5 idei pentru email marketing mai eficient
Marketingul digital a devenit complex in ultimii ani, cu tot mai multe tool-uri si platforme la dispozitia ta pentru a vinde produsele. Campaniile de email marketing, social media si Google Ads sunt doar cateva dintre elementele ce fac parte din mixul de promovare pentru orice afacere in 2022. Cum iti imparti insa resursele astfel incat sa nu faci compromisuri la nivel de calitate si sa nu ignori canale de comunicare importante?
In acest articol, iti dam cateva idei pentru a eficientiza eforturile de promovare prin email marketing, una dintre strategiile care nu trebuie sa lipseasca din comunicarea cu clientii. Vrem sa te ajutam sa salvezi timp, astfel incat sa-ti poti concentra eforturile pe task-uri strategice si creative, si nu pe activitati repetitive, ce pot fi evitate. Te sfatuim sa faci asta pentru fiecare canal de promovare, astfel incat, per total, resursele de marketing sa fie distribuite inteligent.
Optimizarea campaniilor de email prin automatizare
Una dintre cele mai bune metode sa salvezi timp cand vine vorba de email marketing (si nu numai) este automatizarea. Iata doar cateva idei de automatizare newsletter:
- Retrimiterea automata a newsletter-ului catre cei care nu au deschis;
- Campanii de email de bun venit;
- Campanii de email aniversare;
- Flow automat de cos abandonat;
- Flow automat de browsing abandonat;
- Email automat pentru review produs.
Iata mai jos un exemplu de cum ar putea arata o secventa de emailuri de cos abandonat, care nu doar ca te ajuta sa fii mai eficient, dar iti poate creste si vanzarile.
Toate emailurile de mai sus pot fi programate o data si trimise automat de multe ori, in functie de conditiile setate. In functie de platforma de email marketing aleasa, ai acces si la alte automatizari de email marketing.
De exemplu, o functie utila oferita de NewsMAN este aceea de export-import automatizari newsletter. Sa spunem ca ai avut o campanie eCommerce unde ai folosit o secventa de automatizare de cos abandonat cu sase pasi, pe care ai vrea sa o folosesti la o noua campanie de marketing. In loc sa creezi secventa de la zero, poti da export celei create deja si import in noua campanie.
Crearea si refolosirea template-ului de newsletter
Am discutat si in alte articole despre cat de mult te ajuta sa salvezi timp folosirea unui template de newsletter personalizabil imediat. NewsMAN are o galerie cu sute de astfel de template-uri de email cu design profesionist, care te ajuta sa creezi rapid campani in multe ocazii si situatii.
Dar poti merge si mai departe. Personalizeaza un template cu elementele brandului tau, un header si footer si sectiunile folosite frecvent, salveaza-l si foloseste-l rapid la fiecare campanie. NewsMAN te ajuta sa faci asta usor cu functia de export-import template newsletter – e la fel de simplu ca atunci cand descarci si incarci o imagine.
Bineinteles, poti crea mai multe template-uri, pentru diferite ocazii: email eCommerce, email educativ, reminder campanie etc.
De asemenea, poti salva doar anumite elemente din newsletter pe care sa le poti refolosi rapid in orice email, cum ar fi headerul si footerul care, de obicei, raman neschimbate. Poti salva si butoane sau alte tipuri de call to action, butoane social media, bannere etc., apasand un singur buton, ca in imaginea de mai jos.
Odata salvate, le vei gasi pe toate in editor in sectiunea randuri. Aceste elemente te vor ajuta sa economisesti mult timp in viitor, pentru ca le vei putea refolosi doar cu cateva clickuri, iar construirea unui newsletter iti va lua minute, in loc de ore.
Refolosirea continutului in email marketing
Multe afaceri au una din doua probleme: fie nu au resurse sa creeze continut constant, fie nu au idei care sa alimenteze crearea de materiale de termen lung. Exista o solutie care rezolva cel putin partial ambele probleme: refolosirea conținutului.
Ai pe blog articole mai vechi, dar inca relevante? Ai scris o serie de emailuri educative acum cateva luni? Ai creat o campanie anul trecut pentru perioada verii? Ai deja la indemana mult content valoros, pe care il poti refolosi.
Iata cateva motive pentru care nu e o problema sa utilizezi din nou aceste informatii:
- Oamenii uita. Sunt putini care tin minte tot ce comunici cu ei.
- Oamenii nu deschid emailul sau linkurile tot timpul. Ai un open rate de 20%, sa zicem. Asta inseamna ca, in medie, 8 din 10 abonati nu vad mailurile tale. Dar, daca nu le deschid azi, nu inseamna ca luna viitoare nu vor fi interesati (mai ales daca optimizezi alte elemente ale emailului, precum subiectul).
