Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Bautura-Online.ro

Domeniul bautura-online.ro a fost cumparat in septembrie 2013, iar magazinul virtual a inceput sa functioneze din 2014; aici poti cumpara whisky, vodka, coniac, brandy, lichior, tequila, rom, gin, sampanie, vin, bere si nu numai. Site-ul a aparut ca o extensie naturala a companiei de importatori si distribuitori bauturi International Brand Stores, iar Anthony Scheffers (foto, CEO International Brand Stores) ne-a povestit cum arata culisele afacerii sale: de la finantarea 100% din fonduri propii, pe ce atuuri mizeaza cand vine vorba de piata in care activeaza si cat a vandut de Black Friday 2018.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Anthony Scheffers: Initial am inceput ca importatori si distribuitori si apoi am vazut cat de tare se dezvolta mediul online si cat de mult potential este. Am simtit nevoia sa intram pe piata online si sa venim cu ceva nou in perioada aceea: comenzi online de bauturi alcoolice, non-alcoolice, vindeam chiar si ciocolata din import la inceput. Nu am avut un model propriu-zis, m-a atras domeniul si am inceput.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivarea mea era de fapt dorinta de a fi antreprenor, dorinta pe care o aveam de cand aveam o varsta frageda. Am avut tot feluri de micro-afaceri de cand eram adolescent. Mereu ma gandesc la afaceri si la oportunitati. Am pornit la drum singur cu afaceri mici, locale in Olanda. Dar am crescut mult si repede alaturi de partenerii mei. In afaceri conteaza foarte mult relatiile pe care le dezvolti si cum le cresti.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
100% autodidact. Am terminat facultatea de International Marketing Management in Olanda, dar pot spune ca aproape nimic din ce am invatat acolo nu am putut aplica in viata de antreprenor. Nu poti invata din carti sa fii antreprenor, este o pasiune, o abilitate pe care o ai sau nu. Si, daca ai abilitatile necesare, inveti din mers. Tot ce stiu acum, am invatat din experiente, din riscuri, din greseli. Este o dorinta pe care o am in suflet.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am strans banii pas cu pas. Nu imi place sa am datorii deloc, astfel ca am facut tot posibilul sa nu am datorii. Daca imi asum un risc, imi asum pe banii mei ca sa pot dormi linistit. Ne bazam pe fonduri proprii 100% ca sa finantam cresterea firmei.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
De cele mai multe ori, romanii sunt reticenti la nou. Asta inseamna ca erau sceptici sa comande online, sa plateasca inainte sa primeasca coletul, dar mai ales sa comande bauturi care sunt fragile. O alta problema a fost transportul produselor fragile oriunde in tara prin firmele de curierat, care nu sunt intotdeauna cele mai atente. La inceput ne-am lovit de birocratia romana, de importul bauturilor, de accize si multe altele. Dar le-am depasit cu brio.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta are o varsta medie intre 25-34 ani, se afla preponderent in mediul urban si are venituri medii, spre mari.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Omul care intra pe site-ul nostru trebuie sa cumpere de la noi deoarece avem mai multe atuuri care ii conving (in general) pe clientii nostri: cel mai mic pret din online, de 3 ori diferenta daca gasesc un pret mai mic la concurenta, retur extins la 21 de zile (nu 14, cum este standard), produse originale importate, transport rapid.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ce avem in plus… se poate spune ca avem in minus: pretul cel mai mic :). Lucram in fiecare ora si in fiecare zi la acest aspect extrem de important, pe care il garantam clientilor. Ne permitem cel mai mic pret deoarece suntem importatori directi. Pe langa pret, atentia acordata clientilor este pe primul loc. Ne bazam pe relatia cu clientii si pe rezolvarea rapida a problemelor care apar uneori. Piata bauturilor, HORECA, FMGC este una foarte dezvoltata si concurentiala, de aceea trebuie sa te axezi foarte mult pe dezvoltarea unei relatii bune cu clientii. Clientii nostri apreciaza foarte mult optiunea de retur extins pentru produsele nedesfacute. Ai comandat mai multa bautura pentru nunta ta si ai ramas cu surplus? Nicio problema. Noi acceptam sa returnezi bautura si iti dam banii inapoi. Relatia cu clientii, pretul cel mai bun, transport rapid al produselor si retur in 21 zile. Acestea ne-au propulsat rapid mai sus in atentia clientilor si a potentialilor clienti.

