SUA: TikTok mizeaza pe comertul social si vrea sa devina marketplace
TikTok are ad-uri shoppable si ambitii e-commerce serioase in SUA, anunta marketingbrew.com. Comertul social este viitorul pentru platforma sociala axata pe clipuri video scurte si un algoritm care da dependenta: o serie de advertiseri curtati de companie spun ca TikTok vrea sa devina marketplace si sa le permita utilizatorilor sa cumpere usor produsele vazute online, via live shopping.
Ideea – care functioneaza de minune in China natala – nu a prins si in Statele Unite. In 2020, Meta a introdus sectiunea „Shops” pe Facebook si Instagram, cu sperante mari, dar se pare ca in curand o va alimina din peisaj (pe Insta), pentru ca vanzarile nu au fost pe masura asteptarilor. In plus, Facebook a renuntat la experimentele legate de live shopping si isi va concentra atentia pe Reels. In paralel, Pinterest si YouTube investesc in shopping-ul social, pe propriile platforme.
TikTok planuia sa renunte la investitiile in live shopping in SUA, in vara, dar in octombrie s-a razgandit si a batut palma cu platforma TalkShopLive, intentionand sa construiasca centre de fulfillment in State. Brandurile si agentiile de publicitate fac momentan reclame simple pe TikTok (in feed) si testeaza 3 noi tipuri de continut (video, catalog listing si live shopping), care sunt momentan disponibile doar unui numar restrans de advertiseri. Dar platforma introduce atat de rapid multe optiuni noi, incat acestia din urma spun ca nu au timp sa le testeze si au probleme.
Platforma isi propune sa devina marketplace pe teren american: testeaza in varianta beta TikTok Shop, functie care permite utilizatorilor sa comande direct din aplicatie. Aceasta optiune era pana acum disponibila doar in Marea Britanie si 7 tari din Asia de SE. Scopul final e sa permita afacerilor online, brandurilor si influencerilor sa vanda via TikTok, importand in State modelul de shopping via livestreaming din China (unde aceasta industrie valoreaza 400 de miliarde $).
Comentarii ( 3 )
[…] o strategie de vanzare aflata la mare cautare, in randul platformelor de socializare: Pinterest, TikTok, X (fost Twitter) si Facebook mizeaza toate pe acest tip de vanzare […]
[…] va fi la putere – aplicatia se va transforma probabil intr-un marketplace, devenind solutia completa pentru consumatorii care vor sa faca shopping pe Internet si sa le […]
[…] Shop s-a lansat in Marea Britanie si Asia de SE in 2021, in noiembrie avand loc si lansarea in Statele Unite (unde vrea sa devina marketplace). In plus, aplicatia chineza a semnat un partneriat cu […]