Europa: piata online de Fashion si Beauty = 122 miliarde €, in 2022 (raport)
Piata europeana de Fashion si Beauty s-a stabilizat, in 2022, cand a generat o cifra de afaceri de 122 miliarde € (din care 45 de miliarde au fost achizitii transfrontaliere), informeaza ecommercenews.eu. Datele provin din a doua editie a raportului „Top 250 Fashion & Beauty Retail Europe”, realizat de Cross-Border Commerce Europe.
Pana in 2026, se estimeaza ca in aceasta nisa de produse se vor atinge vanzari online de 144 de miliarde €. Asta inseamna o crestere de 18%. Anul trecut, se estima ca aceasta piata va creste cu 50% in perioada 2022-2025, atingand o cifra de afaceri de 175 miliarde €, pana in 2025. Aceasta crestere mult mai mica are drept cauze inflatia si problemele legate de lantul de distributie, care determina consumatorii sa cheltuie mai putini bani. Comparativ, piata de moda second-hand este in continua dezvoltare. Sursa amintita estimeaza ca, in 2026, aproape o sesime din vanzarile online de produse Fashion vor avea loc pe platforme C2C de moda second-hand, ca Vinted. In 2022, procentul a fost de 12%.
Piata online totala de vanzari cu amanuntul B2C a generat vanzari de 729 de miliarde €, in Europa, anul trecut. Ceea ce inseamna ca sectoarele Fashion & Beauty au reprezentat 17% din aceasta suma. Aproape jumatate dintre tranzactiile de moda online au avut loc pe marketplace-uri. Zalando este cel mai mare marketplace de Fashion, iar Sephora – de Beauty. Shein, Vinted, StockX si Nike completeaza restul pozitiilor din top 5 Fashion selleri transfrontalieri, in timp ce Notino, Oriflame, Dermstore, Avon si Farmaline fac parte din top 5 jucatori-cheie in nisa de Beauty.
Comentariu ( 1 )
[…] de anul trecut este cu aproape 43% mai mare ca in 2022, cu mentiunea ca atunci nu a fost luata in calcul decat piata de Fashion si Beauty, produsele de […]