In martie, iesi din rutina: idei inedite de campanii de email marketing
In luna martie, te provocam sa creezi campanii de email marketing inedite. Daca vrei rezultate, nu te multumi cu ce face toata lumea si nu recicla campanii din anii trecuti. Inbox-ul utilizatorilor de internet este tot mai aglomerat an de an, potrivit Statista. De aceea, iti dam cateva idei sa iesi in evidenta, atat de 1 si 8 Martie, dar si cu ocazii mai putin cunoscute.
Cum sa faci o campanie de email marketing eficienta
Inainte sa discutam despre idei de campanii, trebuie sa ne asiguram ca urmezi cativa pasi fara de care nu poti trimite un newsletter de succes in 2021:
- segmentarea audientei dupa criterii de sex, localizare, comportamente din campanii anterioare etc.;
- personalizarea mesajului, in functie de segmentul de audienta;
- designul creativ, care sa puna in valoare produsele;
- testarea A/B si MVT, pentru a afla ce mesaje, imagini si butoane sunt mai eficiente;
- analiza rezultatelor: rata de deschidere, click-uri, respingere si dezabonari, dar si tracking-ul abonatilor in website, mai ales in cazul magazinelor eCommerce;
- optimizarea continua a newsletterului.
Segmenteaza lista si personalizeaza campania de email marketing din martie
De 1 si 8 Martie, ai cel putin doua segmente importante carora trebuie sa te adresezi cu mesaje adecvate: barbati si femei.
Barbatii vor cauta inspiratie si idei de cadouri. Ofera-le reduceri si livrare gratuita. Femeile vor sa se simta apreciate. Pe langa urarile de rigoare, le poti oferi cadouri sub forma de vouchere si mostre de produs.
Chiar daca ai aceeasi oferta pentru ambele segmente, mesajele vor suna mult mai convingator daca le personalizezi. Un studiu Experian a aratat ca emailurile personalizate au rate de deschidere cu 29% mai mari si rate de clickthrough cu 41% mai mari. Rezultate asemanatoare au fost obtinute de mai multe cercetari similare de-a lungul timpului, ceea ce ar trebui sa te convinga sa nu sari peste acest pas.
Newsletter de 1 Martie: Apeleaza la obiceiuri
Desi obiceiul este ca barbatii sa dea un martisor femeilor de 1 Martie, stiai ca in anumite zone lucrurile stau invers? De exemplu, in Bucovina, fetele sunt cele care daruiesc martisorul baietilor.
Daca ai un site eCommerce, poti crea o campanie de email marketing inedita, prin care sa educi cu privire la diversitatea obiceiurilor si sa le indemni pe domnisoare sa faca un cadou de 1 Martie. Domnii vor fi cu siguranta incantati de idee.
Cauta obiceiuri pentru zonele de unde sunt clientii tai, segmenteaza lista in functie de localizare si trimite mesaje personalizate.
Pentru design, foloseste simbolurile zilei de 1 Martie. Culorile alb si rosu sunt la indemana, la fel si fotografiile cu flori si peisaje de primavara. Daca esti in pana de idei sau vrei sa te misti rapid, foloseste un template de newsletter pentru primavara. Iata trei exemple pe care le gasesti in platforma de email marketing NewsMAN si pe care le poti personaliza cu mesajul tau.
Ai in lista persoane inactive? E un moment bun sa incerci sa le reactivezi. Trimite-le un “martisor”, cum ar fi un voucher, un cod de reducere, o consultatie gratuita sau orice e specific afacerii tale, fara sa le ceri nimic. Studiile sociologice arata ca oamenii functioneaza pe principiul reciprocitatii: daca primesc ceva gratuit, se simt obligati sa intoarca favoarea, de multe ori intr-o masura mult mai mare decat ce au primit initial.
Newsletter de 8 Martie: Accent pe experiente
Flori, bijuterii, cosmetice si parfumuri – sunt doar cateva dintre cele mai frecvente cadouri oferite de Ziua Femeii. Fie ca ai un site eCommerce sau alt tip de afacere, iti sugeram ca anul acesta sa nu pui accent pe produse, ci pe experiente. Experientele dau nastere amintirilor, iar clientii vor asocia brandul tau cu momente pretioase alaturi de cei dragi.
Ajuta-i pe clienti sa le ofere femeilor din viata lor o zi de neuitat. Poti face asta indiferent de produsul sau serviciul pe care il oferi. Iata cum ar putea arata o secventa de campanii de email marketing pentru 8 Martie:
1. Educatie. Trimite un email cu informatii utile. De exemplu: “Experiente de neuitat: o cina gatita acasa, un album cu fotografii dragi, flori si o sticla de vin, o zi doar pentru ea”, “Ce flori sa oferi de 8 Martie si ce simbolizeaza ele”, “Cum sa alegi parfumul perfect” etc.
