Profitul Amazon, in crestere cu 125% in primul trimestru din 2019
Amazon.com Inc. se poate lauda cu un profit net de 3,6 miliarde $ (cu 125% mai mult YoY) in primele trei luni ale acestui an (ianuarie-martie), citim pe digitalcommerce360.com. Incasarile in toate segmentele de afaceri au fost de 59,7 miliarde $ (+17,1% mai mult fata de 2018), gratie cresterilor din departamentul de advertising, Cloud computing (Amazon Web Services/AWS) si marketplace. La capitolul vanzari de produse, gigantul online a inregistrat un plus de 8,5% fata de aceeasi perioada din 2018 (34,3 miliarde $), acest total reprezentand 57,4% din vanzarile nete ale companiei.
In primele trei luni din 2019, Amazon a lansat boxa inteligenta cu touch screen Echo Show in India, Franta, Italia si Spania, urmand ca Alexa sa ajunga si in Brazilia anul acesta. A extins serviciul de livrare Prime Now din pietele Whole Foods in SUA (si a introdus noi beneficii pentru abonatii Prime), a lansat noua optiune de livrare Amazon Day.
Alte cifre interesante legate de primul trimestru din 2019, mai jos:
- numarul de produse vandute la nivel mondial de Amazon si de vanzatorii de pe marketplace a crescut cu 10% YoY, acestia din urma vanzand 53% dintre unitati
- departamentul de advertising a inregistrat o crestere de 2,7 miliarde $, adica +35% YoY
- 50,3% din venitul operational Amazon provine din AWS, care a avut venituri de 7,7 miliarde $ (+42,6%)
- 51,7% din venitul operational Amazon provine din segmentul nord-american, unde s-au vandut cam 60% din produsele companiei
- vanzarile internationale Amazon au fost de 16,2 miliarde $ (cu 8,7% mai mult YoY)
- veniturile din abonamente (inclusiv Prime) au atins 4,3 miliarde $ (fata de 3,1 in aceeasi perioada a anului anterior)
- magazinele online au avut vanzari digitale si de produse in valoare de 29,5 miliarde $ (+9,7% YoY)
- serviciile de vanzari terte pe marketplace (inclusiv comisioanele aplicate vanzatorilor) au adaugat 11,1 miliarde $ (+19,4%)
- magazinele fizice – Whole Foods, Amazon Bookstores, Amazon Go – au generat vanzari de 4,3 miliarde $ (in usoara crestere fata de 2018)
- compania a avut 630.600 de angajati, la nivel mondial (+12% fata de aceeasi perioada din 2018)
Leave a reply