Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

TARA Interactive: magazinele online investesc anual 10-15% din CA in dezvoltare software

Compania romaneasca de dezvoltare software TARA Interactive transmite, intr-un comunicat de presa, ca magazinele online din tara noastra investesc (in medie) 10-15% din cifra de afaceri in diverse dezvoltari software ale site-ului, pentru a oferi clientilor o experienta de shopping imbunatatita. Acest procent este in crestere, iar investitiile in zona de software vor ajunge, in urmatorii 5 ani, la 15-20% din cifra de afaceri, potrivit estimarilor companiei.

„Magazinele online au continuat sa imbunatateasca experienta oferita cumparatorilor, cu focus pe dispozitivele mobile, prin personalizari si implementari de functionalitati specifice domeniului de activitate. Avem cerere crescuta pentru procese de automatizare a intregului flux din cadrul magazinelor online, cum ar fi trimiterea comenzilor catre furnizori folosind roboti, actualizarea automata a detaliilor produselor si a preturilor acestora, dar si integrarea cu aplicatii externe precum SAP sau Navision”, explica Vlad Lepadatu (foto, Managing Partner, TARA Interactive), mentionand ca o atentie sporita din partea retailerilor online se indreapta catre implementarea de noi modalitati de plata, inclusiv Buy Now Pay Later/BNPL (cumpara acum, plateste mai tarziu).

Black Friday creste investitiile in dezvoltarea software

Traditional, in ultimii 10 ani, investitii importante au fost directionate in magazinele online pentru a sustine evenimentul de shopping Black Friday. Traficul mare din site-uri a generat constant functionari defectuoase si chiar perioade indelungate de downtime. Specialistii TARA Interactive recomanda managerilor online sa se asigure ca hosting-ul pe care se afla site-urile suporta cresterea numarului de clienti, sa actualizeze software-urile folosite cu ultimele versiuni (daca este posibil) si sa evite adaugarea de noi functionalitati, chiar inainte de un eveniment important, cum e Black Friday. In cazul in care noile functionalitati trebuie neaparat implementate, testarea completa este foarte importanta, pentru a nu risca oprirea site-ului.

In ce directii vor investi magazinele online

Una dintre principalele directii de dezvoltare a magazinelor online vizeaza reducerea costurilor, automatizarea proceselor fiind solutia adoptata de tot mai multi comercianti. Iar documentarea produselor, controlul preturilor si plasarea comenzilor catre furnizori sunt procesele cel mai des automatizate de magazinele online din Romania.

User Experience/UX si User Interface/UI sunt alte doua directii care atrag tot mai mult atentia si bugetele magazinelor online. In acest context, in viitorul apropiat, vor fi implementate tot mai multe proiecte de cautari pe baza de recunoastere vocala, pe masura ce dispozitive de tip smart speakers (ca Alexa sau Google Nest) devin tot mai utilizate. De asemenea, prezentarea si accesarea magazinelor online prin intermediul realitatii virtuale si folosirea AI (pentru a invata si anticipa comportamentul de consum al clientilor si pentru a dezvolta experiente de shopping personalizate pentru fiecare client in parte) sunt alte doua directii care vor atrage investitii importante din partea comerciantilor online si vor angrena resurse importante din partea dezvoltatorilor software.

Leave a reply