea Britanie, Italia si Germania
  • top 3 tranzactii efectuate pana la ora 12:2o – industria IT&C (tranzactii in valoare de 888, 39.544 și 39.015 RON)

ORA 16:30:

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate – 315,85 milioane RON
  • numarul de tranzactii – 580.975, din care 88,2% au fost platite cu cardul (406.000 fiind tranzactii cu cardul salvat, in valoare de 195 de milioane RON ) si 11,8 % in rate (in valoare de 72 de milioane RON); valoarea medie a tranzactiei cu plata in rate este de 1.002 RON
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 544 RON
  • tranzactii transfrontaliere – 6.291 de tranzactii (1,5% din total), in valoare de 4,8 milioane RON (1,1% din total), majoritatea din Marea Britanie, Italia si Germania
  • top 3 tranzactii efectuate pana la ora 16:3o – software (147.621 RON), eTail (53.552 RON), IT&C (39.888 RON)

ORA 17:40:

  • valoarea totala a volumelor tranzactionate – 329,59 milioane RON
  • numarul de tranzactii – 611.819, din care 88,4% au fost platite cu cardul (424.000 fiind tranzactii cu cardul salvat, in valoare de 202 de milioane RON ) si 11,6 % in rate (in valoare de 75 de milioane RON); valoarea medie a tranzactiei cu plata in rate este de 1.001 RON
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 539 RON
  • tranzactii transfrontaliere – 6.877 de tranzactii (1,6% din total), in valoare de 5,19 milioane RON (1,1% din total), majoritatea din Marea Britanie, Italia si SUA
  • top 3 tranzactii efectuate pana la ora 17:4o – software (147.621 RON), eTail (53.552 RON), IT&C (39.888 RON)

NETOPIA Payments (11 noiembrie):

  • tranzactiile online cu cardul au crescut cu aproximativ 27% YoY
  • in medie, romanii au cheltuit online aproximativ 322 lei (in usoara scadere fata de 2021, cand era de circa 370 lei)
  • s-au procesat, in medie, 80 de tranzactii/minut de Black Friday, varful de tranzactii s-a inregistrat la ora 14:15, iar cea mai mare suma raportata in perioada de referinta s-a ridicat la peste 35.000 lei (un echipament de supraveghere)
  • categoriile de produse preferate de romani – incaltaminte, retail generalist, suplimente alimentare si cosmetice, aparatura foto si carti
  • mai mult de doua treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2022 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai multi dintre utilizatori preferand aceasta varianta in detrimentul desktop-ului (31%)
  • 2 din 3 romani au ales dispozitivele mobile pentru a efectua tranzactii cu cardul de Black Friday
  • datele demografice de anul acesta arata ca majoritatea achizitiilor online au fost realizate de femei (in proportie de 54,1%), in timp ce ponderea barbatilor a fost de 45,9%
  • grupa de varsta cu cele mai multe achizitii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmata indeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) si 65+ ani (6,83%)

MerchantPro (11-14 noiembrie):

  • Black Friday 2022 a adus cresteri temperate YoY, semn ca publicul adopta un comportament de consum prudent si renunta tot mai mult la achizitiile impulsive
  • analiza pe datele a peste 1.500 de magazine online romanesti de pe platforma MerchantPro arata o crestere cu 8,5% a numarului de comenzi si cu 12,5% a valorii acestora, in intervalul 11-14 noiembrie, fata de perioada echivalenta a anului precedent (12-15 noiembrie)
  • mai putin de 20% dintre magazine au promotii de o singura zi, iar cele mai multe au extins intervalul de campanie in intregul weekend si in ziua de luni
  • cele mai mari cresteri la nivel de numar de comenzi (fata de anul trecut) s-au inregistrat vineri, de Black Friday (+10%); din perspectiva valorica, cresterea de vineri a fost de doar 7,3% ToT (cresteri mai spectaculoase in valoarea comenzilor s-au inregistrat de Cyber Monday, + 23% YoY, in conditiile unui numar de comenzi cu doar 8% mai mare fata de 2021)
  • valoarea medie a comenzii a crescut timid fata de 2021, la 56 €/tranzactie (fata de 53 €, in 2021); cea mai mare medie per tranzactie s-a inregistrat luni (60 €)
  • cele mai dinamice categorii de produse – Fashion (segment cu traditie, a avut o crestere de peste 15% in valoare si 10% in volum, YoY), cand valoric cresterea a atins 20%.), Home & Deco, Beauty, Articole sportive si Articole pentru copii; majoritatea au inregistrat cresteri in valoare dupa ziua de Black Friday – duminica (13 noiembrie) si luni, de Cyber Monday, semn ca multi consumatori au analizat si comparat ofertele disponibile, inainte de a lua decizia de achizitie
  • segmentul Home &Deco a inregistrat o crestere spectaculoasa de Cyber Monday, cu un plus de 75% in numar de comenzi si 54% ca valoare; la nivelul perioadei analizate, segmentul a inregistrat o crestere valorica de 9%, dupa ce in ziua de Black Friday a avut o scadere de 10%.
  • analiza MerchantPro arata o crestere de 31% a platilor online pe 11 noiembrie si de 20% la nivelul perioadei, un semn de crestere a increderii consumatorilor in magazinele online pe care le aleg

