Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum s-a schimbat comportamentul global de consum, post-COVID-19 (studiu)

Preferinta pentru cumparaturile online se afla in crestere, grija pentru sanatate fizica si mentala a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de munca, in timp ce intentiile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, rezulta din sondajul global PwC „Global Consumer Insights Survey 2020”. Schimbarile de comportament ale consumatorilor in 2020, dupa izbucnirea pandemiei COVID-19, evidentiaza trei tendinte majore: adaptarea digitala, preocuparea pentru sanatate si pentru sustenabilitate.

Sondajul are la baza raspunsuri colectate online inainte si dupa aparitia noului coronavirus, pe esantioane de 19.098 consumatori din 27 de tari/teritorii si 74 de orase (in perioada august-septembrie 2019), respectiv 4.447 de consumatori din 9 tari/teritorii si 35 de orase (in perioada aprilie-mai 2020). Compania a transmis rezultatele studiului referitor la comportamentul consumatorilor intr-un comunicat de presa, care noteaza ca:

  • cumparaturile alimentare in magazinul fizic reprezinta in continuare principala alegere, dar peste o treime dintre consumatori (35%) folosesc instrumentele online in acest scop, iar 86% dintre ei intentioneaza sa isi mentina acest obicei si dupa ce masurile de distantare sociala sunt eliminate
  • in ceea ce priveste produsele nealimentare, inainte de pandemie, 47% dintre consumatori spuneau ca fac cumparaturi zilnic/saptamanal din magazinele fizice, in timp ce telefoanele mobile erau utilizate in acest scop de 30% si calculatoarele de 28%; post-pandemie, cumparaturile online de produse nealimentare au inregistrat o crestere substantiala (telefon mobil – 45%; calculator – 41%)
  • 51% dintre consumatorii urbani sunt mai preocupati de ingrijirea sanatatii fizice si a bunastarii mintale si a dietei ca urmare a COVID-19
  • aproape jumatate dintre locuitorii urbani chestionati dupa izbucnirea pandemiei spun ca siguranta (49%) si asistenta medicala (45%) sunt la fel de importante pentru calitatea vietii lor ca locul de munca
  • 45% dintre consumatorii globali spun ca asistenta medicala este unul dintre primele trei motive pentru a trai intr-un oras
  • 43% se asteapta ca intreprinderile sa aiba responsabilitate pentru impactul lor asupra mediului
  • impactul asupra cheltuielilor personale – inainte de pandemie, increderea consumatorilor urcase la un nivel inalt, 46% spunand ca intentionau sa cheltuiasca mai mult in urmatoarele 12 luni; dupa izbucnirea pandemiei, 40% au raportat o scadere a veniturilor (ca urmare a pierderii locului de munca/a reducerii veniturilor), procentul celor care au spus ca vor cheltui mai putin in urmatoarele luni aproape s-a dublat, iar numarul celor care au spus ca vor cheltui mai mult a scazut cu mai mult de 10%
  • 41% au spus ca le-au crescut facturile pentru casa (de exemplu, alimente, incalzire, energie electrica)
  • 40% au suportat o scadere a venitului gospodariei din cauza concedierii/pierderii locului de munca/reducerii orelor de lucru
  • 18% au inregistrat o scadere a veniturilor si o crestere a facturilor gospodariilor
  • in prezent, consumatorii cheltuiesc mai putin pentru majoritatea categoriilor de produse nealimentare, cele mai mari scaderi fiind pentru imbracaminte si incaltaminte (51%) si echipament sportiv (46%)

„Pandemia a evidentiat avantajele cumparaturilor online si a modelat intr-un timp scurt comportamentele si obiceiurile de consum. Este de asteptat ca aceasta tendinta sa accelereze si, implicit, sa stimuleze companiile si comerciantii sa isi reinventeze modul in care isi desfasoara activitatea. Cel mai probabil ne indreptam catre o experienta de tip omnichannel, care va integra tot mai mult cumparaturile offline cu cele online mai curand decat se anticipa”, transmite Mihai Anita (foto, Partener, Retail & Consumer Leader, PwC Romania). „Interesul consumatorilor pentru sanatate, bunastare, dieta se afla intr-o tendinta crescatoare si va influenta atat industriile care ofera produse si servicii din aceste categorii, precum si obiceiurile de consum generale, pentru ca oamenii se vor astepta ca toti producatorii si furnizorii sa fie mult mai atenti la igiena, siguranta, sustenabilitate”, completeaza Ruxandra Tarlescu (foto, Partener Retail & Consumer Tax Leader, PwC Romania).

Leave a reply