Amazon influenteaza comertul offline, in Germania (raport)
Amazon are un impact masiv asupra sumelor cheltuite in comertul cu amanuntul, in Germania, atat online, cat si offline, anunta ecommercenews.eu. Peste o treime (35%) dintre toate achizitiile facute in magazinele traditionale/fizice sunt precedate de documentare si cautare de informatii pe Amazon.de, conform raportului „Trend Check Handel”, realizat de ECC KOLN. In cazul shopping-ului online, procentul este si mai mare, de 52%.
„Amazon determina comportamentul de cumparare online si offline”, a transmis ECC KOLN, intr-un comunicat de presa. Aproape trei sferturi dintre germani (73%) considera ca marketplace-urile sunt un punct bun de pornire pentru achizitiile online. Din totalul consumatorilor chestionati in cadrul raportului, 20% au spus ca ar achizitiona mai putine produse, daca Amazon nu ar mai exista (de doua ori mai mult decat acum 4 ani).
Amazon este liderul absolut al pietii locale, fiind prima alegere a multor consumatori, cu mult inaintea unor marketplace-uri ca eBay sau Zalando sau a platformelor care vand produse asiatice – ca AliExpress, Shein, Temu sau Wish. Mai ales ca 41% dintre respondenti au spus ca nu cumpara niciodata de pe astfel de website-uri cu produse asiatice ieftine.
Leave a reply