De unde va cumparati produsele?
Produsele internationale sunt importate din afara tarii, de la distribuitori prestigiosi. Avem si cateva sortimente de vinuri romanesti pe care le cumparam din tara de la crame cunoscute si apreciate.

Cati angajati aveti?
Suntem divizati in 2 departamente: unul care se ocupa de achizitii, distributie, vanzare en-gros si departamentul online, care se ocupa de tot ce tine de bautura-online.ro. In total, avem in jur de 30 de angajati.

Cum va merge in perioada asta?
Ne merge mult mai bine raportat la anul anterior. La fel ca toate afacerile, ne asteptam ca in perioada de inceput de an sa fie mai slabe vanzarile, dar merge bine.

Ati participat la Black Friday 2018?
Desigur! Ce magazin online am fi daca nu am face parte din fenomenul Black Friday? 🙂 Bautura-online.ro a avut Black Weekend si am avut vanzari aproape duble fata de 2017.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun de anul acesta?
Cifrele sunt in ascensiune de la an la an, duble pe multe segmente si chiar mai mari de atat. Se simte de la an la an ca echipa a crescut frumos, ca invata constant si ca se imbunatatesc procesele, iar clientii stiu sa aprecieze o munca bine facuta, preturile cele mai mici si produsele pe care le promovam.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam in social media, prepoderent pe Facebook, Instagram, avem canal pe YouTube (pe care am postat continut original creat de noi) si ne promovam pe Google.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook este foarte importanta pentru noi, deoarece este o unealta foarte buna de comunicare cu clientii si pentru campaniile platite. Noi administram in totalitate pagina (continut organic, dar si campanii platite).

Aveti versiune optimizata pentru mobile?
Da, desigur. In jur de 77% dintre utilizatorii site-ului vin de pe un device mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Previziunile noastre sunt optimiste si credem ca vom avea o crestere semnificativa, cuprinsa intre 40-45% in ceea ce privesc vanzarile. Credem ca este posibila cresterea datorita abordarii total diferite a strategiei de marketing online. De asemenea, urmeaza sa ne axam foarte mult in urmatoarea perioada pe segmentul B2B si sa dezvoltam o platforma complexa, despre care nu putem povesti mai multe acum.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Exista mai multe solutii care se pot adapta pentru a mai reduce din cheltuieli. De exemplu, o solutie ar putea fi internalizarea in propria organizatie a unor servicii pe care le externalizezi (cum ar fi SEO, administrarea paginii de Facebook, investirea in traininguri pentru angajati, pentru a putea realiza intern serviciile probabil la un cost mai mic decat o agentie specializata). Totodata, este necesar sa analizezi cat mai des costurile, ROI-ul, iar apoi sa determini care sunt serviciile care iti aduc un ROI mai bun si sa renunti la cele care iti cresc costurile si nu sunt profitabile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru un magazin online, in mediul online autohton?
Una dintre cele mai mari provocari este sa te diferentiezi fata de concurenta. Cea mai mare provocare este sa iti cuceresti clientii si sa ii convingi sa revina la tine, adica fidelizarea clientilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Noi vindem produse fragile si am intampinat multe probleme de-a lungul timpului: sticle sparte, colete distruse, multe cioburi fara despagubiri. In general, clientii au fost intelegatori la problemele care au aparut cu firmele de curierat si am rezolvat problemele rapid si pe cale amiabila. Am testat mai multe variante de impachetare a produselor, iar acum am ajuns la solutia perfecta si nu se mai sparg, clientii sunt multumiti de ambalare, de timpul de livrare si de calitate.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Lucram foarte mult la dezvoltarea segmentului B2B, la optimizarea proceselor interne si la urcarea in topul preferintelor clientilor. In viitorul apropiat ne dorim sa venim cu o noua imagine a site-ului.

Leave a reply