Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Veganzza.ro

Veganzza.ro a aparut in 2012 in peisajul e-commerce autohton si, dupa o pauza de 5 ani, timp  in care Ioana Ionita (foto, Fondator si Owner Veganzza.ro) s-a ocupat exclusiv de cresterea copiilor ei, s-a redeschis in 2017. Cofetaria virtuala vinde dulciuri raw vegane, fara coacere, fara zahar, fara gluten si de post. Ioana nu era pasionata de gatit, dar bucataria raw a devenit o pasiune si o afacere, la care a fost ajutata de partenerul ei de viata. Investiile au fost exclusiv din fonduri proprii, iar acum lucreaza si 18 ore/zi, foloseste ingrediente certificate organic si se ocupa singura de pagina de Facebook. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos, realizat in perioada pandemiei COVID-19, cand comenzile veganzza.ro au fost in crestere!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Ionita: Numele a fost ales impreuna cu un specialist in domeniu si am incercat sa cuprindem in el domeniul de activitate al firmei, fara a ne limita la segmentul de raw. Am decis ca Veganzza ne va permite sa mergem si catre alte directii din zona de alimentatie vegana, daca asta ne vom dori candva.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Business-ul l-am pornit mai intai ca o joaca. Ca o trecere de la a pune mancarea cruda pe masa familiei si a prietenilor care veneau la noi acasa, la a duce mancarea clientilor care usor, usor ne deveneau prieteni si reveneau cu comenzi. Nu a fost un model pe care sa-l urmez, mai degraba un instinct personal sau o chemare. Nu sunt omul caruia sa ii placa sa gateasca si apetitul pe care l-am avut cand am descoperit bucataria raw m-a uimit si pe mine.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
In 2012 cred ca eram a doua firma din Bucuresti pe acelasi segment de piata. Motivatia a fost una simpla si anume impletirea unei pasiuni cu dorinta de a face bine celor din jur si cu nevoia fireasca de a obtine si un venit, care sa asigure mersul lucrurilor mai departe. N-am inceput singura, ci cu Andrei, asa-zisa „jumatate a mea mai buna”, care mi-a fost si sprijin, si suport, si psiholog in momentele mai dificile. 2017 a fost momentul in care, dupa o serie de colaborari, am decis ca este nevoie sa imi folosesc resursele pentru dezvoltarea visului meu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Autodidact all the way. Facultatea a fost una de comert exterior, insa nu am ramas cu nicio informatie care sa imi fi folosit de-a lungul timpului. Posibil sa fi fost si eu mai preocupata de job, decat de studii la vremea aceea. Bine, as putea sa spun cu cat zel am invatat pe bancile facultatii si cate lucuri minunate si folositoare am integrat. Numai ca nu e asa. Am inceput munca imediat dupa ce am intrat la facultate si am cautat sa imi asigur independenta financiara mai intai. Asadar, lucrurile pe care le cunosc acum sunt din ce am invatat pe parcurs. Si mai am o multime de invatat de acum inainte, sunt multe necunoscute pe care inca le descifrez.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Tot ceea ce am investit pana acum s-a realizat din fonduri proprii. Am vandut un apartament pe care il aveam si, cu o parte din bani, am amenajat si utilat laboratorul conform cerintelor DSV, am achizitionat stocurile de materie prima, iar cu restul de bani am sustinut activitatea pana ce si-au facut aparitia primii clienti. Pot sa spun fara rezerve ca am investit tot ce aveam si acum simt ca am ceva al meu. Ceva special care creste in fiecare zi.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca orice antreprenor la inceput de drum, am intampinat cateva probleme in gasirea si depunerea actelor necesare la institutiile statului. In rest, nu am intaminat alte probleme in afara de intrebarea care va deveni chintesenta afacerii mele: „Cum sa fac sa ofer clientului calitate premium si sa nu modific pretul peste puterea acestuia de cumparare?”. Toate se rezolva atunci cand nu ai senzatia ca cineva te pune la munca, ci o faci din placere, iti aduci contributia macar un pic, iar clientii ma incurajeaza prin superlative care nu-ti mai permit sa te gandesti la ce e dificil, ci doar la cata bucurie aduci in vietile lor.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca depinde foarte mult de fiecare tip de om. Ceea ce constituie pentru mine avantaj, pentru altcineva poate insemna dezavantaj major. Nu rup usa biroului la 17:00-18:00, nu am un venit fix, care intra lunar in punga familiei, lucrez poate 18 ore/zi (nu doar 8 sau 10), insa am sansa de a face ce iubesc. Si asta compenseaza mare parte din „dezavantaje”. Cand intru in spatiul meu de lucru, toate capata sens. Evident, apar diverse griji, cum ar fi ca marja bruta a produselor nu este neaparat cea potrivita, ca furnizorul X a ramas fara stoc la produsul Y si nu vreau sa cumpar inlocuitor, ca am nevoie si sa produc, si sa urmaresc aprovizionarea, contabilitatea, postarile de pe Facebook sau Instagram si altele… Dar toate se sting atunci cand sunt in fata mesei si am de lucru. Acela este momentul in care timpul se opreste si exist doar in Acum si Aici. Poti spune ca este nebunia omului care doreste mai intai sa ofere, decat sa primeasca.

