Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Mesajul potrivit, in locul potrivit, utilizatorilor potriviti – ADAPT eaza-te cu Omniconvert

Undeva la finalul anului 2012 si inceputul anului 2013 scriam pentru prima data, intr-o forma grafica, despre Ecuatia Comertului Online: Cifra de Afaceri este egala cu Traficul x Rata de Conversie x Comanda Medie. Aveam de facut o prezentare la SuperWeek (o conferinta pentru geek’si in Google Analytics) despre Conversion Rate Optimization, despre ultima parte a vizitei unui user pe un site de ecommerce (cart + checkout).

Anuntam atunci intr-un slide Ecuatia si faptul ca pentru o crestere a Cifrei de Afaceri nu e suficient sa alocam bugete numai in schimbarile de layout, in corectiile de UX/UI.  E nevoie sa cresti cu 33% bugetul alocat marketingului online, cu 33% bugetul alocat produselor si pachetelor din site si cu 33% bugetul alocat optimziarii conversiei #CRO.

Mesajul potrivit, in locul potrivit, utilizatorilor potriviti

Acest slide din 2013 a ramas unul dintre favoritele mele. Am cautat tot timpul sa pot actiona in site-urile clientilor mei conform acestui principiu, sa servesti un mesaj adecvat cerintelor clientului, potentialului client, in pagina cea mai potrivita si la momentul oportun, cand e gata sa faca achizitia de produse. Am studiat mult de atunci si pana acum, atunci era Google Analytics si aveam si atunci idei de cum pot corela mesaje potrivite cu audientele potrivite.

O perioada de timp am facut audiente segmentate dupa reguli de business folosind KPI-uri specifice unui business si le-am folosit in AdServer’s specializate (o vreme am folosit OpenX pentru acest lucru). Insa tot timpul am avut probleme in interconectarea acestor 3 mari sisteme sau 3 mari baze de date:

  1. audienta, definita ca si segment de vizitatori, cu tot felul de caracteristici (demografice, de comportament, new vs returning etc)
  2. paginile site-ului, sa fie usor de programat de exemplu aparitia unui mesaj pe un tip de pagina (doar in pagina de produs e un exemplu)
  3. produsele din site, SKU-uri, categorii de produse, produse aflate la promotie sau produsele introduse nou pe site etc

Exista intotdeauna o bariera tehnica, ori aveam un adserver puternic cu audiente programabile, ori nu puteam extrage datele despre produse (tranzactii in mod special) din Google Analytics, ori nu aveam o structura clara (content groupping sau actuala shema de enhanced ecommerce rezolva acest impediment). Nu era atunci Google Tag Manager. Nu erau multe, doar o idee ca se poate face un Engine care sa Serveasca Mesaje in Timp Real functie de modul cum Segmentez Audienta din Site astfel incat sa Cresc Vanzarile. Tehnologia nu o aveam atunci.

Ce inseamna Mesajul Potrivit, sau Mesajul Personalizat?

Un mesaj pe un site de #ecommerce poate insemna un PopUP / OverLayer: despre numarul de comenzi in total, despre numarul de clienti mutumiti, despre faptul ca livram in orasul de unde esti tu (dupa IP-ul din borwserul tau). Ce mai poate contine acest mesaj? O oferta bazata pe lista recenta de produse vizitate de tine, sau dupa lista de produse achizitonate recent de tine si atunci iti dau in overlayer un produs compementar cu cel cumparat de tine. Ce ai mai putea pune in acest “mesaj”? Un link catre o gama de produse, catre o selectie de produse bazata pe un tag sa zicem. Sau poate doar tie iti afieaza un mesaj de tipul “Daca ai in cos produse de 150 de lei ai livrarea gratuita, stiai asta?”. V-as ruga si pe voi sa imi spuneti in comentarii ce ati mai pune intr-un asemenea overlayer “magic” pe site-ul vostru de ecommerce.

Ce inseamna Locul Potrivit? 

Ar putea insemna o pagina pe care vizitatorul o vede si unde probabilitatea de a cumpara este mare. Sa zicem in pagina de produs, sus sau jos? Dupa ce a scroll-at 30% sau 50%? Sau poate cand vede intr-o categorie 1500 de farduri si rimeluri (de curand am avut de analizat un site al unui client care vindea sute de mii de produse cosmetice 🙂 )  si tu il ajuti cumva sa-si restranga gama de produse enorma si care il copleseste? Dar daca este pe cos si pentru a avea livrarea gratuita mai trebuie sa pui produse de 30 de lei, si brusc iti apare acel mesaj care iti si recomanda cateva produse in valoare de 30 de lei, ar ajuta?

Ce inseamna Utilizatorilor Potriviti?

Daca un engine de analiza a traficului pe site, un fel de Google Analytics pe steroizi ar analiza comportamentul grupelor de clienti si ar incepe sa-i separe in grupe diferite: cei care cumpara frecvent de sume mici, cei care cumpara rar dar mai scump, cei care intra pe site doar de #blackfriday etc. Si daca as putea sa pun mesajul meu in fata ochilor acestor grupe de clienti. Sau poate am pe site la vanzare bluze si dau un mesaj fetelor care au cumparat deja fuste cu oferta de bluze, nu? Deci am deja un segment de vizitatori care au cumparat o gama de produse. Ar putea fi deja sexi un asemenea engine, nu?

ADAPT - Conversion Rate Optimization Machine Learning Algorithm

De foarte putin timp exista ADAPT by Omniconvert care face exact ce am povestit eu mai sus. Si poate nu am prins in povestea asta toate scenariile posibile. Este in faza in care isi valideaza algoritmii de tip Artificial Intelligence si are nevoie de voi, de succesul vostru.

Pentru o scurta perioada de timp vi se ofera Accces Gratuit celor care ADOPTA platforma acum. Disclaimer, scriu acest articol dupa ce am stat de vorba de 2-3 ori cu colegul meu care este responsabil de algoritmii AI din spatele acestui produs si am aflat ce poate si ce nu poate sa faca ADAPT –  Conversion Rate Optimization Machine Learning Algorithm.

Dupa 3 ani de cercetare si dezvoltare si 700.000 de euro investiti impreuna cu Uniunea Europeana, Omniconvert iti dezvaluie un produs inovator al carui scop este sa transforme modul in care magazinele eCommerce convertesc: ADAPT by Omniconvert.

ADAPT by Omniconvert este bazat pe un algoritm de machine learning pentru optimizarea ratei de conversie care foloseste peste 500 de unitati informationale bazate pe 12 biasuri cognitive si poate lansa >500 de experimente, la fiecare 4 ore.

Te asteptam Marti, 29 Octombrie 2019 de la 9:00 la 19:00, la Impact Hub impreuna cu o serie de experti in tehnologie de ultima generatie, la o conferinta cu participare gratuita unde iti facem cunostinta cu ADAPT by Omniconvert. Fii gata sa pui Optimizarea Ratei de Conversie pe pilot automat si sa faci parte din revolutia digitala! Rezerva-ti acum locul!

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply