Facebook renunta la live shopping, pentru a se axa pe Reels
Facebook a anuntat ca renunta la experimentele legate de live shopping si isi va concentra atentia pe Reels, citim pe socialmediatoday.com. Data de la care va avea loc modificarea este 1 octombrie 2022. Anuntul reflecta faptul ca Meta se axeaza, in viitor, pe concurenta acerba cu TikTok (care e cea mai descarcata aplicatie din lume, cel mai popular website si cea mai urmarita companie video si pe care si Instagram o imita insistent).
„Pe masura ce comportamentul consumatorilor apropo de video se orienteaza spre clipurile cu format scurt, ne vom concentra atentia pe Reels (…). Daca vrei sa ajungi si sa atragi atentia oamenilor prin video, experimenteaza cu Reels si Reels ads pe Facebook si Instagram. In plus, poti da tag produselor in Reels pe Instagram, pentru a impusiona descoperirea acestora si interesul apropo de ele”, a transmis Facebook, pentru Business Insider.
Latura de live stream shopping va ramane activa si in lucru pe Instagram, deci Meta nu abandoneaza complet ideea. Dar faptul ca a avut un impact redus pe pietele vestice, pe Facebook, a determinat reteaua sociala sa renunte la aceasta modalitate de a permite brandurilor sa vanda online. Facebook a experimentat, in ultimii ani, in timpul pandemiei COVID-19, cu live stream shopping-ul, una dintre tendintele e-commerce din 2022, cand distantarea sociala a fortat magazinele fizice sa se inchida. Redeschiderea acestora, a impins e-commerce-ul din nou pe plan secund.
In China, live shopping-ul e la putere de ani buni, iar specialistii estimeaza ca va produce venituri de 400 de miliarde $ in regiune, in 2022 – aproape jumatate din valoarea e-commerce totala din SUA, anul acesta. Douyin (compania chineza care detine TikTok) genereaza venituri masive din comertul via live stream, baza de abonati care urmaresc aceste live-uri fiind de peste 384 de milioane de persoane – ceea ce inseamna mai mult de jumatate din numarul de utilizatori ai platformei.
Comentariu ( 1 )
[…] o va alimina din peisaj (pe Insta), pentru ca vanzarile nu au fost pe masura asteptarilor. In plus, Facebook a renuntat la experimentele legate de live shopping si isi va concentra atentia pe Reels. In paralel, Pinterest si YouTube investesc in shopping-ul […]