Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul Craftoteca.ro

Craftoteca.ro a aparut in 2011 si vinde online produse de papetarie (plicuri, agende, invitatii, meniuri, hartie de matase, panglici, ambalaje) si produse realizate de artizani romani (din diverse zone ale tarii). Aurora Rizea (foto, CEO Craftoteca.ro) ne-a povestit, in interviul de mai jos, cum i-a venit ideea acestui business online, ca finantarea a fost principala bariera in lansarea si dezvoltarea afacerii, cat a investit initial si faptul ca cea mai mare provocare in domeniul in care activeaza este concurenta neloiala.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Aurora Rizea: Este intuitiv pentru targetul meu de clienti. Clientii pasionati de crafting si de proiecte Do It Yourself (DIY) gasesc pe site ceea ce au nevoie pentru pasiunea lor.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a aparut in momentul in care am devenit mama si am observat ca pe piata din Romania lipseau multe produse necesare organizarii petrecerilor. Am identificat o nevoie, asa ca am inceput sa ma documentez (atat in tara, cat si in strainatate). Am vizitat targuri din Europa si SUA pentru a gasi furnizori si am reusit sa semnez contracte de colaborare, pe care le am si in prezent.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia principala a fost independenta financiara, dar si dorinta sa dezvolt o afacere de familie in care sa-i implic pe copiii mei, pentru a le dezvolta gandirea antreprenoriala. Parintii mei au un spirit antreprenorial foarte dezvoltat si imi doresc sa le insuflu acest spirit si copiilor mei. Afacerea am pornit-o singura, dar recunosc ca m-ar fi ajutat sa am alaturi un mentor care sa ma ghideze, ca sa am mai multa claritate.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
In facultate, destul de putina, asa ca in 2018 m-am intors la scoala. Am urmat cursul de „Competente antreprenoriale” desfasurat in cadrul proiectului Start Industry 4.0, iar in 2020 am finalizat „Masterul de antreprenoriat, managementul si ingineria afacerilor” in cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Finantarea a fost principala bariera in lansarea si dezvoltarea afacerii. Cartoteca a fost lansat cu suma de 1.000 €, economii personale.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principalele bariere de care m-am lovit au fost: banii, mentorii, lipsa cunostintelor in domeniul financiar. Dar pe primul plan au fost banii. Bancile nu ofereau finantari pentru start-up-uri, familia nu avea resurse ca sa ma sustina, asa ca am cautat un model de business care sa functioneze cu credit furnizor.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Daca esti o persoana organizata si autodidacta, atunci antreprenorialul este un domeniu care cred ca ti s-ar potrivi. Avantajul principal al antreprenorialului este libertatea pe care o ai ca sa inovezi, ca sa aduci valoare in zona ta in care activezi. Dezavantajul principal al antreprenorialului este ca nu ai un program fix sau un venit constant. In fiecare zi ai parte de o alta provocare, pe care o poti considera ca face parte din evolutia ta ca antreprenor. Nu este usor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt persoanele pasionate de proiecte DIY sau care organizeaza evenimente. In procent de 60% femei si 40% barbati, cu varsta intre 28 ani si 45 ani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca impreuna avem aceeasi pasiune (crafting-ul, DIY-ul), iar produsele pe care le avem sunt produse de calitate, pentru care garantam. Sunt produse pe care le-am selectat impreuna cu ai nostri clienti, de cand activam in domeniul papetariei.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Noi nu vindem produse, noi vindem emotii. Produsele pe care le gasiti in magazin sunt de la producatori locali atent selectionati, dar si produse pe care le importam si pe care le-am testat personal, la evenimentele pe care le organizam.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Pentru ca sustinem producatorii locali, incercam sa avem un procent mai mare cu produse romanesti si mai putine din import.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Canalul principal de vanzare este site-ul propriu. Avem colaborari B2B, dar suntem prezenti si in cele mai mari librarii din tara.

Cati angajati aveti?
In acest moment suntem 2 angajati. Pentru departamentul IT, contabilitate, livrare, lucram pe baza de contract.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in octombrie 2021 – n.r.)?
In perioada aceasta vanzarile au scazut, dar incercam sa diversificam gama de produse si sa ne adaptam viitorului si situatiei actuale.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da. Avem oferte de Black Friday pentru pasionatii de crafting sau care urmeaza sa organizeze evenimente personale (nunti, botezuri) sau corporate.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Cifrele au fost incurajatoare, dar vanzarile din aceasta perioada nu au acoperit perioada pandemiei.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam in social media (Instagram, Facebook si TikTok), via Google Ads si fizic (in librariile cu care colaboram).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook pe care o administram intern si suntem destul de activi. Cu ajutorul ei tinem legatura cu fostii, actualii si viitorii nostri clienti. Un client cand doreste sa cumpere cauta informatii atat pe site-ul nostru, cat si in social media. Este important pentru noi sa comunicam pe toate canalele posibile, pentru a oferi o experienta frumoasa clientilor nostri.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul 2021?
Nu vom reusi sa fim pe crestere, din cauza pandemiei. Cifrele ne arata ca vom stagna.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Automatizarea este solutia pentru orice business, daca doreste sa-si reduca cheltuielile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Concurenta neloiala este cea mai mare provocare in domeniul nostru.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am lucrat cu foarte multe firme de curierat si motivul principal pentru care am intrerupt colaborarea a fost lipsa de comunicare. O alta problema des intalnita este modificarea preturilor, fara a ne oferi ceva in plus : o aplicatie mai usor de folosit, materiale gratuite sau flexibilitatea in a gasi solutii pentru specificul afacerii noastre.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ne dezvoltam reteaua de distributie, sa redeschidem un magazin fizic si sa fim mai prezenti in mediul online, pentru a face fata concurentii neloiale din domeniul nostru. Ii incurajez pe viitorii nostri clienti sa sustina afacerile mici.

Leave a reply