Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Recuperarea cosurilor abandonate: 4 sfaturi pentru 2019

Peste 68% dintre vizitatorii unui site isi umplu cosurile cu produse, dar nu le si comanda, citim pe prestashop.com. Pentru a converti vizitatorii in cumparatori si a reduce numarul cosurilor abandonate (din motive diverse – costuri ascunse, proces de plata prea complicat, necesitatea crearii unui cont), apeleaza la urmatoarele 4 tips-uri:

  1. Fa retargetare multichannel – e-mail-ul este un instrument util pentru a reaminti vizitatorilor tai ca au lasat ceva in cos, dar nu e suficient sa folosesti un singur canal de comunicare cu acestia pentru a-ti optimiza rate de conversie; poti recupera usor cosurile abandonate prin folosirea mai multor canale (e-mail, SMS, Facebook Messenger, Facebook Ads, Instagram), fiecare cu mesajul personalizat propriu; combinandu-le, maximezi eficienta retargetarii, creezi puncte de contact multiple cu vizitatorii si mentii legatura cu ei; in acest scop poti folosi solutii automatizate, cum este Carts Guru
  2. Ai grija la timing si customizare – un e-mail trimis la 2 saptamani dupa ce un cos a fost abandonat nu mai este relevant, iar un SMS trimis la ora 3 dimineata va deranja extrem de mult, indiferent de cat de mare e reducerea oferita in el; timing-ul este crucial cand vine vorba despre cosurile abandonate; retine ca e-mail-urile trimise la 20 de minute de la abandon au o rata de conversie medie de 5,2%, cele trimise la peste 60 de minute – una de 4,5%, iar cele trimise la peste 24 de ore – una de 2,6%; un astfel de mesaj de retargetare (SMS, e-mail, Facebook Messenger) trebuie sa contina subiectul – folosirea prenumelui vizitatorului – integrarea continutului cosului abandonat in meaj (link direct) – imagini cu articolele din cos – segmentarea publicului pentru customizare optima
  3. Nu uita de oferte si reduceri – un vizitator care si-a abandonat cosul este, in primul rand, unul care a plasat produs(e) in el, deci il poti convinge sa le si comande reducandu-le pretul, prin diverse tehnici (ofera-i livrare gratuita sau un discount care sa micsoreze costul final); nu trimite acelasi cod de reducere la toata lista de vizitatori, targeteaza destinatarii cu oferte personalizate, in functie de valoarea individuala a cosurilor
  4. Foloseste pop-up-uri/widget-uri – sunt perfecte pentu a ajunge la oamenii care nu si-au lasat informatiile de contact pe site si la care nu poti ajunge direct; widget-urile colecteaza numarul de telefon, e-mail-ul sau ID-ul de Facebook Messenger si poti regla singur cand aceste pop-up-uri apar pe ecran (cand utilizatorul se pregateste sa plece de pe site, de exemplu); ofera avantaje vizitatorilor care isi lasa datele (un cod de discount, livrare gratuita, descarcarea unui eBook gratuit, o roata a norocului care ii poate aduce un cadou); foloseste un widget automat de „Adauga in cos”

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] facute deja (67,9%), e-mail-uri cu urari de „La multi ani!” (67,7%), remindere ale produselor abandonate in cosul de cumparaturi virtual (61,6%), reclame in social media (cele mai de incredere platforme sunt Pinterest, Instagram, […]

Leave a reply