DWF (11 noiembrie):

  • cele 344 de site-uri din portofoliul agentiei au avut 4.414.342 de vizite (adica un trafic de +130%, comparativ cu o zi obisnuita); cele 156 de magazine online cu tracking setat in Google Analytics,pentru colectarea datelor legate de comenzi (45% din total) au cumulat un trafic total de aproximativ 2.441.000 de vizite (-10% YoY)
  • brandurile au investit mai putin in Google Ads decat anul trecut, bazandu-se intr-o masura mai mare pe SEO si autoritatea brandului propriu – 40% din traficul total pe magazinele online monitorizate a venit din Ads (in special Google), in timp ce restul de 60% a fost atras din SEO; reclamele din Google au avut un buget de 622.630 lei in ziua de vineri, in cazul magazinelor online analizate (aproximativ 5,16 €/ora, cu -17% mai putin fata de Black Friday 2021)
  • comparativ cu luna octombrie, cand CPC-ul mediu era de 0,74 lei (la nivelul tuturor magazinelor online din portofoliul DWF), Black Friday a marcat un cost mediu pe click de 0,95 lei (o crestere de +28% YoY, mai mica decat in 2021, ceea ce indica, coroborat cu alocarea unui buget total mai mic, faptul ca brandurile au fost mai rezervate)
  • s-a observat si o scadere a timpului mediu petrecut pe site, cu 20 de secunde
  • 156 de magazine e-commerce au avut peste 56.358 de comenzi online (-7% YoY), in valoare de 39.758.174 de lei (+13% YoY); in octombrie, aceleasi site-uri au avut o medie zilnica totala a comenzilor de 6.200.000 lei, deci Black Friday 2022 a echivalat cu aproximativ 6,5 zile obisnuite
  • desi produsele au fost mai scumpe ca anul trecut, consumatorii au cumparat mai mult – valoarea medie pe comanda a crescut cu +21%, de la 582 lei (in 2021), la 705 lei (anul acesta); valoarea medie e de doua ori mai mare ca media din octombrie, in timp ce in 2021 era de 1,6 ori mai mare
  • cele mai mari cresteri la nivel de valoare medie/comanda a fost in domenii ca materiale de constructii, IT si electrocasnice, produse pentru casa si gradina, Fashion; valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost anul acesta mai mica in cazul magazinelor cu produse pentru copii (jucarii), carti, frumusete si cosmetice, bijuterii
  • rata medie de conversie a celor 156 magazine online a fost de 2,31%, in crestere fata de Black Friday 2021 (cand era de 2,23%)

easySales (11 noiembrie):

  • pana la ora 14:00, in platforma cu 600 de comercianti integrati, s-a inregistrat o crestere de 8% in numarul de comenzi, in categoria Sports & Outdoor
  • top categorii de produse – Home & Garden, Electronice si IT, Health & Personal Care, Jucarii si produse pentru copii
  • pana la ora 14:00, comanda cu cea mai mare valoare (pana la ora 14.00) – 61.000 Lei a fost pentru un generator de curent
  • valoarea medie a comenzii a crescut cu 13% YoY
  • s-au inregistrat cu 50% mai multe comenzifata de Black Friday 2021 (dar exista si o crestere a numarului de comercianti inrolati)
  • crestere de 5-10% YoY din total vanzari, la nivelul tuturor comerciantilor

eMAG.ro (11 noiembrie):

