Ce cred consumatorii despre personalizare (infografic)
80% dintre consumatori spun ca li se pare ca reclamele personalizate la produse despre care au vorbit recent le incalca intimitatea, iar 54% cred acelasi lucru despre ad-urile targetate in functie de istoricul de cautare pe Google, conform unui infografic marca signs.com. Respondentii la sondajul de opinie care a stat la baza infograficului (1.009 persoane) spun ca cele mai acceptabile forme de personalizare sunt recomandarile de produse noi bazate pe cumparaturile facute deja (67,9%), e-mail-uri cu urari de „La multi ani!” (67,7%), remindere ale produselor abandonate in cosul de cumparaturi virtual (61,6%), reclame in social media (cele mai de incredere platforme sunt Pinterest, Instagram, YouTube). In concluzie, consumatorii au mai multa incredere si interactioneaza mai des cu mesajele de tip e-mail marketing.
Alte informatii relevante desprinse din infograficul de mai jos:
- 84,7% dintre consumatori au auzit de personalizarea reclamelor, iar barbatii (88%) sunt mai constienti de asta decat femeile (82%), desi acestea din urma fac mai des cumparaturi pe Internet
- cel mai des, oamenii vad online reclame la site-uri vizitate recent (90%), in special pe Facebook (72,3%) si Instagram (50,5%), dar doar 52,4% dintre ei spun ca asta e acceptabil
- 44,5% dintre consumatori nu au incredere in reclamele de pe Facebook (in timp ce doar 38% spune acelasi lucru despre Instagram, iar 30% – despre Pinterest)
- procentul persoanelor care deschid mesajele personalizate ale companiilor este redus – 24,5% deschid e-mail-urile, 24,3% folosesc cupoanele primite astfel, 16,4% apasa pe reclamele social media, 14,9% apasa pe reclamele din site-uri si 13,7% cumpara un produs uitat in cosul de cumparaturi (femeile sunt mai predispuse sa interactioneze cu reclamele personalizate, sunt cu 50% mai predispuse sa foloseasca reducerile primite pe e-mail si cu 33% mai predispuse sa deschida astfel de mesaje; ambele sexe sunt la fel de predispuse sa interactioneze cu reclamele de pe site-uri si din social media)
- aproape 60% cred ca smartphone-ul/laptop-ul le asculta conversatiile, pentru a strange informatii despre ad-uri targetate, in special tinerii (Mark Zuckerberg a negat ca Facebook face asta; accesul la microfonul dispozitivului e acordat individual de fiecare aplicatie, dar aceste permisiuni pot fi ascunse in Termenii si conditiile stufoase pe care nu le citeste nimeni, deci anumite cuvinte ar putea declansa ascultarea activa)
- pentru a-si minimiza expunerea la reclame targetate, 64% dintre barbati si 53% dintre femei folosesc un ad blocker (in Romania, de exemplu, 1 din 3 internauti foloseste unul)
Leave a reply