Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

AdSem.ro: conversii mai mari cu 129,98%, de Black Friday, via ads (studiu de caz)

Black Friday este o perioada mult asteptata, fiind cunoscuta pentru cele mai mari reduceri din an, desfasurate intr-o singura zi, de obicei vinerea. Odata cu trecerea timpului, magazinele online au incercat sa fure startul si au inceput sa stabileasca o perioada mai mare de reduceri, in luna noiembrie. Pentru a ajunge la rezultatele dorite de Black Friday, este foarte important ca bugetul sa fie considerabil, strategia de promovare sa fie bine pusa la punct si materialele de promovare sa fie pregatite din timp.

Cum a reusit, in 2021, agentia de marketing online AdSem.ro sa creasca numarul de conversii cu 129,98% YoY, pe Facebook Ads & Google Ads, pentru unul dintre clientii proprii (un magazin online care vinde bijuterii/accesorii realizate manual)? Afla din studiul de caz de mai jos!

Conturarea strategiei de promovare incepe in octombrie

Facand o scurta analiza a anilor precedenti (vanzari si numar de utilizatori pe site), datele AdSem.ro arata ca performanta inregistrata e mai scazuta in perioada anterioara momentului Black Friday.

Conturarea strategiei de promovare a inceput inca din octombrie, tinand cont ca perioada de Black Friday a fost 05-21.11.2021. Pentru inceput, agentia a optat pentru informarea utilizatorilor despre reducerile care vor urma si care e perioada desfasurarii acestor promotii. Un punct forte al strategiei de promovare a fost informarea si fidelizarea clientilor. Daca detii o baza de date cu clienti fideli este important ca ei sa afle din timp aceste informatii, pentru a le consolida relatia cu afacerea ta. De asemenea, baza de date poate fi utilizata pentru a targeta utilizatorii si pe parcursul perioadei de Black Friday, in cadrul audientelor din campaniile de promovare.

In aceasta perioada din an intervin urmatoarele provocari: informarea clientilor despre perioada de reduceri si generarea unui numar cat mai mare de rezultate de Black Friday. Pentru a solutiona aceste provocari, AdSem.ro a utilizat un mix intre Google Ads Search si Display, YouTube, Facebook Ads si Instagram Ads, dupa cum urmeaza:

1. Promovare Google Ads:

Pentru promovarea pe Google Ads a reducerilor din perioada de Black Friday, am optat pentru urmatoarele tipuri de campanii:

  • Campanie Google Ads Search axata pe trafic
  • Campanie Google Ads Search axata pe vanzari
  • Campanie Video
  • Campanie Dynamic Search Ads
  • Campanie Smart Shopping
  • Campanie Discovery

 Pentru a obtine rezultate cat mai bune, focusul a fost pus pe urmatoarele actiuni:

  • adaptarea bannerelor pentru fiecare canal de promovare utilizat
  • targetarea cat mai eficienta a utilizatorilor care au manifestat interes fata de afacere si produsele comercializate
  • utilizarea in promovare a bazelor de date cu actualii clienti, realizarea unor audiente care cuprind utilizatorii care au realizat actiuni anterioare pe site (cei care au achizitionat anterior produse sau care au vizualizat anumite produsecategorii de produse)
  • recalcularea si redistribuirea constanta a bugetului; la inceputul perioadei de Black Friday, la nivelul campaniilor au fost setate bugete medii, urmand ca acestea sa fie scalate treptat pe baza performantelor, astfel incat bugetul sa nu fie consumat in mod neadecvat
  • analizarea constanta a sumelor consumate si a rezultatelor obtinute, astfel incat costul/rezultat sa nu fie prea mare

Analizand performanta campaniilor de promovare Google Ads, in perioada 5-21 noiembrie 2021 (comparativ cu 6-22 noiembrie 2020), se observa urmatoarele cresteri:

  • numarul de click-uri a crescut cu 2,12 K
  • achizitiile au crescut cu 1,01 K

  • costul/conversie a scazut cu 317 lei – in perioada 6-22 noiembrie 2020, campaniile Google Ads au inregistrat doar 3 conversii, la un cost/conversie de 321 lei; in perioada 5-21 noiembrie 2021, campaniile Google Ads au inregistrat un numar de 1,02 K conversii la un cost/conversie de 3,06 lei

2. Promovare Facebook Ads:

Atat pentru Black Friday, cat si pentru alte ocazii din an, e important sa conturezi din timp o strategie de marketing potrivita tipului tau de afacere si sa ai un mix de marketing echilibrat, pentru a-ti atinge obiectivele. Asadar, in strategia de promovare a agentiei (pentru Black Friday) au fost incluse si Facebook Ads, deoarece acesta este un canal care a adus rezultate optime in trecut business-ului din exemplul nostru.

