Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Google, Meta si Amazon au absorbit 47% din bugetul de publicitate, in 2021

Companiile Google, Meta (fosta Facebook) si Amazon nu au fost niciodata atat de puternice: in 2021, cei trei giganti au incasat 74% din cheltuielile globale in domeniul marketingului digital (peste 7 din 10 $), adica 47% din toti banii cheltuiti in lume, in advertising, noteaza digiday.com (citand cifre marca Ebiquity).

Ceea ce inseamna ca anul acesta se anunta a fi unul in care cele trei companii vor ajunge sa domine piata de profil, absorbind 50% din incasari. Procentul de 47% din 2021 este unul impresionant, motivat si de pandemia COVID-19: in 2020, cele trei mari platforme insumau 39% din toti banii cheltuiti in lume, in advertising si 67% din cheltuielile globale in domeniul marketingului digital. In plus, restul pietei de profil creste cu o rata combinata de 3% YoY, mai incet decat rata inflatiei, provocand astfel un dezechilibru de putere.

Analizand cifrele, se observa ca Google a avut venituri din publicitate de 75,3 miliarde $ in Q4 (in crestere fata de cele 56,9 miliarde $ din Q4 2020), search ad-urile reprezentand in continuare cea mai mare parte din suma (43,4 miliarde $).  Doar pe YouTube s-a vandut publicitate in valoare de 8,6 miliarde $ (+25% YoY).

Transformarea din Facebook in Meta a insemnat o pierdere de 237 miliarde $ a valorii la bursa a companiei, cea mai mare pierdere de o zi din istoria bursei americane. Bani buni s-au pierdut si din cauza faptului ca utilizatorilor Apple li se ofera acum optiunea ca activitatea lor sa nu mai poata fi urmarita de aplicatiile folosite de acestia: CEO-ul Mark Zuckerberg a estimat ca Meta va pierde 10 miliarde $ in acest in fiscal, din cauza asta. In Q4, compania a castigat 33,7 miliarde $ (mai mult decat estimau analistii).

Iar Amazon – ultimul element al triumviratului din articolul de fata – a terminat ultimul trimestru al anului cu 7% dintre venituri venind din publicitate, adica 31 de miliarde $. In 2020, suma era de 19 miliarde $ si este mai mare decat cea provenita din abonamentele companiei (ca Amazon Prime si Amazon Prime Video) – de 8,1 miliarde $.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] 31 de miliarde $ din publicitate, cu 58% mai mult fata de anul anterior; si a devenit, astfel, al treilea cel mai mare vanzator de ad-uri online din SUa, dupa Google si Facebook. In primele 9 luni din 2022, compania a facut mai multi bani din reclame decat din Prime, Prime […]

Leave a reply