Care este publicul tinta al site-ului?
O, aici este mult de vorbit. Am creat un avatar al clientului nostru, dar mult mai sensibila si personala este povestea unica din spatele acestuia. Am vazut OMUL din spatele clientului. Am ascultat povestile lor. M-am bucurat alaturi de acestia cu ocazia aniversarilor, am oferit ciocolata raw vegan care NU a crescut glicemia diabeticilor si am facut surprize membrilor familiilor ramasi acasa, din partea celor plecati departe, pentru un trai mai bun. Dar, ca sa-ti raspund punctual la intrebare, clientul nostru este omul cu alergii sau intolerante la lactate, gluten si oua sau omul sanatos care doreste sa elimine zaharul rafinat din alimentatia lui. Sunt oamenii care tin post sau care au ales sa elimine cruzimea fata de animale din viata lor. Sunt oamenii care tin la mediu. Sunt toti aceia care inteleg ca a face un tort este mai mult decat a combina niste prafuri.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Cred ca „de ce”-ul acesta ar trebui sa apartina clientului. El ar fi potrivit sa stabileasca de ce alege sa cumpere de la noi. Unii dintre ei au ales datorita calitatii materiei prime, folosind ingrediente certificate organic si asta fiind un factor important pentru ei. Altii pentru ca le place cum arata website-ul si pentru ca le-a placut descrierea. Altii au cumparat in urma unor recomandari primite de la clientii care revin. Cei  care revin o fac pentru textura si gustul produselor. De aici nu putem decat sa ne tinem promisiunea de a oferi aceeasi calitate pe care mi-am impus-o eu mie, in primul rand, din respect pentru mine si pentru fiecare om care apeleaza la Veganzza, indiferent de numarul comenzilor in crestere. Din punctul meu de vedere, asta inseamna sa fii artizan si sa preferi clientii care vin direct la tine, fata de productia in masa a acestor produse, pentru a fi introduse in lanturile de magazine. Plus ca legatura cu clientul este unul dintre avantajele pe care dorim sa le
pastram si in continuare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Asa cum spuneam mai sus, legatura pe care am format-o cu clientii nostri este apreciata. Feedback-ul pe care il cerem dupa fiecare comanda ii arata persoanei ca este mai mult decat un client care face o tranzactie. Ingredientele bio folosite ajuta gustul produsului final, iar apropiatii insista ca am si eu un mic aport. 🙂

De unde va cumparati produsele?
De prin toata lumea. 🙂 Pentru fructe avem cativa producatori locali certificati ecologic, iar pentru alte ingrediente avem parteneri de incredere in Romania si in afara granitelor ei.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Comertul online, prin website-ul pe care il gestionam, Facebook si Instagram. Am renuntat la colaborari cu terti, din pricina marjei despre care vorbeam mai sus.

