Google, Meta si Amazon au absorbit 47% din bugetul de publicitate, in 2021
Companiile Google, Meta (fosta Facebook) si Amazon nu au fost niciodata atat de puternice: in 2021, cei trei giganti au incasat 74% din cheltuielile globale in domeniul marketingului digital (peste 7 din 10 $), adica 47% din toti banii cheltuiti in lume, in advertising, noteaza digiday.com (citand cifre marca Ebiquity).
Ceea ce inseamna ca anul acesta se anunta a fi unul in care cele trei companii vor ajunge sa domine piata de profil, absorbind 50% din incasari. Procentul de 47% din 2021 este unul impresionant, motivat si de pandemia COVID-19: in 2020, cele trei mari platforme insumau 39% din toti banii cheltuiti in lume, in advertising si 67% din cheltuielile globale in domeniul marketingului digital. In plus, restul pietei de profil creste cu o rata combinata de 3% YoY, mai incet decat rata inflatiei, provocand astfel un dezechilibru de putere.
Analizand cifrele, se observa ca Google a avut venituri din publicitate de 75,3 miliarde $ in Q4 (in crestere fata de cele 56,9 miliarde $ din Q4 2020), search ad-urile reprezentand in continuare cea mai mare parte din suma (43,4 miliarde $). Doar pe YouTube s-a vandut publicitate in valoare de 8,6 miliarde $ (+25% YoY).
Transformarea din Facebook in Meta a insemnat o pierdere de 237 miliarde $ a valorii la bursa a companiei, cea mai mare pierdere de o zi din istoria bursei americane. Bani buni s-au pierdut si din cauza faptului ca utilizatorilor Apple li se ofera acum optiunea ca activitatea lor sa nu mai poata fi urmarita de aplicatiile folosite de acestia: CEO-ul Mark Zuckerberg a estimat ca Meta va pierde 10 miliarde $ in acest in fiscal, din cauza asta. In Q4, compania a castigat 33,7 miliarde $ (mai mult decat estimau analistii).
Iar Amazon – ultimul element al triumviratului din articolul de fata – a terminat ultimul trimestru al anului cu 7% dintre venituri venind din publicitate, adica 31 de miliarde $. In 2020, suma era de 19 miliarde $ si este mai mare decat cea provenita din abonamentele companiei (ca Amazon Prime si Amazon Prime Video) – de 8,1 miliarde $.
Comentariu ( 1 )
[…] 31 de miliarde $ din publicitate, cu 58% mai mult fata de anul anterior; si a devenit, astfel, al treilea cel mai mare vanzator de ad-uri online din SUa, dupa Google si Facebook. In primele 9 luni din 2022, compania a facut mai multi bani din reclame decat din Prime, Prime […]