Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

6 sfaturi pentru un newsletter eCommerce de succes

Desi emailul este una dintre metodele preferate de comunicare atat pentru branduri, cat si pentru clienti, crearea unei newsletter eCommerce de succes ramane o provocare pentru multi experti in marketing. Motivele sunt simple: oamenii primesc, in general, multe emailuri, iar ce trimiti trebuie sa iasa in evidenta; iar un mesaj cu oferte nu este usor de creat, pentru ca este complex si presupune resurse si cunostinte diverse.

Daca vrei sa trimiti primul tau newsletter eCommerce, dar nu stii de unde sa incepi, sau ai deja experienta cu acest tip de mesaj, dar nu esti pe deplin multumit de rezultate, am adunat in acest articol cateva idei care te vor inspira sa faci pasii urmatori. Propunem un mix de creativitate si tehnologie pentru a ajuta orice tip de afacere sa trimita campanii eCommerce de succes.

Optimizeaza newsletter-ul eCommerce pentru conversii

Este evident ca trimiti un newsletter eCommerce pentru a vinde, nu? Cu toate astea, multe afaceri nu stiu sa optimizeze emailul astfel incat sa creasca sansele ca el sa fie deschis si citit.

Trebuie sa folosesti toate elementele emailului in favoarea ta:

  • Scrie un subiect de email convingator, care scoate in evidenta oferta, cum ar fi: Vacanta de vis, acum cu 50% mai ieftina;
  • Foloseste si textul de preview numit și preheader text, care este vizibil in inbox fara a deschide emailul, pentru a starni curiozitatea. Pentru exemplul de mai sus, in preview poti continua cu un element de urgenta: Oferta valabila doar 7 zile;
  • Include unul sau mai multe butoane de call to action, in functie de tipul ofertei trimise. Butonul trebuie sa iasa in evidenta, iar textul trebuie sa fie clar, concis si sa conduca spre pagina de vanzare 
  • Pune produsele in prim plan cu imagini frumoase si clare si texte scurte si la obiect. Iata doua exemple de emailuri eCommerce care evidentiaza produsele cu succes. 

newsletter eCommerce

Foloseste un template de newsletter eCommerce

Newsletterul eCommerce transmite, in general, informatie diversa si detaliata: nume si fotografii de produs, preturi intregi, preturi reduse, descrieri de produs, butoane de call to action etc. Toate aceste elemente trebuie integrate in mod elegant si armonios in design. Altfel, risti sa trimiti un email incarcat, care arata urat. In loc sa convingi oamenii sa cumpere, poti sa-i determini sa se dezboneze. 

Pentru a avea un design profesionist ai doua variante: fie lucrezi cu cineva care se pricepe si poate implementa un newsletter complex, fie folosesti un template de email eCommerce pe care il personalizezi cu produsele tale. Avantajul pentru prima varianta este ca poti face lucrurile asa cum iti place, cap-coada, insa e o solutie care necesita timp, resurse si experienta cu acest tip de campanie. O varianta mai usoara este sa alegi un design apropiat de ce iti doresti dintr-o galerie deja existenta. 

De exemplu, platforma NewsMAN ofera seturi de newsletter eCommerce, adica template-uri pentru toate emailurile pe care le trimiti clientilor, de la oferta, la confirmarea comenzii si informatii despre livrare. Aceste template-uri pot fi personalizate rapid cu informatii despre brandul tau si despre oferta folosind editorul drag & drop

newsletter eCommerce

Trimite o secventa de emailuri, nu doar unul de vanzari

Greseala frecventa a celor care trimit emailuri cu oferte este sa nu faca nici macar un follow up. Se gandesc ca este suficient sa le spuna oamenilor despre oferta, cand, de fapt, o secventa de 3-4 mesaje poate fi mult mai eficienta.

Potrivit statisticilor centralizate de Copper, in vanzari, emailurile de follow up primesc cu pana la 27% mai multe raspunsuri decat primul email. Cu toate astea, aproape 70% dintre cei intrebati se dau batuti dupa primul email. 

