INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu PhotoSetup.ro
PhotoSetup.ro este un magazin online aparut in 2012: pana atunci, compania fondata in 1999 avea o activitate exclusiv B2B, de distributie de echipamente foto-video catre magazine partenere, ne-a povestit Valeria Galea (foto, Co-fondatoare PhotoSetup.ro). Acum, businessul este al doilea cel mai mare retailer din aceasta nisa, care si-a mutat si extins recent showroom-ul din Bucuresti si care continua colaborarea cu alte magazine printr-o platforma proprie B2B (www.simus.ro). Cititi interviul de mai jos, pentru a descoperi cum si-a inceput afacerea, ce probleme apar in relatia cu firma de curierat aleasa si cum se diferentiaza pe piata produselor/serviciilor similare de la noi.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Valeria Galea: In trecut, administram doua branduri, unul dedicat echipamentelor foto (PhotoSetup) si unul dedicat echipamentelor video-film-TV (StudioPro). De curand insa cele doua domenii au inceput cumva sa se intrepatrunda si am ales sa mutam toate echipamentele video-film-TV pe site-ul Photosetup, care deja avea un awareness mult mai mare fata de StudioPro. Astfel, am condensat totul in Photosetup si, in acest mod, am devenit recunoscuti ca fiind cei mai buni in solutii complete foto-video-film-TV. Denumirea „PhotoSetup” reprezinta practic chintesenta domeniului in care activam.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Amandoi, atat Paul (sotul ei, alaturi de care a pornit compania – n.r.), cat si eu, provenim dintr-un mediu corporatist, din care am invatat foarte multe despre administrarea unei afaceri. Acest know-how, combinat cu pasiunea pentru tehnica foto-video, ne-au ajutat mult sa intelegem piata. De aceea suntem si foarte apreciati in domeniul nostru: pentru ca am dezvoltat un business cu multa pasiune si dedicare catre nevoile clientilor.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Totul a inceput in 1999, cand Paul (fotograf freelancer fiind) avea nevoie de un trepied si blituri foto pentru fotografia de studio. Cum nu se gaseau prea multe echipamente la vremea respectiva, a intrat in contact cu Abramo Manfrotto, fiul lui Lino Manfrotto (detinatorii brandului Manfrotto, in acea perioada) – el ne-a propus sa reprezentam brandul lor in Romania, devenind astfel primul brand pe care l-am adus in portofoliul nostru. Apoi, in anii ce au urmat am preluat spre distributie si alte branduri din domeniul foto-video, iar de curand s-au adaugat Joby si Lowepro in domeniul foto, dar si JVC PRO si Blackmagic Design, in zona de productie video si live streaming (doua dintre brandurile cel mai in voga in acest moment).
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cand am inceput noi acest business, in 1999, era mult mai simplu, datorita concurentei reduse (catre inexistenta) din acea perioada. Noi am pornit insa cu un core business bazat pe distributie, care a functionat foarte bine, pana in 2008. Am reusit sa dezvoltam piata foto din acea vreme si am reusit sa fim prezenti cu produsele noastre inclusiv in retele de magazine IT&C din acea perioada. Aveam un numar considerabil de dealeri catre care furnizam produse, insa criza financiara din 2008-2010 i-a fortat pe multi sa isi inchida magazinele. Acel moment a fost unul de cotitura pentru noi, in care am decis sa intram cumva in zona de vanzare directa – astfel am creat magazinul online PhotoSetup, in 2012, cu toate provocarile din acea vreme. Spun provocari deoarece pastrandu-ne statutul de importator si distribuitor, vanzarea s-a facut o perioada mare doar online, fara posibilitatea de a ridica din showroom comenzile. Acest lucru a fost o mare provocare deoarece atat clientii din Bucuresti, cat si clientii din alte orase isi doreau sa vina sa ridice comenzile. Incepand din 2019 am introdus si aceasta facilitate si acum clientii nu doar ca pot testa echipamentele, dar pot cumpara si direct din showroom.
Care este publicul tinta al site-ului?
