Rivian vrea sa scape de exclusivitatea vehiculelor electrice Amazon
Compania Rivian negociaza cu cel mai mare actionar si partner comercial propriu (Amazon), pentru a pune punct exclusivitatii din contractul semnat in 2019, anunta electrek.co. Amazon a investit initial 700 de milioane $ in Rivian, in 2019, fiind singura companie care a beneficiat de vehiculele electrice are tinerei companii.
In septembrie acelasi an, gigantul online promitea ca va cumpara peste 100.000 de dubite Rivian, pe care le va folosi la livrarile comenzilor online, pana in 2030. Initiativa face parte din eforturile companiei de a atinge un nivel de 0 emisii nete de dioxid de carbon, pana la finalul lui 2040. Primele masini electrice rezultate din aceasta colaborare au inceput sa faca livrari in Los Angeles, in februarie 2021. In 2020, serviciul s-a extins in peste 100 de orase americane, 1.000 de vehicule Rivian pornind pe drumurile tarii in aglomeratul sezon al Sarbatorilor de iarna.
Recent, Amazon a anuntat ca vrea sa imbunatateasca siguranta vehiculelor de livrare si ca va investi 200 de milioane $ in noi tehnologii de transport, incluse in dubele electrice Rivian. Dar nu intentioneaza sa cumpere de la cea din urma companie decat 10.000 de unitati, anul acesta. De aceea, Rivian vrea sa scape de exclusivitatea din contract, ceea ce i-ar permite sa isi vanda produsele si altor parteneri comerciali. Ceea ce ar fi de dorit, in contetul economic actual, in care ratele dobanzilor au crescut, cererea a scazut in intreaga tara, iar profitabilitatea a suferit – determinand ambele companii sa concedieze din angajati (Amazon da afara peste 18.000 de persoane, iar Rivian a anunctat ca va renunta la 6% din forta de munca).
Leave a reply