Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

8 tendinte social media care vor marca anul 2019

Social media este in continua schimbare, influentata fiind de tehnologie, schimbarile sociale, economie si politica, iar searchenginewatch.com crede ca urmatoarele trend-uri vor fi valabile anul acesta pe retelele de socializare, la nivel global:

  1. Ascultarea sociala – exista deja (tool-uri ca Awario, Brand24 ori Mention, care fac un raport al tuturor mentionarilor unui cuvant-cheie legat de brandul propriu in social media, pentru a imbunatati brand awareness-ul, a impiedica situatiile de criza si a intelege mai bine clientii), dar se schimba modul in care e aplicata aceasta, din cauza ca aceste tool-uri au evoluat si au devenit accesibile ca pret si afacerilor mici/start-up-urilor; in 2019, ascultarea sociala va fi folosita in special pentru a vinde produsele proprii, permitandu-ti sa interactionezi direct cu oamenii care le cauta si din ce in ce mai multe brand-uri vor face asta
  2. Shopping-ul in social media – Facebook permite de mult timp cumpararea de produse ale brand-uurilor direct din pagina, in sectiunea „Shop”, dar si din sectiunea de Marketplace a aplicatiei sociale; in 2019, din ce in ce mai multe companii social media (ca YouTube si Instagram) vor deschide usa e-commerce-ului pe platformele proprii
  3. Transparenta – informatiile colectate pe platformele de socializate sunt esentiale oricarei strategii de marketing, iar discutiile publice legate de ce date personale colecteaza social media despre utilizatori si cum le foloseste vor continua sa fie la ordinea zilei (dupa scandalul Cambridge Analytica); in 2019, vor exista mai multe initiative dedicate transparentei companiilor social media, pentru a castiga increderea publicului
  4. Live streaming-ul – continutul video live e la putere de ceva timp (vezi Instagram Stories, Snapchat si Facebook stories), iar un raport marca Facebook a descoperit ca durata zilnica de urmarire a clipurilor live pe Facebook a crescut de 4 ori in ultimul an, acum 1 din 5 clipuri video fiind live; live streaming-ul poate fi folosit pentru a prezenta un produs nou, a reorienta discutia in alta directie in timpul unei crize de PR sau a anunta o colaborare cu un influencer, urmaritorii avand impresia ca sunt in mijlocul unei conversatii reale si sa li te adresezi direct
  5. Comunitatile private – in 2018, fanii s-au mutat pe grupuri private de Facebook, paginile publice fiind inlocuite cu interactiunea in aceste comunitati, platformele sociale incurajand asta, prin noii algoritmi introdusi; pe Instagram, un cont privat va impulsiona fanii sa it idea follow, pentru ca te simti membru al unei comunitati exclusiviste; brand-urile trebuie sa ia in considerare, in 2019, crearea unui grup privat de Facebook sau LinkedIn, care le vor permite clientilor sa comunice cu tine si intre ei (devenind o comunitate unita si puternica si incurajand loialitatea de brand)
  6. Messenger marketing-ul cel mai privat canal de comunicare sunt mesajele directe, trimise pana acum de brand-uri prin e-mail sau prin aplicatii de mesagerie; in 2019, vor incepe sa comunice personalizat, automatizat si mult mai eficient decat prin e-mail, chatbotii transformand e-mail marketing-ul in messenger marketing; rata de citire a mesajelor in social media e mult mai mare decat in cazul e-mail-ului, iar acest tip de comunicare este considerata mai casual si mai personala
  7. Personalizarea – chatbotii si mesajele livrate de ei pot face parte dintr-o strategie ampla, inteligenta artificiala facand legea cand vine vorba despre personalizare; crearea de mesaje publicitare micro-targetate (pe baza istoricului de comenzi, link-uri apasate, interactiuni sociale si mesaje personale) e extrem de usoara, dar brand-urile trebuie sa gaseasca un echilibru intre personalizare si mesaje excesiv de targetate (care pot deranja clientul)
  8. Realitatea augmentata (AR) – poate fi folosita la crearea de filtre dedicate anumitor evenimente, la introducerea propriilor produse in clipuri/imagini, pentru a permite potentialului client sa le incerce; Facebook a anuntat de anul trecut ca testeaza deja reclamele AR (care arata ca niste ad-uri obisnuite, care se transforma, la apasarea butonului „Tap to try it on”)

Leave a reply