Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu KreativShop.ro

Kreativshop.ro a aparut in aprilie 2010, ca un concept unic de magazin online unde clientii pot gasi produse de calitate, in special pentru patchworking si quilting. Merceria online vinde acum de la masini de cusut si manechine de croitorie, la materiale textile si tot felul de accesorii din domeniu. Autodidacta intr-ale e-commerce-ului si pasionata de tot ce inseamna tricotat, crosetat, patchwork si alte tehnici de creatie, Csilla Gajdos (foto, Administrator kreativshop.ro) a pornit la drum cu un buget modest si a razbit fara a apela la credite bancare: in 2017, a atins cifra de afaceri de 850.000 lei, iar anul acesta spera sa depaseasca 1 milion. Descoperiti mai multe detalii din culisele afacerii ei online, mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Csilla Gajdos:
Doream inca de la inceput sa lucram si sa livram produse pentru oameni creativi, creatori. De aici a venit idea sa ne jucam cu termenul „creativ”. Din cauza ca majoritatea domeniilor cu acest cuvant au fost deja cumparate, ne-a ramas solutia de a ne juca si cu literele din cuvant. Asa s-a nascut „kreativshop.ro”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Totul a pornit din pasiune, pasiunea mea fata de tricotat, crosetat, patchwork si alte tehnici de creatie. Mi-am luat inima in dinti si am luptat ca visul meu sa devina realitate. Nu pot sa zic ca am un model in domeniul nostru. Aspiram catre modelele magazinelor din Vest, dar din pacate piata din Romania (cel putin in domeniul hobby unde activam) inca nu este pregatita pentru a alege calitatea vs pretul produselor.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Prin anii 2010, nu gaseai o mercerie online care sa ofere materiale de calitate pentru patchwork. Practic, acesta a fost ideea principala de a crea acest magazin. Am contractat primii furnizori, in prima faza din Ungaria, fiind cel mai aproape de sediul nostru (din Satu Mare – n.r.), si am inceput sa achizitionez materiale textile bumbac pentru patchwork. Singura faceam totul: aprovizionarea, editarea produselor, contactarea clientilor, vanzarea, contabilitatea primara. Aveam noroc cu sotul meu, care imi oferea suportul tehnic pentru magazinul online.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu, totul s-a intamplat in mod autodidact. Si acum, in mod constant ma documentez despre noutatile ce apar in domeniu, sunt prezenta la cat mai multe conferinte de e-commerce si cursuri de management.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare? Ai investit mult?
Am pornit doar cu banii proprii, cu un buget modest. In primii ani, am investit tot profitul in marfa, tehnica de calcul, modificare site, etc. Nici pana in ziua de azi nu am fost nevoita sa apelez la credit bancar, cu exceptia unui leasing de masina. Anul trecut am atins cifra de afaceri de 850.000 lei. Anul acesta speram sa depasim milionul :).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, evident au fost bariere si sunt si acum, in fiecare luna, in fiecare zi. Dar sunt foarte optimista si reusim impreuna cu toata echipa sa gasim rezolvare pentru fiecare problema aparuta pe parcurs.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca proprietar de afacere trebuie sa ai un anumit curaj in permanenta. Trebuie sa ai viziune asupra viitorului tau si a companiei. Trebuie sa ai respect fata de client si angajati si, bineinteles, raspundere pentru echipa ta. Parerea mea este ca unii oameni nu ar incepe o afacere nici de-ar avea primii banii necesari pentru asa ceva, pentru ca sunt obisnuiti sa lucreze fix 8 ore, sa fie cineva care sa le spuna exact ce au de facut si sa nu aiba batai de cap in ceea ce priveste ziua de maine. A avea o afacere nu inseamna numai clipe fericite cand te uiti la contul tau bancar si vezi ca se mareste de la an la an, trebuie sa gasesti solutii pentru fiecare problema ce apare in firma ta. Pe langa acesta, incerc sa petrec cat mai mult timp liber impreuna cu sotul si fiica mea. Avantajele business-ului meu trebuie sa fie in favoarea familiei.