Iata cateva tipuri de follow up pentru un newsletter eCommerce:

  • Un email simplu care aminteste de campania in desfasurare;
  • Un mesaj cu un extra cod de discount sau un nou beneficiu, cum ar fi livrarea gratuita;
  • O secventa de emailuri automate cos abandonat sau browsing abandonat, pentru a converti o parte dintre cei care nu finalizeaza comanda;
  • Un mesaj bazat pe o strategie de email marketing personalizat ce foloseste actiunile inregistrate in primul mesaj eCommerce trimis (sau in alte campanii). 

Combina email marketingul cu alte canale de promovare

Follow up-ul descris mai sus este util in primul rand pentru ca oamenii au nevoie sa auda un mesaj de mai multe ori pana transforma indemnul in actiune. Pe langa crearea unei secvente cu mai multe emailuri, de ce sa nu folosesti si alte canale de comunicare pentru a creste eficienta newsletter-ului eCommerce

O campanie de SMS poate fi combinata cu succes cu una de email marketing. SMS-ul poate fi trimis ca reminder pentru campanie, pentru a oferi un beneficiu in plus sau pentru a readuce clientii pe site. 

De asemenea, poti folosi Facebook sau Google ads pentru a afisa reclame celor care au dat click pe produsele din newsletter si le-au vizualizat pe site.

Nu in ultimul rand, foloseste toate canalele de comunicare pe care le ai la indemana pentru a anunta campania, astfel incat clientii sa fie curiosi si sa astepte cu nerabdare newsletterul cu reduceri la produsele lor preferate. Gandeste-te la campaniile de teasing pe care le fac marii retaileri inainte sa lanseze reduceri si la conversatiile pe care reusesc astfel sa le starneasca online. Chiar daca nu poti face ceva de amploare, cei care te urmaresc vor fi interesati si vor duce vorba mai departe.  

Automatizeaza campaniile de mailuri eCommerce

Platforma de email marketing NewsMAN iti pune la dispozitie diferite optiuni de automatizare eCommerce care te ajuta nu doar sa lucrezi mai eficient, ci sa cresti si sansele sa vinzi. Tot ce trebuie sa faci este sa integrezi magazinul tau online cu NewsMAN si ai access la diferite tipuri de automatizari.

Automatizarile functioneaza astfel: alegi o actiune pe baza careia vrei sa trimiti un mesaj (deschiderea unui email, click-ul pe un link, vizualizarea unei pagini, adaugarea in cos etc.), alegi un timp de asteptare intre actiune si trimiterea emailului si creezi newsletterul. Astfel poti construi secvente intregi care conduc abonatul spre decizia de cumparare, cu beneficii bine targetate, bazate pe preferinte si comportamente concrete. 

automatizare newsletter eCommerce

Nu trimite doar newslettere eCommerce comerciale

O regula importanta pentru succesul campaniilor de email marketing este sa variezi tipul mesajelor trimise catre abonati. Trebuie sa ai o strategie pe termen lung, care sa includa si mesaje de tip informativ si educational, pe langa newsletterele eCommerce cu accent pe vânzare. 

De exemplu, daca stii ca vei avea o campanie cu reduceri de 8 Martie, planifica sa trimiti cu cateva saptamani sau zile inainte unul sau doua emailuri cu informatii utile si placute pentru abonati – in functie de domeniul afacerii. Daca ai un magazin online de fashion, poti trimite un newsletter cu tendintele pentru primavara-vara. Daca ai o librarie online, fa un top cu cele mai citite carti ale inceputului de an sau cu sugestii de cadouri pentru ocazia respectiva. 

Acest tip de mesaje te ajuta sa construiesti o relatie de incredere cu abonatii tai, care vor fi mai predispusi sa deschida emailurile in viitor si sa profite de ofertele trimise. 

Asa cum spuneam in introducerea articolului, este vorba de a imbina creativitatea si tehnologia pentru a obtine cele mai bune rezultate. Daca vrei mai multe idei pentru campaniile eCommerce, incearca gratuit platforma de email marketing NewsMAN. Vei vedea ce usor este sa integrezi magazinul online cu platforma, sa creezi rapid primele tale campanii si sa vezi rezultatele in timp real. 

email marketing NewsMAN

Leave a reply