Marketing festiv, prin email si SMS: cum creezi campanii memorabile pentru clienti
Vin sarbatorile, vin campaniile! 🎄 Se apropie sezonul cadourilor, a bucuriei din jurul bradului, dar si a marketingului festiv. E momentul ideal sa captezi atentia clientilor dornici sa cumpere si sa maximizezi potentialul de vanzari prin campanii integrate de email marketing si SMS.
Te ajutam cu idei, strategii si exemple pentru o promovare de sarbatori de succes. La fel ca Mos Craciun, fii generos, cunoaste dorintele audientei si nu-ti fie frica sa aduci putina ✨ magie in comunicare. Si fa-ti din timp un plan de email si SMS marketing de sarbatori. Potrivit Tinuiti, 57% dintre consumatori sunt pregatiti sa cumpere cu cel putin o luna inainte de Craciun. Asa ca hai sa vedem cum le poti veni in intampinare cu mesaje irezistibile.
Segmenteaza lista de abonati, pentru promovarea de sarbatori
Primul pas pentru un marketing festiv de impact este segmentarea listei de abonati, astfel incat sa trimiti campanii personalizate si relevante. Potrivit SmarterHQ, 70% dintre mileniali sunt frustrati de emailurile irelevante, iar 72% dintre toti consumatorii aleg sa interactioneze doar cu comunicarile personalizate.
Foloseste datele disponibile despre clienti. O segmentare clasica se face pe baza varstei, a genului sau a locatiei, insa poti crea mesaje festive personalizate care sa reflecte preferintele si istoricul de cumparaturi ale fiecarui client. Spre deosebire de alte campanii din timpul anului, focusul este acum pe cadouri. Segmenteaza si personalizeaza campaniile de email si SMS tinand cont ca cei mai multi dintre clientii tai vor cumpara pentru cineva drag, ca in exemplele de mai jos.
Creeaza un newsletter eCommerce festiv de nerefuzat
Cu cat intelegi mai bine ce doresc sa cumpere clientii in perioada urmatoare, cu atat poti crea campanii de sarbatori cu rezultate mai bune. Un raport Tinuiti din 2021 privind preferintele de cumparare de sezon arata urmatoarele:
- Imbracamintea este pe primul loc in topul cadourilor preferate de clienti. Daca ai un magazin online de fashion, creeaza un flow de emailuri prin care sa le sugerezi abonatilori idei de cadouri pentru diferiti membri ai familiei, ca in exemplele de mai jos. Include si un cod de reduceri, pachete festive sau alte beneficii si oferte unice.
- Pe locul al doilea in topul achizitiilor de sarbatori, sunt voucherele cadou. Daca ai un segment de clienti barbati, e bine sa stii ca 59% dintre ei opteaza pentru acest tip de produs pentru a-l oferi celor dragi. Un newsletter festiv automat, care le sugereaza barbatilor din lista ta sa cumpere un gift card, iti poate aduce vanzari rapide.
- Consumatorii prefera sa cumpere un mix de cadouri mici si obiecte folositoare in viata de zi cu zi. Trimite un newsletter eCommerce festiv in care sa incluzi produsele din magazin cu o valoare mica sau medie, care se preteaza pentru a fi puse sub brad. Ca in exemplele de mai sus, imparte-le pe categorii (Pentru el, Pentru ea, Pentru copii, Pentru casa), astfel incat decizia de cumparare sa fie cat mai simpla.
Tine cont de aceste tendinte de consum, dar si de propriile date despre clienti, pentru ca eforturile de marketing de sarbatori sa dea rezultate.
Programeaza un flow automat de emailuri cu SMS
Urmeaza o perioada aglomerata pentru comercianti, dar si pentru clienti. In timp ce un newsletter festiv personalizat, trimis printr-o campanie tintita, poate starni interesul, combinarea email marketingului cu campaniile SMS este acel extra de magie care converteste un lead intr-un client.