Cum va merge in perioada asta?
Sunt si vizitatori, si vanzari, a scazut valoarea medie a bonului, insa clientii nostri ne sustin in continuare si pentru asta nu avem suficiente cuvinte pentru a le multumi.

Ati participat la Black Friday 2019?
Desi am facut cateva reduceri de pret de-a lungul timpului, nu suntem adeptii reducerilor masive. Avem un produs de nisa, un produs sensibil, special, care se descopera incet, cu fiecare lingurita. Nu credem in boom-ul generat de vanzarile dintr-o zi sau o saptamana. Cel putin la noi nu se aplica.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pentru promovare si vanzare folosim canale de social media si website-ul, la care lucram in fiecare zi pentru o pozitionare cat mai corecta in rezultate. Desi nu as exclude clasica promocare „din gura in gura”, care functioneaza foarte bine in cazul nostru. Am folosit la inceput Ads de la Google, iar acum am reusit sa avem o vizibilitate foarte buna in cautarile organice. Nu excludem nicio varianta pentru a ne face cunoscuti, dar nu ne facem un tel din asta. Lucrurile cladite pe fundatii solide rezista chiar si in timp de necesitate.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook o administrez singura. Recunosc ca este o provocare sa manevrez torturile si sa mai fiu creativa si cand trebuie sa mai fac cate o postare, dar imi place prea mult sa tin legatura cu cei peste 6.000 de oameni care vor sa afle ce am mai facut nou. Suntem o comunitate frumoasa.

Aveti versiune de mobile?
Pentru site am avut o versione AMP, dar nu am stiut sa o gestionam corect si am preferat sa ramanem la varianta de baza a site-ului, mobile friendly. Este un aspect pe care il vom dezvola de indata ce vom acumula suficiente cunostinte.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
In jur de 70% dintre vizitatorii nostri folosesc dispozitivele mobile. Este un domeniu care se dezvolta foarte rapid, iar noi vom face tot ce ne sta in putinta sa tinem pasul.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In situatia de criza in care ne aflam, eu sunt fericita ca nu trebuie sa investesc bani din buzunar ca sa tin afacerea. Avem in continuare comenzi. Am observat un trend in crestere, chiar. Doar ca cei mici nu-si mai serbeaza ziua de nastere la gradinite si scoli, ci doar in familie. Observ ca romanii sunt mai chibzuiti si cumpara doar cat au nevoie pentru a manca sau a face o surpriza placuta celor dragi. Si asta este foarte bine.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Imi este greu sa raspund la intrebarea aceasta, ce pot spune este ca eu am ales sa scot din productie cateva produse, astfel incat materia prima sa poata ramane disponibila pentru produsele cu tractiune mai mare. Orice magazin, orice afacere trebuie sa tina cont de situatia economica.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarile vin din regulile pe care Google le schimba. SEO este un domeniu care forteaza sa iesim din zona de confort si sa adaptam toate articolele si produsele din site la cerintele din online. Dar este extrem de frumos sa vezi ca sute de ore si zeci de nopti de munca dau rezultate si autoritatea si vizibilitatea brand-ului Veganzza creste in ficare zi.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu avem o vasta experienta in zona curieratului pentru ca, in general, produsele noastre au un regim special de transport, pe care insistam sa-l controlam direct, dar am avut experiente diverse cu firmele de curierat din tara, de-a lungul timpului. In ultimul an, curierul de la firma cu care colaboram nu s-a schimbat si am dezvoltat o relatie buna cu acesta. Deci tot la relatiile interumane ajungem.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru perioada care vine intentionam sa obtinem o vizibilitate mai mare. Clientii sa stie ca suntem prezenti si ca aici pot gasi oricand sprijin in alegerea variantei celei mai potrivite pentru ei. Si, daca este ceva ce nu gasesc la noi, ii redirectionam catre colegii de breasla. Niciodata nu  oprim un client din a incerca cat mai multe gusturi, daca piata este dezvoltata si permite acest lucru.

Leave a reply