Sfaturi de care sa tii cont in momentul in care incepi sa realizezi o strategie de marketing:

  1. Analizeaza rezultatele business-ului din anii trecuti, in aceeasi perioada. Realizarea unei astfel de analize a ajutat AdSem.ro sa vada bugetul alocat, rezultatele obtinute, tipurile de campanii care au functionat/nu si tipurile de anunturi care au adus cele mai bune performante, la un cost scazut. In plus, in functie de aceasta analiza, si-au putut seta un obiectiv pe care sa il atinga in urma promovarii ofertelor de Black Friday.
  2. Alege tipurile de campanii de promovare Facebook Ads in raport cu bugetul alocat acestui canal si in functie de vizualurile de care dispui. E foarte important ca, in momentul in care alegi tipurile de campanii pe care le incluzi in strategia ta de promovare, sa ai in vedere bugetul alocat si materialele de care dispui. De exemplu, daca ai un buget zilnic mic, incearca sa nu faci o multitudine de campanii cu foarte multe grupuri de anunturi. De ce, nu? Raspunsul e simplu: fiecare campanie va dispune de un buget zilnic mic, care nu ii va permite sa se afiseze destul de mult pentru a ajunge la publicul tau tinta. Daca bugetul tau e mic, fa mai putine campanii si concentreaza toti banii pe acestea, pentru a obtine cat mai multe rezultate.
  3. Alege tipurile de campanii de promovare in raport cu obiectivul principal pe care doresti sa il atingi in urma lor. In conturarea unui strategii de promovare eficiente, cel mai important lucru este obiectivul. In raport cu obiectivul stabilesti tot, inclusiv tipurile de campanii. Daca obiectivul tau este vanzarea, atunci vei apela la campanii de tip vanzari din catalog si conversii. Asadar, dupa ce agentia a urmat pasii de mai sus, a creat o strategie personalizata pentru Black Friday, in care a inclus urmatoarele tipuri de campanii:
  • Campanie de anuntare a promotiei de Black Friday (cu obiectiv generare lead-uri)
  • Campanie de targetare detaliata (cu obiectiv conversii), axata pe grupuri de anunturi cu interese specifice si locatii diferite pentru fiecare dintre acestea in parte
  • Campanie de remarketing (cu obiectiv conversii)
  • Campanie de ,,lookalike” (cu obiectiv conversii)

Campaniile Facebook Ads realizate au avut fiecare rolul lor si au fost gandite special pentru a crea un mix de marketing eficient, cu rezultate optime, pentru atingerea obiectivului propus (depasirea numarului de vanzari, fata de Black Friday 2020). Pentru asta nu a fost suficienta doar pregatirea si lansarea campaniilor, ci si urmatoarele actiuni, realizate constat in perioada promotiei de Black Friday 2021 (5-21 noiembrie):

  • optimizarea constanta a campaniilor, in functie de buget, suma cheltuita, rezultate, cost/rezultat si ROAS
  • personalizarea reclamelor, cu rame contextualizate pentru anunturile de tip carusel, modificarea textelor din reclame si realizarea de reclame noi
  • oprirea grupurilor de reclame care nu aduceau rezultate optime
  • utilizarea listelor de clienti in cadrul audientelor
  • crearea de audiente specifice, in functie de comportamentul de consum al utilizatorilor din ultimul an si in functie de locatiile din care au venit cele mai multe vanzari
  • realizarea de audiente personalizate, in functie de actiunile realizate de utilizatori pe site, in ultimul timp
  • utilizarea audientelor de tip ,,lookalike”, cu un grad de asemanare de 1-7%, in functie de audientele personalizate pe care le aveau la baza

Analizand performanta campaniilor Facebook Ads, in perioada 5-21 noiembrie 2021 (comparativ cu 6-22 noiembrie 2020) se observa urmatoarele cresteri:

Promovare Facebook Ads: rezultate campanii Black Friday 2021

Promovare Facebook Ads: rezultate campanii Black Friday 2020

  • au fost cu 1.797 mai multe rezultate (vanzari)
  • costul/rezultat a scazut, cu 5,66 lei 
  • suma cheltuita pe Facebook Ads a fost cu 382,33 lei mai mica
  • ROAS-ul a crescut, de la 7,88 (in 2020), la 12,72 (in 2021)

Analizand toate rezultatele, se vede ca (de Black Friday 2021), dintr-un procent de 100%, 35,11% conversii au fost generate de Facebook CPC, 30,64% – de Google CPC, iar restul – alte canale. Conform datelor din Google Analytics, 65,75% din tranzactii si 63,10% din Revenue (Venituri) au fost generate de campaniile CPC (promovare Google Ads si Facebook Ads). Comparativ cu 2020, in 2021 agentia a crescut numarul de conversii cu 33.900% pe Google Ads si cu 83,12% pe Facebook Ads, iar numarul de conversii a crescut cu 129,98% YoY, pe Facebook Ads & Google Ads.

De ce sa alegi AdSem.ro pentru promovare Google Ads si Facebook Ads:

  • ofera strategie personalizata pentru business-ul tau
  • ofera rezultate inca din prima luna
  • fac optimizari (iti eficientizeaza bugetul, nu il irosesc)
  • analizeaza constant concurenta si utilizeaza tool-uri actuale
  • fac o raportare saptamanala si lunara a rezultatelor obtinute

Solicita-le o oferta aici, pentru a discuta in detaliu despre serviciile PPC pe care ti le pot oferi!

Leave a reply