- Lista de abonati sufera modificari. Cu siguranta ai castigat abonati noi in ultimele luni, la fel cum ai si pierdut cativa.
- Informatiile utile sunt mereu relevante si nu se va supara nimeni ca le trimiti din nou.
Iata cateva bune practici de care sa tii cont:
- Verifica continutul si asigura-te ca inca e relevant. Fa un update la anumite informatii, daca e cazul.
- Refoloseste continutul, dar nu prea des. Fa-o intr-un context potrivit, la intervale de timp generoase.
- Optimizeaza subiectul emailului, pentru a creste rata de deschidere.
- Creeaza continut evergreen, care va fi relevant si la anul. In acest fel, te asiguri ca eforturile de azi te vor ajuta sa economisesti resurse pe termen lung.
Optimizarea formularelor de abonare
Spuneam mai sus ca lista de abonati creste in timp. Ca asta sa se intample, trebuie sa ai pe site mai multe formulare de abonare, in diferite puncte ale ‘calatoriei’ cumparatorului: pe blog, pe homepage, pe pagina de campanie, pop-up la iesirea de pe site etc. Fiecare formular trebuie sa fie atractiv, usor de folosit, conform cu GDPR si, bineinteles, responsive.
Formularele de abonare se creeaza din platforma de email marketing folosita. De aceea, e important ca atunci cand o alegi sa te uiti la ce tip de formulare poti crea – vrei sa ai varietate -, cum arata si cat de usor se implementeaza. Pentru a castiga timp, asa cum ne-am propus la inceputul articolului, sfatul nostru este sa poti duplica formularele de abonare. La fel ca in cazul template-ului de newsletter, odata ce ai facut un formular, ideal ar fi sa poata fi rapid recreat si editat oriunde pe site, fara sa o iei de fiecare data de la zero.
Iata cum arata lista de formulate pentru un utilizator NewsMAN, cu posibilitatea de duplicare printr-un click. Nu putea lipsi nici functia de export-import formular de abonare, pentru cazul in care ai mai multe liste sau conturi.
Programarea campaniilor de email marketing
Probabil ca primesti multe newslettere la prima ora a diminetii. Bineinteles, nu se trezeste nimeni (speram!) la ora 6 a.m. doar pentru a apasa butonul de trimitere a unei campanii, ci trimiterea se face automat, la o zi si ora prestabilite.
Desi functia in sine te ajuta in eficientizarea timpului, poti face chiar mai mult. Sa zicem ca ai o campanie complexa de eCommerce, cu trimitere de emailuri catre mai multe segmente de abonati. In loc sa programezi pentru fiecare segment in parte, NewsMAN iti permite programarea multipla a newsletter-ului, cu confirmare automata. Iata mai jos ce simplu este sa setezi data si ora de trimitere pentru fiecare segment de abonati:
O alta functie prezentata in imagine care te poate ajuta este cea de trimitere a newsletterului la ora la care destinatarul deschide cel mai frecvent emailurile. Desi multe emailuri vin dimineata, nu exista un consens legat de cea mai buna ora de trimitere. Audientele sunt diferite, si abonatii la fel. De aceea, NewsMAN iti permite ca, printr-o singura bifa, sa trimiti newsletterul cand e cel mai eficient pentru cei din audienta ta, ajutandu-te sa ai rate de deschidere si click mai mari. Foloseste functia cea mai buna ora de trimiteri campanii, dupa ce ai ai trimis deja cateva campanii.
Pe langa programarea efectiva din platforma de email marketing, nu uita ca o metoda excelenta de a fi eficient este sa planifici – iar asta tine doar de tine si de echipa ta. Ideal, ar trebui sa ai la inceputul fiecarui an (sau macar la inceputul fiecarui trimestru) un calendar cu campaniile de email marketing, pentru a te putea organiza. Aloca timp la inceputul fiecarei luni pentru a crea continutul necesar, a-l pune in template-ul de newsletter si a programa campania. Daca folosesti sfaturile si functiile de mai sus, tot procesul ar trebui sa fie mult simplificat.
Platforma de email marketing NewsMAN te ajuta sa trimiti newslettere eficient prin functii ca cele de mai sus, si multe altele. Descopera-le creandu-ti un cont gratuit si explorand galeria de email templates si editorul drag & drop, care ii ajuta chiar si pe cei fara prea multa experienta sa creeze rapid emailuri deosebite.
Comentariu ( 1 )
[…] 5 idei pentru email marketing mai eficient – ECOMpedia […]