2. Storytelling. Foloseste tehnica povestirii pentru a capta atentia. Apeleaza la mame, colege si prietene pentru a crea continut emotionant si valoros: “Trei mame, despre cadoul preferat de 8 Martie”, “Cea mai frumoasa Zi a Femeii”, “Cel mai pretios cadou nu costa nimic” etc. La final, cere-le sa-ti trimita povestea lor despre un 8 Martie de neuitat si foloseste povestile in urmatoarele mesaje sau in social media (cu acordul lor, bineinteles).
3. Interactiune. Daca ii convingi pe oameni sa interactioneze cu tine (sa-ti raspunda la email, sa dea click sau sa faca orice actiune), cresti sansele sa faca asta si in viitor datorita principiului consecventei. Pune-le o intrebare, cere-le feedback, motiveaza-i cu un cod de reducere, fa-i curiosi sa dea click, foloseste un pop-up de abonare de tip roata norocului sau orice alta idee iti vine. Atentie, aceste mecanisme trebuie sa fie bine gandite si nu de tip clickbait, pentru ca risti sa-ti enervezi audienta.
4. Inspiratie. Pregateste un mesaj prin care sa le faci pe femei sa se simta puternice si apreciate. Il poti trimite chiar de 8 Martie sau cu cateva zile inainte, in pregatirea ofertei. Iata doua exemple:
Si daca esti adeptul modelelor cu tematica clasica de Ziua Femeii sau Ziua Mamei, iata mai jos cateva exemple si pentru tine de astfel de template-uri de newsletter de 8 Martie:
Partea buna e ca le poti incerca si fara sa iti faci cont pe platforma NewsMAN. Doar faci click pe “incarca in editor”, modifici ce vrei, vezi preview si apoi daca iti place, iti creezi un cont.
Si inca o veste buna, ai 5000 de email-uri gratuite incluse pentru o baza de maxim 1000 de abonati, astfel ca poti testa platforma de trimitere newsletter NewsMAN in voie inainte sa iti incarci toate lista de emailuri.
5. Oferta/cadou. In functie de segmentul de audienta si de tipul campaniei, trimite mesajul cu oferta sau cu cadoul pe care l-ai pregatit. Daca ai nevoie sa creezi un newsletter eCommerce, il poti pregati cu usurinta folosind editorul drag & drop, blocurile predefinite, redimensionarea automata a imaginilor si celelalte automatizari oferite de NewsMAN.
6. Emailuri cos abandonat. Stiai ca, in medie, 70% dintre cumparatori abandoneaza cosul de cumparaturi? (sursa) Creste-ti sansele sa inchei vanzarea printr-un flow automat de emailuri cos abandonat. Foloseste mesaje personalizate, cu elemente precum numele persoanei si motiveaza-i reluand beneficiile produselor sau acordand cupoane suplimentare de reducere.
7. Follow up. Fie ca au cumparat sau nu, trimite un email de follow up, prin care sa le ceri parerea legata de produs sau prin care sa le oferi informatii interesante, cum ar fi top produse vandute de 8 Martie, sau sa-i faci curiosi legat de urmatoarele campanii din luna martie.
Acum ca ai cateva idei de campanii de email marketing pentru cele mai populare sarbatori ale primaverii, iata si alte ocazii cu care poti comunica si trimite oferte, la care probabil nu te-ai gandit.
Newsletter de Ziua Mondiala a Scriitorilor
Din 1986, pe 3 martie se sarbatoreste Ziua Mondiala a Scriitorilor, o ocazie foarte buna pentru librariile online sau website-urile cu profil educational sa comunice cu abonatii. Iata doar cateva idei:
- newsletter educativ despre Ziua Mondiala a Scriitorilor si despre importanta cititului;
- o lista de resurse pentru cei care tatoneaza cu scrisul;
- intreaba-i pe abonati cine este scriitorul lor preferat si ofera-le un discount dedicat;
- unul sau mai multe ebooks gratuite;
- un discount general si/sau livrare gratuita.
Newsletterul tau ar putea urma unul dintre urmatoarele modele, selectate din cele peste 900 disponibile pe NewsMAN.
Newsletter de Ziua Bijuteriilor
Ziua Bijuteriilor se sarbatoreste pe 13 martie si este un moment bun pentru a cumpara o bijuterie pentru cineva special.
