Lansare automatizari eCommerce NewsMAN. Email cos abandonat si review produs
In acest peisaj al comertului electronic in continua schimbare, este esential sa intelegi modul in care afacerea ta genereaza venituri, sa obtii cunostinte profunde despre comportamentul clientilor, pentru a putea optimiza ulterior strategia de marketing spre rezultate mai bune. Ecommerce tracking-ul si email marketing-ul automatizat sunt un must-have in 2020 si iti vin de ajutor in acest sens.
Ecommerce tracking-ul te ajuta sa urmaresti actiunile oamenilor in magazinul online si sa afli preferintele lor cu privire la produsele accesate, iar email marketing-ul automatizat iti permite sa le trimiti la timpul oportun mesaje automate cu informatii relevante si oferte personalizate conform nevoilor lor.
Aduc rezultate email-urile automate? Sa vedem ce spun cercetarile in domeniu. Conform unui studiu Epsilon, email-urile automate au in medie o rata de deschidere 70,5% mai mare si o rata click cu 152% mai mare decat cele manuale.
Asadar, email-urile automate au mai mult succes decat cele manuale si genereaza mai multa implicare din partea audientei, ceea ce conduce implicit la cresterea traficului si a numarului de conversii pe site.
Avand in vedere necesitatea pietei de comert electronic de a folosi acest unelte de tracking si automatizare flux de mesaje, platforma de email marketing NewsMAN lanseaza automatizarile eCommerce
Remarketing si campanii de email automate pentru magazinul online
Prin activarea functiei NewsMAN Remarketing in magazinul online, poti fi din nou in atentia potentialilor clienti care ti-au vizitat site-ul si nu au finalizat cumparaturile si ii poti targeta mai bine pe cei existenti.
Platforma de email marketing si marketing automatizat NewsMAN este integrata cu majoritatea platformelor eCommerce din Romania precum: : MerchantPro (ex-Shopmania), Gomag, Blugento, TeamShare, ContentSpeed, Extended. Pentru implementare, NewsMAN ofera consultanta gratuita pana la finalul anului 2020.
Dupa instalarea coduluI remarketing pentru eCommerce tracking, poti segmenta audienta in functie de urmatoarele criterii:
- vizualizare pagini, produse si categorii de produse;
- produse si categorii de produse cumparate;
- numar de comenzi din newsletter;
- valoarea vanzarii (a uneia sau mai multor comenzi);
- valoare incasari pentru un newsletter.
Dupa segmentare, vei putea seta email-uri automate personalizate pentru fiecare audienta. De asemenea, vei putea crea si trimite email-uri automate pentru cosul abandonat si review comanda.
Emailuri automate in functie de produsele vizualizate în magazinul online
Oricare dintre segmentarile amintite mai sus, iti permit ulterior sa creezi campanii de email personalizate in functie de interesele vizitatorului sau ale clientului si sa le setezi sa plece automat.
Spre exemplu, daca cineva a vizualizat produse din categoria de ingrijire a pielii, la cateva ore ii poti trimite email cu acele produse, in care il anunti ca inca mai sunt disponibile si ii oferi link pentru asistenta rapida in caz de nevoie. Daca nu are loc nici o tranzactie, ii poti trimite in 24-48 ore un alt email automat in care ii oferi transportul gratuit sau un discount pe masura.
Emailuri automate in functie de produsele cumparate in magazinul online
Segmentarea in functie de produsele si categoriile de produse cumparate iti da posibilitatea sa le trimiti ulterior abonatilor emailuri automate la un anumit interval de timp cu oferte relevante. In functie de produse, poti face atat upselling, cat si cross-selling atat timp cat oferta aduce valoare clientului.
Trimiterea de mesaje cu oferte personalizate in functie de produsele preferate aduce rezultate mai bune fata de campaniile de email nepersonalizate. Conform Hubspot, marketerii care trimit campanii de email segmentate, au observat o crestere a veniturilor cu 760%. Un studiu Instapage asupra campaniilor de email personalizate precizeaza ca acestea aud de 6 ori mai multe tranzactii si au rata de deschidere cu 82% mai mare decat cele nepersonalizate.