  • cea de-a 12-a editie a Black Friday a insemnat peste 560.000 de clienti, care au comandat peste 2,2 milioane de produse (la fel ca anul trecut), in valoare de peste 644 milioane de lei (+35 de milioane de lei YoY, adica o crestere de 5,74%)
  • peste 9.560 de parteneri din Marketplace participanti la eveniment au vandut 693.282 de produse
  • fiecare comanda a continut, in medie, 4,1 produse, si a avut valoarea de 1.170 de lei
  • clientii Genius au pus, in medie, 6 articole in cos, alocand 1.359 lei/comanda (in medie)
  • plata cu cardul a fost folosita in cazul a 63,2% dintre comenzi
  • plata in rate a crescut cu 43% YoY, iar 90% dintre platile in rate au fost efectuate direct din contul eMAG/Wallet
  • comenzile de pe dispozitive mobile au insemnat 81,9% din total
  • in premiera, de Black Friday, orasul Cluj-Napoca a preluat primul loc in topul localitatilor dupa valoarea medie a comenzii/client, urmat de Bucuresti, Iasi si Constanta
  • categoriile de produse care au starnit cel mai mare interes au fost: articole de bacanie, bauturi, jucarii si articole pentru copii, produse de ingrijire personala, mobila si articole pentru casa, electronice si electrocasnice
  • mai bine de jumatate dintre comenzile totale (51,8%) au fost plasate la easybox, 000 de colete au ajuns deja de ieri in aceste lockere, iar peste 75% dintre comenzi vor fi livrate in primele 5 zile dupa Black Friday
  • top categorii de produse comandate – Bauturi, bacanie si petshop (380.366), Jucarii si articole pentru copii (364.139), Parfumuri, ingrijire personala si cosmetice (276.772), Mobilier si produse pentru casa (204.135), Electrocasnice mari si mici (165.194), Bricolaj, gradina si auto (142.544), Telefoane, tablete și gadgeturi (138.813), Laptopuri, IT, birotica si papetarie (128.049), Televizoare, audio- video, gaming si carti (119.159), Fashion si sport (102.801)

Esteto.ro (8-13 noiembrie):

  • cea mai mare comanda, ca valoare (135 de produse, de la 12 parteneri din marketplace, in valoare de 7.735 de lei), a fost plasata pe 8 noiembrie; cea mai mare comanda, ca numar de produse, a fost de 6.348 de lei (146 de produse comercializate de Esteto.ro); ambele comenzi au fost achitate online, cu cardul
  • in prima parte a campaniei de Black Friday 2022, Esteto.ro a inregistrat vanzari mai mari cu aproape 15% fata de perioada similara din 2021, in timp ce produsele achizitionate din marketplace au urcat la 18% din totalul vanzarilor

A2T.ro (28 octombrie – 5 decembrie):

  • pe 11 noiembrie, cea mai scumpa comanda a fost de 59.000 de lei si a presupus achizitia unui sistem fotovoltaic si a unui sistem de supraveghere
  • cea mai mare comanda ca volum a avut 30 de produse, intre care un kit complet de supraveghere, sisteme de automatizare, videointerfon si alarma wireless
  • in prima parte a campaniei de Black Friday 2022, Atu Tech a inregistrat vanzari mai mari cu 20% fata de perioada similara din 2021

evoMAG.ro (28 octombrie –27 noiembrie):

  • pe 11 noiembrie, cea mai mare comanda a unei companii a fost in valoare de aproape 90.000 de lei si a vizat achizitia a peste 100 de monitoare LED; cea mai mare comanda plasata de o persoana fizica a fost un laptop de Gaming Asus (21.299 de lei)
  • peste 50% dintre clienti au ales sa plateasca cu cardul produsele achizitionate de Black Friday, iar aproape un sfert dintre produsele vor fi achitate in rate
  • aproximativ 30% din totalul comenzilor au ajuns in lockerele easybox, de unde clientii le-au putut ridica in intervalele alese de ei

FashionDays.ro (7-13 noiembrie):

  • au fost plasate peste 280.000 de comenzi si s-au vandut peste 550.000 de produse
  • cel mai mare retailer online de Fashion a avut venituri cu 50% mai mari, comparativ cu primul Black Friday pandemic (noiembrie 2020), editie in care, pe fondul cresterii e-commerce-ului, reusise un record absolut
  • peste 40% din valoarea comenzilor a fost reprezentata de clienti Genius
  • 7% din valoarea comenzilor platite a fost cu serviciul Dressing Room, care permite plata in 4 rate
  • comenzile platite cu cardul au reprezentat 51% din totalul comenzilor
  • peste 60% dintre clienti au ales optiunea de livrare a comenzilor in easybox
  • 82% din valoarea comenzilor provine din aplicatia Fashion Days

GLAMI.ro (11-18 noiembrie):

  • numarul de comenzi plasate a crescut cu 7% fata de 2021
  • valoarea bruta a vanzarilor pentru parteneri au crescut cu 40%, comparativ cu 2021 (pe 11 noiembrie, acest procent era cu 126% mai mare decat in ziua precedenta)
  • valoarea medie a unei comenzi, via www.glami.ro a crescut cu 30% YoY
  • click-urile de iesire din GLAMI.ro catre e-shop-urile partenere au fost cu 23% mai numeroase, comparativ cu anul trecut
  • printre cele mai cautate articole pe GLAMI.ro, de Black Friday, au fost pantofii sport, urmati de botinele de dama (termen de cautare clasic pentru publicul feminin)

Sezamo.ro (8-20 noiembrie):

  • supermarketul online a organizat Green Friday, in cadrul careia soferii masinilor electrice de livrare au parcurs 50.414 km (si au evitand consumul a peste 6,5 tone de CO2), iar clientii au economisit 46.200 de ore (care ar fi fost petrecute la supermarketuri sau pe drum catre magazine)
  • produsul vedeta au fost afinele, care s-au aflat in topul produselor comandate si in topul celor mai cumparate fructe; leguma vedeta a campaniei a fost ceapa verde, iar cel mai cumparat produs din categoria carne a fost pieptul de pui dezosat; in cazul produselor nealimentare, cei mai multi clienti au achizitionat online hartie de copt si pasta de dinti; la mare cautare au fost si produsele plant-based, inlocuitoare pentru mezeluri si lactate, 1 din 4 cosuri incluzand cel putin un produs de acest fel
  • cele mai cautate produse in bara de Search au fost guma de mestecat si bananele
  • cele mai amuzante cautari din bara de Search au fost „vopsea scame”, „Thailanda” si simptome ale virozelor respiratorii de sezon, precum „tusea”
  • cele mai multe comenzi (66%) au fost plasate de catre femei
  • cea mai mare comanda inregistrata pe site a fost de 4.300 de lei

Mobexpert.ro (9-20 noiembrie):

  • peste 41.000 de comenzi plasate online si in magazine, cu o valoarea totala mai mare cu 13%, comparativ cu anul trecut
  • online au fost vandute peste 40.000 de produse, iar din magazinele Mobexpert au ajuns in casele clientilor peste 122.000 de produse
  • cele mai populare categorii de produse vandute online – decoratiunile pentru casa (peste 8.100), corpurile de iluminat (peste 4.700), piesele de mobilier pentru living, incluzand canapele si fotolii (peste 3.600), mobilierul pentru dining (peste 3.100 de piese), piesele de mobilier pentru dormitor (peste 2.400) si covoarele (peste 2.300)
  • mobilierul fabricat in Romania a ramas in topul preferintelor si a reprezentat 41% din totalul vanzarilor online
  • cel mai scump produs achizitionat de pe site a fost un coltar din piele cu sezlong, in valoare de 25.498 lei, fabricat in Romania
  • cea mai mare valoare a unei comenzi online a fost de 76.992 lei
  • cea mai mare comanda din punct de vedere al numarului de produse a fost plasata online (228 de produse in cos)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi digital a crescut cu 250 de lei
  • orasele in care s-au inregistrat cele mai multe vanzari pe site au fost Bucuresti, Constanta, Iasi, Brasov si Timisoara
  • comparativ cu perioada de dinainte de Black Friday, traficul pe site a crescut de aproape trei ori, iar 80% din acesta a venit de pe telefoane mobile
  • aproape doua treimi din comenzile de Black Friday au fost facute de pe mobil

evoMAG.ro (28 octombrie – 27 noiembrie):

  • peste 23% dintre vanzari au fost generate de comenzile corporate
  • cea mai mare comanda – 150 de laptopuri (in valoare de peste 560.000 lei); in randul persoanelor fizice, cea mai mare comanda a fost de 23.000 de lei si a vizat achizitia unui televizor
  • cele mai vandute produse – televizoarele, telefoanele mobile, laptopurile, componentele pentru desktop si laptop, electrocasnicele mari si mici
  • 42% dintre clienti au platit cu cardul
  • 2 din 10 clienti (21%) dintre clienti au platit in rate fara dobanda, ca raspuns la un mediu economic mai dificil, influentat de inflatie si de criza energetica; in medie, clientii evoMAG au ales optiuni de plata in 6 rate fara dobanda
  • numarul total de vizite pe site a fost de peste 1,6 milioane, cu un varf de trafic in weekendul 12-14 noiembrie
  • 68% din traficul inregistrat pe site pe durata campaniei a venit de pe dispozitive mobile, in crestere cu 7% YoY
  • barbatii au cheltuit considerabil mai mult decat femeile; din totalul clientilor, 67% au fost barbati si 33% femei (o schimbare semnificativa fata de anul trecut, cand raportul era de 57% barbati si 43% femei)
  • 32% dintre comenzi au fost livrate in lockerele easybox, iar parteneriatele incheiate cu platformele de livrari rapide din Romania (Glovo, Bringo si Tazz) au asigurat livrarea produselor comandate in mai putin de o ora in Bucuresti, optiune aleasa pentru 2% dintre comenzile plasate

Comentariu ( 1 )

  1. […] au comandat peste 2,2 milioane de produse din oferta eMAG si a sellerilor din marketplace, iar vanzarile au totalizat 644 de milioane de lei (+5,74% YoY). In SUA, Black Friday 2022 va avea loc pe 25 […]

Leave a reply