Pentru eficienta maxima in campaniile de marketing de sarbatori, planuieste o secventa care combina cele doua medii de comunicare. Iata un exemplu:
- Newsletter eCommerce festiv, cu produse ce pot fi achizitionate la reducere cu un cod exclusiv.
- SMS ce reaminteste codul si anunta ca poate fi folosit pentru o perioada limitata.
- Email abandonare browsing, prin care aduci vizitatorii interesati din nou pe site.
- Email sau SMS cos abandonat, pentru cei care au ales cadourile, dar nu au finalizat comanda.
- Campanie SMS de sarbatori pentru cumparaturi pe ultima suta de metri.
- Email care anunta ultima data la care pot fi comandate produsele pentru a putea fi livrate pana de Craciun 🎅
- Newsletter cu voucher cadou sau un cod extra de reduceri pentru clientii fideli.
- Email sau SMS de review comanda, pentru a creste amprenta online a businessului si a genera conversatii.
Crearea unui flow automat de emailuri cu SMS mentine interesul clientilor viu prin comunicarea integrata pe mai multe canale.
Bune practici pentru comunicarea integrata, de sarbatori
Tine cont de urmatoarele bune practici cand creezi campania sezoniera de email si SMS:
- Scrie titluri de email atractive. Starneste curiozitatea si da un sentiment de urgenta cand este cazul. Iata cateva exemple care sa te inspire:
- 🌈 Gaseste cadoul perfect si profita de reducerile festive!
- Lipsa de idei? Cadouri de Craciun pentru toata familia 📬
- Am vazut ce-ti place si-ti oferim o reducere exclusiva 💝
- Reduceri hot 🔥 pentru sezonul rece ❄️
- Cadoul magic pentru cineva drag 🎁
- Asigura-te ca textul fiecarui SMS e scurt, la obiect si convingator. Comunica un beneficiu important rapid si include un call to action pentru ca utilizatorul sa poata actiona imediat.
- Creeaza mesaje si vizualuri coerente pe toate canalele de comunicare.
- Foloseste emoji-uri strategic pentru a adauga o nota festiva si a spori atractia vizuala.
- Introdu elemente interactive in comunicare, fie prin design (cum ar fi un cronometru pentru oferte), fie prin mesaj: sondaje, concursuri, quiz-uri, promotii scratch-off etc.
- Creeaza emailuri cu un design atractiv, cu elemente specifice sezonului, dar si optimizat pentru conversii. Alege dintre zecile de modele de newsletter de sarbatori disponibile in galeria NewsMAN. Acestea pot fi personalizare rapid si programate pentru trimitere inainte sa auzi la radio All I want for Christmas.
Marketing festiv, prin povesti si surprize
Dincolo de promovarea produselor din magazinul online, e important sa pastrezi spiritul sarbatorilor in comunicare.
- Spune povesti din culise si arata-le abonatilor imagini cu echipa, bradul de la birou sau operatiunile de impachetare a pachetelor/cadourilor.
- Implica-te in initiative caritabile si indeamna-ti si fanii sa se alature unor cauze bune.
- Incurajeaza clientii sa trimita review-uri, poze, clip-uri video de unboxing sau orice alt tip de User Generated Content se potriveste brandului tau. Foloseste acest continut in newslettere pentru a construi incredere si a da o latura umana produselor.
- Trimite oferte-surpriza, avantaje exclusive sau chiar cadouri clientilor fideli, pentru a arata apreciere pentru sprijinul lor constant.
Email marketingul de sarbatori poate fi distractiv si plin de satisfactii cand este combinat cu campaniile de SMS si cand este facut cu un strop de magie. Desigur, magia vine si din utilizarea tehnologiei, care preia taskurile repetitive si optimizeaza trimiterea campaniilor, astfel incat tu sa te poti concentra pe elementul strategic si creativ.
Daca vrei sa implementezi ideile de mai sus, incearca gratuit NewsMAN si creeaza campanii de sarbatori cu impact. Merry marketing and a happy new sale!
Leave a reply