Care este publicul-tinta al site-ului?
Publicul-tinta sunt in special femeile, intre 25 si 45 de ani, mici mestesugari care au cate un magazin pe Facebook, Breslo sau Etsy cu creatiile lor si persoane fizice care folosesc produsele noastre de a crea ceva frumos pentru familie, o decoratiune in casa sau a repara/modifica imbracamintea achizitionata.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Motivele sunt multe. Suntem din 2010 pe piata, cu produse de calitate si servicii dedicate clientilor nostri. Vei gasi la noi produse unice, personalizate, materiale de la furnizori externi, povesti frumoase si idei creative.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In domeniul nostru, din pacate sunt foarte multe „magazine” listate pe Facebook, evident in majoritatea cazurilor cu vanzari la negru, fara nicio garantie. Fata de un „magazin” listat pe Facebook, cu un proprietar necunoscut, cu produse trimise doar dupa o plata in avans, kreativshop.ro ofera o garantie de retur in 14 zile la toate produsele achizitionate, 3 modalitati de plata, livrare oriunde in Romania si Europa (prin firma de curierat GLS). Produsele noastre sunt pentru cei care isi doresc mai intai de toate calitate: muncim in fiecare zi pentru livrarea unor produse de inalta calitate, de aceea contractam importatori renumiti, precum Lana Gatto Italia, Adriafil Italia, Freudenberg Germania, Kreativ Portugalia, Zweigart Germania, Clover Japonia si distribuim branduri de top (Prym, Madeira, Brother, Amann, Adjustoform, Guttermann, Fiskars).

De unde va cumparati produsele?
Majoritatea furnizorilor nostri sunt din strainatate: Italia, Germania, Olanda, Cehia, Ungaria, Portugalia. Lucram si cu importatori directi din Romania. Incercam sa cumparam direct de la sursa, fara prea multi intermediari. Evident, asta inseamna, in majoritatea cazurilor, cantitati semnificative de achizitionat, pentru a obtine un pret bun.

Cati angajati aveti?
In acest moment, suntem o echipa formata din 7 persoane.

Cum va merge in perioada asta?
Ca orice business, si noi avem perioade slabe si perioade foarte bune de vanzari. Pe la inceputul lunii septembrie, incep sa creasca vanzarile, pana pe la sfarsitul lui noiembrie. In perioada asta isi cumpara clientii materiale prime pentru creatii de Craciun. Dupa noiembrie, vanzarile scad vertiginos. De obicei, inainte de Craciun pana dupa Revelion, toata echipa intra in concediu. In aceasta perioada, clientii nostri se ocupa de Sarbatorile de iarna, vanzarile sunt minimale. Insa, dupa primele zile ale anului, vanzarile cresc rapid (datorita Valentine’s Day, 1 Martie, 8 Martie) si tin cam pana in luna mai. Atunci incepe o perioada mai linistita, cand avem timp sa ne ocupam de implementarea brandurilor noi, modificari in magazinul online, etc.

Ati participat la Black Friday 2017?
In 2017 a fost primul an cand am participat la Black Friday. Avand in vedere ca in acea perioada oricum vanzarile noastre sunt la maxim si oferim reduceri semnificative doar la produsele end of line, nu exista un salt urias in vanzari.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun de anul trecut?
In lunile octombrie – noiembrie, avem vanzari record in fiecare an. Inainte de Craciun, se cumpara doar anumite accesorii care pot fi oferite ca si cadou pentru ea, pentru mama, pentru sora, etc.

Cum si unde va promovati site-ul?
In primul rand, prin SEO. Credem ca este mult mai durabil si previzibil promovarea prin SEO, implicit motoarele de cautare. Fiecare produs de-al nostru este editat individual, nu copiem nici macar de pe site-urile furnizorilor sau ale producatorilor. Cel putin 50% din pozele aparute pe site sunt poze facute de noi intr-un mini-studio foto. Ne promovam intens pe retelele de socializare pentru ca acolo ne gasim cel mai usor clientii. Suntem prezenti pe cateva comparatoare de preturi, dar numai cu anumite produse (masini de cusut, masini de brodat, manechine croitorie).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Este o cale importanta de a comunica cu clientii nostri. Din acest motiv, eu raspund personal la toate mesajele intrate, incerc sa dau sfaturi legat de folosirea produselor, informatii despre produse, disponibilitate, produse care vor intra in stoc, etc. Cea mai mare provocare este sa educam clientii sa foloseasca Facebook-ul doar ca mijloc de comunicare si nu ca si platforma e-commerce. Nu acceptam comenzi care vin prin comentariii sau mesaje de Facebook. Majoritatea comenzilor intrate in magazinul nostru sunt cu 20 – 30 de repere diferite, dar nu este raritate sa intre comenzi cu peste 150 de produse diferite. Acest volum nu poate fi monitorizat si nu putem tine evidenta din comentarii/mesaje de Facebook. Indrumam fiecare client catre magazinul nostru, unde poate sa-si aleaga usor produsele, modalitatea de plata, transport si, nu in ultimul rand, beneficieaza de Top utilizatori de Fidelitate, care pot fi transformate in reducere la urmatoarea comanda. Pagina de Facebook este administrata de catre noi. Incercam sa postam cat mai mult continut video si live cu produsele noastre. Avem regulat campanii de remarketing, postari promovate.