Segmentarea abonatilor in functie de numarul de comenzi si valoarea comenzilor
E important sa stii care sunt acei clienti care au mai multe comenzi si cumpara mai mult din magazinul online si cand anume. Diferentierea acestora fata de restul, iti e de folos in planul de loializare si retentie. Le poti trimite oferte si invitatii exclusive, dedicate doar pentru ei, pentru a-i rasplati.
Nu uita sa adaptezi timpul de trimitere a newsletter-elor in functie de intervalul obisnuit de cumparare al acelui client. Spre exemplu, daca el comanda alimente online din magazinul tau o data la 10 zile, ii trimiti campania de email cu 1-2 zile inainte sa comande, dar nu mai devreme.
Email-uri automate pentru cosul abandonat din magazinul online
In 2020, magazinele online continua lupta cu cosurile abandonate. Abandonarea coșului este atunci când un client pleaca fara a cumpara, dupa ce a adaugat un articol in cos.
Adevarul este ca magazinele online pierd un mare procent din vanzari din cosurile abandonate. Conform unui studiu Barilliance, rata de cos abandonat pentru 2017 era de 78,65%. Adica 3 din 4 cumparatori aleg sa paraseasca site-ul fara sa cumpere. Ceea ce inseamna enorm.
Solutia pentru cosurile abandonate? Email-uri automate de follow up pentru cosul abandonat. Poti trimite 1-3 emailuri in legatura cu cosul abandonat. Potrivit Barilliance, daca trimiti primul email automat despre produse uitate in cos la 1h de cand s-a produs evenimentul, rata de conversie este de 20,3%. Pentru email-ul al doilea la 24h de la abandonarea cosului, rata de conversie este de 17,7%, iar pentru cel de-al treilea email la 72 ore, rata este de 18,2%.
Asadar, sansele de conversie sunt multumitoare. Sunt bani pe care ii recuperezi cu acest mic efort de trimitere email pentru cosul abandonat. Pentru a-ti mari sansele, in e-mailurile 2 sau 3, include un stimulent pentru viitorul client precum un discount sau transport gratuit.
Motivul principal pentru care oamenii abandoneaza cosul de cumparaturi e costul prea mare de transport (sursa).
Daca folosesti NewsMAN pentru trimitere newsletter si ai pus codul remarketing pentru eCommerce tracking in site, poti selecta din platforma email template-ul pentru cos abandonat:
Modelul de email pentru cos abandonat este complet personalizabil si il poti adapta rapid cu editorul de newsletter drag & drop pentru a se potrivi cu business-ul tau.
Email-uri automate pentru solicitate review comanda sau recenzie de produs
Recenziile de produs sunt cel mai bun mod de a convinge potentialul client de valoarea respectivului articol si de faptul ca firma care il vinde este de incredere.
In zilele noastre, aproape nimeni nu mai cumpara fara a citi inainte review-urile altor oameni despre un anumit produs ori serviciul. Un studiu Spiegel Research Center arata ca 95% dintre consumatori citesc recenziile altor oameni inainte sa faca o achizitie.
Review-urile de produs sunt utile atat pentru potentialii clienti, cat si pentru magazinele online. Recenziile cresc increderea in brand, ii intaresc credibilitatea, ajuta oamenii sa afle ce functioneaza mai bine in legatura cu respectivul produs si ajuta magazinul sa aibe o mai buna vizibilitate in motoarele de cautare.
Cel mai important beneficiu pentru magazinul online adus de recenzia de produs este stimularea deciziei de cumparare. E mult mai utila experienta cu produsul al unei persoane care l-a cumparat, decat simpla descriere a producatorului.
Daca folosesti NewsMAN pentru trimiterea de campanii de email marketing, poti selecta din galeria de template-uri un model de email de solicitare review produs:
Afla mai multe despre recenzia de produs si pune pe pilot automat email-ul de solicitare review acum.
Speram ca ti-au fost utile informatiile din articole si pentru ajutor cu automatizarea email-uri in magazinul online, ne poti scrie la info@newsman.ro. Iti dorim mult spor la conversii si clienti multumiti!
Leave a reply