Daca ai un magazin de accesorii si bijuterii, foloseste aceasta ocazie pentru a trimite un newsletter elegant in care sa vorbesti despre importanta bijuteriilor in viata unei femei (sau a unui barbat, de ce nu?) si sa dai cateva idei de cadouri. Include si un cod de reducere.
Newsletter de Ziua Mondiala a Somnului
Ai un magazin de mobila, oferi servicii de wellness, vinzi produse naturiste sau ai un cabinet de terapie? Sunt doar cateva dintre afacerile care pot comunica cu abonatii pe 19 martie, de Ziua Mondiala a Somnului.
Trimite un newsletter despre importanta unui somn bun pentru sanatate, despre ce spune stiinta legat de conditiile perfecte pentru somn, despre somn la diferite categorii de varsta si ofera sfaturi utile, in functie de produsele sau serviciile tale. Gasesti inspiratie chiar pe site-ul oficial al World Sleep Day.
Cateva exemple de newsletter din care sa te inspiri:
Newsletter de Ziua Internationala a Fericirii
Doar numele sarbatorii te face sa zambesti. Pe 20 martie, vorbeste-le clientilor despre fericire, in specificul afacerii tale. Ai un cabinet stomatologic? Creeaza un newsletter despre cum sa ai in zambet frumos. Ai un magazin cu articole sportive? Vorbeste despre miscare si endorfine si motiveaza-i sa iasa din casa cu un discount la produsele dedicate alergatului, de exemplu. Pentru a eficientiza procesul de cumparare, include produsele direct in newsletterul eCommerce, cum am aratat la punctul 5 din sectiunea despre 8 Martie.
Orice newsletter trimiti, nu uita sa folosesti elemente interactive si sa dai frau liber imaginatiei.
Alte campanii de email marketing in martie
Sarbatorile de mai sus nu sunt potrivite afacerii tale sau vrei si alte idei? Iata ce mai poti folosi:
- 10 martie – Ziua Internationala a Măreției (International Awesomeness Day), care e, din întâmplare și ziua lui Chuck Norris
- 12 martie – Ziua Impotriva Cenzurei Presei
- 14 martie – Ziua Pi
- 15 martie – Ziua Drepturilor Consumatorilor
- 17 martie – Sf. Patrick
- 20 martie – Ziua Francofoniei
- 21 martie – Ziua Internationala a Poeziei
- 22 martie – Ziua Mondiala a Apei
- 26 martie – Ziua “inventeaza-ti propria sarbatoare”
Daca restul sarbatorilor nu te-au inspirat, aceasta din urma te lasa sa fii inventiv sau sa-ti provoci abonatii sa aleaga propria sarbatoare printr-un newsletter. Foloseste cele mai reusite raspunsuri in mesaje de follow up si in social media.
Gaseste ocaziile care se potrivesc afacerii tale, creeaza un calendar de email marketing pentru martie si pregateste emailurile din timp. Stabileste frecventa cu care vei trimite emailurile si asigura-te ca, daca ai mai multe campanii, exista o coerenta si logica intre ele. Ai grija sa nu trimiti doar oferte, ci sa alternezi emailurile promotionale cu cele educative.
Asadar, chiar daca vorbim de campanii de email marketing sezoniere, comunicarea cu clientii trebuie sa fie un proces gandit si optimizat incontinuu, mai ales ca este o perioada cu evenimente de shopping importante si abonatii chiar asteapta mesajele tale. Ei vor atat sa le faci ziua mai buna printr-o experienta de comunicare diferita de un newsletter old-fashion, cat si sa fie placut surprinsi cu oferte targetate, relevante pentru ei.
Speram sa iti fie de folos aceste idei pentru calendarul de campanii de email pentru martie si daca ai nevoie de o solutie de email marketing care te asista in fiecare pas al procesului cu functionalitati intuitive, automatizari eCommerce si rapoarte detaliate, incearca NewsMAN.ro. Creeaza-ti un cont gratuit si convinge-te rapid cat de usor este sa creezi un newsletter profesionist.
Comentarii ( 2 )
[…] In martie, iesi din rutina: idei inedite de campanii de email marketing – ECOMpedia https://ecompedia.ro/in-martie-iesi-din-rutina-idei-inedite-de-campanii-de-email-marketing/ […]
[…] In martie, iesi din rutina: idei inedite de campanii de email marketing – ECOMpedia https://ecompedia.ro/in-martie-iesi-din-rutina-idei-inedite-de-campanii-de-email-marketing/ […]