Aveti versiune de mobile?
Cred ca nimeni nu mai poate fara o versiune mobile. Peste 60% din vizitatorii nostri folosesc un dispozitiv mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Pana acum, in fiecare an am avut o crestere de pana la 50% fata de anul precedent. Din pacate, nu a fost a crestere asa de mare in fiecare an, dar pana acum suntem multumiti. Dorim sa avem o crestere naturala, speram intr-un mediu de afaceri favorabil firmelor mici si mijlocii si ca piata se va dezvolta usor-usor.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu cred ca aceasta afirmatie este adevarata. Parerea mea este ca aceasta perceptie despre magazinele online este gresita. Sunt foarte multe cheltuieli care nu exista la un magazin brick&mortar si exista la un magazin online. Cheltuielile cu marketing, comunicare, SEO sunt mult mai mari decat la un magazin clasic. Evident, ca orice proprietar de afacere, cautam si noi metodele de reducere a cheltuielilor. O metoda ar fi renegocierea contractelor, in functie de vanzarile noastre. Anual incercam sa obtinem preturi de intrare mai mici. Stiu, acesta nu se considera o cheltuiala, dar totusi il consider un element important intr-o afacere. Legat de cheltuielile de zi cu zi, am schimbat calculatoarele si monitoarele de la birou cu niste modele mai performante energetic, folosim doar becuri cu LED-uri, incercam sa limitam la minim folosirea imprimantelor, trimitem facturile online. Reducem doar acele cheltuieli care nu afecteaza buna functionare a firmei.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Existenta „magazinelor” pe Facebook care functioneaza la negru. Cred ca in aceasta privinta ar trebui sa actioneze institutiile statului, pentru a reduce munca la negru, neimpozitarea veniturilor si reducerea concurentei neloiale. Operam intr-un domeniu unde, din pacate, acest fenomen este la ordinea zilei si pierdem clienti.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Suntem multumiti de firma de curierat cu care lucram. GLS este partenerul nostru de mai bine de 4 ani. Evident, au si ei anumite minusuri fata de alte firme de transport, dar pana acum toate problemele semnalate au fost rezolvate cu profesionalism. Legat de transport, livrarea comenzilor, avem cele mai mari probleme nu cu firma de curierat, ci cu destinatarii coletelor. Stiu ca nu suntem singurul magazin online care are pierderi semnificative din cauza comenzilor livrate si refuzate. Desi fiecare client este informat prin e-mail si SMS inainte de predarea coletului firmei de curierat, iar curierul suna inainte de livrare, totusi avem o rata semnificativa de colete refuzate din diverse motive. Clientul nu este constient de faptul ca o comanda procesata, trimisa si refuzata reprezinta o pierdere in bani in ceea ce priveste plata transportului si a personalului care s-a ocupat de pregatirea comenzii, adunarea produselor si, la urma, reasezarea lor in depozit (la unele comenzi, timpul de pregatire poate sa fie si de 30 – 40 de minute, in cazul in care produsele trebuie numarate, masurate, taiate) si pierdere in timp, care tot la bani se rezuma.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Am inceput sa traducem magazinul nostru in alte 2 limbi si, in viitorul apropiat, incercam sa punem mai mare accent pe vanzarea in alte tari. La ora actuala, primim comenzi in special de la romani plecati in strainatate, dar speram ca in viitorul apropiat sa ajungem la comenzi mult mai dese venite din tarile Europei. Idealul nostru este sa avem clienti multumiti care sa se reintorca mereu la noi. Vrem sa sustinem oamenii pasionati si business-urile care se bazeaza pe creatie si creativitate.

Raspunde la aceasta intrebare