Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Impactul economic si de mediu al e-commerce-ului, in Europa (studiu)

Sectorul comertului online a crescut cu doua cifre in ultimii 20 de ani, in Europa, si continua sa transforme comertul cu amanuntul si economia locala, noteaza ecommerce-europe.eu, citand date dintr-un studiu independent marca Amazon, publicat recent si realizat de Oliver Wyman si Universitatea St. Gallen („Is E-commerce Good for Europe?”). Cercetarea a fost realizata timp de 12 saptamani si a fost axata pe 8 tari: Franta, Germania, Italia, Tarile de Jos, Polonia, Spania, Suedia, si Marea Britanie.

Comertul cu amanuntul este transformat la viteze diferite in Europa, principalele schimbari axandu-se pe retailul mai organizat, dezvoltarea e-commerce-ului si o axare a cheltuielilor gospodaresti pe servicii, in defavoarea produselor. Criza provocata de pandemia COVID-19 a accelerat unele dintre aceste schimbari, popularia devevind dependenta de e-commerce. In 2019, comertul online reprezenta 11% din totalul vanzarilor din retail, in cele 8 tari analizate. In 2020, acest procent a crescut cu 31% YoY.

Intrebarile la care raspunde studiul amintit sunt:

  • Care este impactul economic al e-commerce-ului asupra industriei de retail? Afecteaza shopping-ul pe Internet locurile de munca din magazinele fizice? Cate job-uri noi genereaza e-commerce-ul direct (in magazinele online) si indirect (in companiile de curierat, de exemplu)? Per total, e-commerce-ul aduce locuri de munca noi in retail, in orasele mari existand mai multe locuri de munca in domeniu. Retailerii europeni au create 1,3 milioane de job-uri directe nete in perioada 2008-2018, dintre care 322.000 au fost in e-commerce. In tarile in care comertul cu amanuntul e mai organizat, comertul online detine o „felie” mai mare din retail. Shopping-ul online genereaza 1,2 locuri de munca indirecta in fulfillment si livrare, pentru fiecare job direct, in timp ce comertul offline genereaza doar 0,2. Costul/angajat full-time e mai mare cu 15-20% in e-commerce fata de retail-ul fizic, dar devine comparabil, cand iei in considerare si job-urile indirecte.

  • Care este impactul economic al e-commerce-ului asupra mediului inconjurator? Care este impactul echivalent de CO2? Cat trafic in plus creeaza livrarile comenzilor online? Cat teren acopera depozitele necesare coletelor? Impactul comertului digital asupra mediului pare a fi unul pozitiv. Shopping-ul offline are drept rezultat de 1,5-2,9 mai multe emisii de gaze de sera//produs decat cel online. Cand mergi cu masina la un magazin fizic, produci de 3-6 ori mai mult CO2 decat atunci cand dai o comanda online. Da, e-commerce-ul necesita livrarea coletelor cu dube, dar traficul auto generat de acestea este de 4-9 ori mai mic decat cel generat. Iar terenul utilizat pentru depozite este mai mic decat cel folosit in retailul fizic, cand iei in considerare logistica, spatiul de vanzare si de parcare.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] taxa, Consiliul orasului Barcelona vrea sa promoveze livrarile mai sustenabile (avand in vedere ca impactul economic si de mediu al e-commerce-ului nu e de neglijat) si sa sprijine magazinele offline (care platesc taxe orasenesti, in timp ce […]

  2. […] Studiul a fost efectuat de catre Accessibility Foundation, in randul membrilor asociatiei de persoane in varsta ANBO. Restul de 20% dintre olandezii in varsta care nu fac e-commerce spun ca motivele sunt diverse: 73% dintre respondenti vor sa vada sau sa probeze un produs inainte de a-l cumpara, 42% spun ca e prea dificil sa faci retururi online, iar alti olandezi in varsta prefera sa sprijine afacerile locale (cumparand din magazinele lor fizice) sau sunt preocupati de sustenabilitate (comenzile digitale avand o amprenta de carbon mare). […]

Leave a reply