Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

GPeC: comertul online romanesc va creste cu 10% YoY, in 2022

GPeC a monitorizat indeaproape evolutia comertului online romanesc pe parcursul anului 2022, consultand constant principalii jucatori din domeniu: magazine online, companii de curierat, procesatori de plati, platforme e-commerce si companii de tehnologie. Potrivit acestor informatii marca GPeC, sectorul e-commerce romanesc ar putea creste cu aproximativ 10% in 2022, comparativ cu 2021, in ceea ce priveste numarul de comenzi livrate de magazinele online clientilor finali, anunta GPeC, intr-un comunicat de presa.

Situatia la zi a comertului online autohton va fi dezbatuta pe larg in cadrul GPeC SUMMIT, care va avea loc pe 26 septembrie, la Teatrul National din Bucuresti. La cea de a 17-a editie anuala a evenimentului vor participa 7 speakeri internationali de top si unii dintre cei mai buni specialisti din Romania. Pretul biletelor porneste de la 119 €, iar inscrierile se fac pana pe 23 septembrie, aici.

Potrivit reprezentantilor companiilor de curierat, imediat dupa izbucnirea razboiului din Ucraina, comertul online a avut parte de un recul, care s-a intins pe o perioada de cateva saptamani. Numarul de comenzi al magazinelor online a scazut cu pana la 40%, pe fondul situatiei de incertitudine generate de razboi. De asemenea, traficul inregistrat pe site-urile e-commerce a scazut semnificativ in primele zile de dupa declansarea razboiului.

Dupa socul resimtit in martie, tendinta ascendenta din e-commerce a revenit, iar la finalul lunii mai 2022, numarul de comenzi livrate de magazinele online se apropia de nivelul inregistrat in mai 2021. Incepand cu luna iulie, la nivel macro al pietei, se inregistreaza constant depasiri ale volumelor din aceeasi perioada a anului trecut, iar asteptarile sunt mai mari pentru ultimul trimestru al anului – de regula, cel care aduce volume mari de vanzari magazinelor online, datorita campaniilor de Sarbatori.

Repere si tendinte importante, in comertul online romanesc:

  • comertul electronic din Romania reprezinta 9-12% din total retail, potrivit GlobalData (9%) si Euromonitor (12%); in 2021, e-commerce-ul romanesc a insemnat 6,2 miliarde €, in crestere cu 10% fata de 2020 (cand suma a fost de 5,6 miliarde €)
  • in perioada pandemiei, categoriile de produse cu cele mai mari cresteri in e-commerce tineau de lucrul si traiul de acasa (laptop-uri, televizoare, frigidere, mobilier, decoratiuni, etc.); odata cu ridicarea restrictiilor, in 2022, au revenit in centrul atentiei produsele si serviciile legate de activitatile outdoor (Travel, Fashion, Beauty); pentru agentiile de turism online, 2022 a depasit deja nivelul anului 2019 (inainte de pandemie si restrictii), fara ca anul sa se fi incheiat inca
  • castigatori in e-commerce vor fi comerciantii care anticipeaza bine cererea si isi asigura stocul propriu din timp pentru ca, desi s-au mai remediat fata de momentul izbucnirii razboiului din Ucraina, inca exista probleme de stocuri sau pe lantul de aprovizionare, de aceea doar cei care au produsele in stoc vor putea face livrari rapide, asa cum se asteapta consumatorii finali
  • livrarea la lockere este una din principalele tendinte ale anului – consumatorii isi doresc convenienta si independenta fata de programul curierului, de aceea magazinele online ar trebui sa se integreze si sa ofere modalitati alternative de livrare, fata de livrarea clasica door-to-door
  • un alt trend important este implementarea solutiilor de creditare de tip BNPL („cumpara acum, plateste mai tarziu”), mai ales in contextul situatiei economice actuale, in care consumatorii devin mai chibzuiti in privinta achizitiilor scumpe; magazinele online care au implementat astfel de solutii au inregistrat cresteri ale ratei de conversie
  • pe langa campaniile de marketing de achizitie de trafic nou, magazinele online ar trebui sa se aplece cu mai multa atentie asupra programelor de loializare si de retentie a clientilor existenti si pe extinderea catre noi canale de vanzare (marketplace-uri sau vanzarea transfrontaliera); potrivit Eurostat, 32% dintre consumatorii europeni cumpara online de la magazine de peste hotare, fapt care demonstreaza apetitul pentru cumparaturi de pe o piata unica europeana, din afara limitelor georgafice ale fiecarei tari

„Comertul online romanesc isi continua ascensiunea si este inca o piata permisiva pentru noi jucatori pe aproapeorice verticala de business. Magazinele online ar trebui sa adopte motto-ul «Think Big» si sa isi diversifice canalele de vanzare si gama de produse, sa se extinda la nivel international si sa se axeze pe construirea de comunitati in jurul brandului lor, fiind proactive si venind in intampinarea clientilor cu rapiditate, convenienta si servicii de calitate Vom discuta despre ce isi doresc consumatorii de la magazinele online si despre situatia actuala a pietei de e-commerce – cu provocari si oportunitati – in cadrul GPeC SUMMIT, pe 26 septembrie”, transmite Andrei Radu (foto, CEO & Fondator GPeC).

Leave a reply