Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tendinte e-commerce, in 2022: live shopping, direct-to-consumer si comertul conversational

 

Zitec (lider pe piata de IT & digital marketing din Romania) anunta, intr-un comunicat de presa, ca, in 2022, cele mai importante tendinte tehnologice din industria e-commerce vor include live shopping-ul, vanzarea direct catre consumatorul final (D2C) si comertul conversational.

Live shopping-ul (sau comertul via livestreaming) castiga tot mai mult teren, formatul video fiind preferat de clienti. Live shopping-ul reprezinta o imbinare intre divertisment si comert digital, ceea ce produce o experienta mult mai interesanta, interactiva si personalizata, in cadrul careia cumparatorii urmaresc live o prezentare a produsului, pun intrebarile la care doresc sa primeasca un raspuns si cumpara printr-un simplu click. De curand, VTEX a anuntat aplicatia de Live Shopping, iar succesul acesteia la nivel global demonstreaza nevoia consumatorilor pentru experiente similare magazinelor fizice, dar in mediul online, retailerii descoperind potentialul ridicat de engagement si conversie. De la lansare, aplicatia VTEX Live Shopping a fost adoptata rapid de clienti, brandurile si retailerii care o folosesc inregistrand o crestere de cinci ori mai mare a duratei medii a sesiunii online de shopping.

O alta tendinta importanta este comertul direct-to-consumer/D2C, care inseamna vanzarea directa catre consumatorul final, abordare care necesita crearea unei legaturi directe cu acestia, pe toate canalele posibile. Pana acum, adoptarea acestui segment e-commerce nu a fost la fel de populara in Romania, comparativ cu Europa, insa tot mai multe companii incep sa inteleaga oportunitatile D2C. Pe langa noile surse de venit, concluziile obtinute din datele generate de interactiunile directe cu consumatorii pot fi folosite atat pentru optimizarea produselor, cat si pentru cresterea loialitatii fata de brand.

Si comertul conversational va continua sa se dezvolte in 2022, odata cu utilizarea accentuata a cautarilor vocale pentru cumparaturi online, dar si datorita dezvoltarii si cresterii gradului de adoptie al dispozitivelor de asistenta vocala. Alte tendinte care merita urmarite anul acesta: diversificarea serviciilor de plata, prin implementarea unor metode inovatoare – solutii de open banking, sisteme Buy Now, Pay Later (BNPL) sau criptomonede; revolutia livrarilor catre clientul final va continua, va creste numarul de lockere si vor aparea noi metode de livrare ultrarapide; pe fondul transformarii digitale si a dinamicii incurajatoare, tendinta de estompare a granitelor prin intermediul online-ului este tot mai evidenta, tot mai multi retaileri devenind jucatori la nivel international.

„Anul trecut, am observat o crestere pe segmentul e-commerce in cele mai multe dintre industrii. Daca 2021 a fost un an caracterizat de transformarea digitala, cu siguranta 2022 va fi mai mult despre diferentierea companiilor pe piata si raspunsul lor in fata asteptarilor pe care le au utilizatorii. Prin parteneriatul pe care il avem cu VTEX, oferim clientilor nostri in e-commerce solutii care ii ajuta sa devina mai competitivi si mai inovatori in ceea de priveste optimizarea experientei digitale pe care o ofera”, declara Alexandru Lapusan (foto, CEO si Cofondator Zitec).

„Comertul digital creste intr-un ritm alert, iar pentru a reusi sa oferim cele bune experiente de cumparaturi online avem nevoie de parteneriate solide, care sa ne ajute sa livram produsele si serviciile VTEX la nivelul asteptarilor clientilor nostri. Ne bucuram ca Zitec este alaturi de noi si contribuie la cresterea business-urilor care aleg solutiile de comert digitalale VTEX”, transmite Cristi Movila (foto, Eastern Europe General Manager VTEX).

Cu o experienta de peste 19 ani in dezvoltare de solutii de business, Zitec ofera in prezent servicii de e-commerce pentru clienti importanti din Romania, precum si din alte tari din Europa. In portofoliul companiei se regasesc branduri precum Flanco, Brico Depot, iELM, sau Arctic. Din 2019, Zitec este unul dintre partenerii de implementare al VTEX, platforma de comert digital dedicata brandurilor si retailerilor, lider in accelerarea transformarii comertului digital din America Latină. Prin acest parteneriat, Zitec a devenit prima companie din Romania care a implementat solutiile de comert online VTEX in cazul clientilor sai din tara noastra.

Potrivit datelor Zitec, cele mai multe solicitari inregistrate anul trecut pentru dezvoltarea de proiecte e-commerce au provenit din industria de Fashion, urmata de cea de Electro-IT si Bricolaj. Pentru anul in curs, compania estimeaza ca cele mai mari cresteri vor fi raportate de industrii precum Retail & Distributie, Logistica & Transport, Tehnologie, dar si Sanatate. De asemenea, cele mai frecvente solicitari venite din partea magazinelor online s-au axat pe migrarea catre platforme e-commerce competitive si pe imbunatatirea experientei utilizatorilor, multe companii fiind nevoite sa optimizeze interactiunea digitala personalizata pe care o ofera datorita numarului crescut de consumatori in online.

Leave a reply