Daca, pana anii trecuti, publicul era format mai mult din profesionistii din domeniul foto-video-film-TV, in ultimul timp am remarcat o schimbare. Acum sunt multi pasionati, antreprenori sau creatori de continut foto-video, care doresc sa-si amenajeze un mic studio, fara a avea multe cunostinte in acest domeniu. Iar daca ne raportam la 2020, in plina pandemie, nevoia de a transmite live a generat un nou tip de client: clientul pus in fata unei nevoi, fara inclinatii tehnice, care ne solicita ajutorul in echiparea unui studio, pentru a transmite live sau a inregistra continut educational si nu numai – de altfel, domeniul educational este unul pe care noi il acoperim foarte bine, atat cu echipamente, cat si cu experienta tehnica.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, cred ca este vorba de calitatea produselor. Noi oferim doar produse de inalta calitate. Avem niste standarde si nu ne abatem de la ele. In al doilea rand, datorita calitatii serviciilor. Daca verifici review-urile, suntem recunoscuti pentru un client service exceptional. Acest lucru se intampla pentru ca punem pasiune in cecea ce facem si punem clientul pe primul loc. Noi nu suntem un magazin tipic, unde bagi in cos un produs si il cumperi, noi – prin natura echipamentelor– oferim solutii custom, praticam o vanzare consultativa, petrecem mult timp cu clientul, ca sa-i intelegem nevoile si apoi sa-i recomandam cea mai buna solutie.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca am raspuns mai sus, principalele diferente sunt calitatea produselor si a serviciilor, dar si intelegerea nevoilor clientilor si asistenta post-vanzare.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Suntem reprezentanti in Romania pentru aproape toate brandurile pe care le oferim spre vanzare, astfel ca le achizitionam direct de la producatori. Pentru ce nu reprezentam in Romania in calitate de distribuitor, suntem parteneri autorizati (cum este cazul brandurilor Nikon, Fujifilm sau Panasonic).
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Canalele de vanzare sunt direct din showroom-ul nostru sau online.
Cati angajati aveti?
Suntem o echipa formata din 10 oameni, insa chiar in acest moment suntem in cautare de noi colegi, deoarece atat divizia de vanzari, cat si cea de client service necesita o dezvoltare, datorita cererii tot mai mari din piata. Suntem in plin proces de recrutare a 3 colegi pasionati de fotografie, care sa ni se alature in departamentul vanzari, un coleg pentru logistica si un coleg pentru zona de client service.
Ati participat la Black Friday 2020?
Ca in fiecare an, incepand cu 2012, am participat la Black Friday, iar in 2020 (in mod paradoxal, in plina pandemie) am inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 200% fata de Black Friday 2019.
Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovam atat in social media, unde incercam sa cream o comunitate de iubitori de fotografie in jurul brandului nostru, cat si prin parteneriate cu diferiti creatori de continut, pe care incercam pe cat posibil sa ii sprijinim in demersurile lor de a produce un content de calitate inalta.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul nostru este, desigur, optimizat pentru mobil. Ne-am asigurat ca se poate naviga foarte usor si ca se pot plasa comenzi chiar si de pe dispozitivele mobile – de altfel, mare parte din traficul website-ului nostru vine de pe acest canal.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 60% din toate comenzile inregistrate pe site vin de pe dispozitive mobile.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cu firmele de curierat nu avem probleme din fericire, echipamentele noastre fiind bine asigurate la transport. Singurele situatii problematice le intalnim atunci cand este nevoie sa expediem fundaluri de studio in regiuni ale tarii unde firmele de curierat nu au masini mari. Aceste fundaluri au niste dimensiuni atipice, fiind in niste tuburi lungi de 2,75 m. In unele zone din tara (cum ar fi Cluj, Timisoara, chiar si Iasi), curierii intarzie pana 3-5 zile livrarea acestor fundaluri, din cauza lipsei unui vehicul adecvat pentru transportul lor. Cand avem astfel de probleme, suntem alaturi de clientii nostri si demaram proceduri de urgentare a livrarii, comunicand permanent cu firmele de curierat.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul nostru este sa imbunatatim cat putem de mult platforma e-commerce. In prezent colaboram cu Gomag si suntem forte multumiti de facilitatile oferite atat de platforma, cat si de suportul tehnic al echipei lor, fiind probabil cel mai bun in acest moment in Romania. Avem un timp foarte scurt de procesare a comenzilor si imbunatatim in permanenta fluxul logistic, asa incat sa livram destul de rapid produsele, in toata tara. In prezent, livram in 24 ore si avem planuri ca, in curand, in Bucuresti sa livram in aceeasi zi. Tot din planul nostru de viitor face parte si marirea portofoliului de produse. Putem spune ca avem planuri marete pentru 2021!
Leave a reply