Recuperarea cosurilor abandonate: 4 sfaturi pentru 2019
Peste 68% dintre vizitatorii unui site isi umplu cosurile cu produse, dar nu le si comanda, citim pe prestashop.com. Pentru a converti vizitatorii in cumparatori si a reduce numarul cosurilor abandonate (din motive diverse – costuri ascunse, proces de plata prea complicat, necesitatea crearii unui cont), apeleaza la urmatoarele 4 tips-uri:
- Fa retargetare multichannel – e-mail-ul este un instrument util pentru a reaminti vizitatorilor tai ca au lasat ceva in cos, dar nu e suficient sa folosesti un singur canal de comunicare cu acestia pentru a-ti optimiza rate de conversie; poti recupera usor cosurile abandonate prin folosirea mai multor canale (e-mail, SMS, Facebook Messenger, Facebook Ads, Instagram), fiecare cu mesajul personalizat propriu; combinandu-le, maximezi eficienta retargetarii, creezi puncte de contact multiple cu vizitatorii si mentii legatura cu ei; in acest scop poti folosi solutii automatizate, cum este Carts Guru
- Ai grija la timing si customizare – un e-mail trimis la 2 saptamani dupa ce un cos a fost abandonat nu mai este relevant, iar un SMS trimis la ora 3 dimineata va deranja extrem de mult, indiferent de cat de mare e reducerea oferita in el; timing-ul este crucial cand vine vorba despre cosurile abandonate; retine ca e-mail-urile trimise la 20 de minute de la abandon au o rata de conversie medie de 5,2%, cele trimise la peste 60 de minute – una de 4,5%, iar cele trimise la peste 24 de ore – una de 2,6%; un astfel de mesaj de retargetare (SMS, e-mail, Facebook Messenger) trebuie sa contina subiectul – folosirea prenumelui vizitatorului – integrarea continutului cosului abandonat in meaj (link direct) – imagini cu articolele din cos – segmentarea publicului pentru customizare optima
- Nu uita de oferte si reduceri – un vizitator care si-a abandonat cosul este, in primul rand, unul care a plasat produs(e) in el, deci il poti convinge sa le si comande reducandu-le pretul, prin diverse tehnici (ofera-i livrare gratuita sau un discount care sa micsoreze costul final); nu trimite acelasi cod de reducere la toata lista de vizitatori, targeteaza destinatarii cu oferte personalizate, in functie de valoarea individuala a cosurilor
- Foloseste pop-up-uri/widget-uri – sunt perfecte pentu a ajunge la oamenii care nu si-au lasat informatiile de contact pe site si la care nu poti ajunge direct; widget-urile colecteaza numarul de telefon, e-mail-ul sau ID-ul de Facebook Messenger si poti regla singur cand aceste pop-up-uri apar pe ecran (cand utilizatorul se pregateste sa plece de pe site, de exemplu); ofera avantaje vizitatorilor care isi lasa datele (un cod de discount, livrare gratuita, descarcarea unui eBook gratuit, o roata a norocului care ii poate aduce un cadou); foloseste un widget automat de „Adauga in cos”
Comentariu ( 1 )
[…] facute deja (67,9%), e-mail-uri cu urari de „La multi ani!” (67,7%), remindere ale produselor abandonate in cosul de cumparaturi virtual (61,6%), reclame in social media (cele mai de incredere platforme sunt Pinterest, Instagram, […]