Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce obiceiuri de plata au consumatorii din UE? (studiu)

Impactul pandemiei COVID-19 asupra obiceiurilor de plata ale consumatoriilor europeni a fost major, aceasta digitalizare rapida fiiind motivata de criza care ii forteaza sa redefineasca platile sigure. Ecommerce-europe.eu a analizat metodele preferate de plata ale persoanelor din cateva piete e-commerce cheie din Uniunea Europeana (bazandu-se pe informatii din studiul realizat anul trecut „Europe 2020 Ecommerce Region Report”, combinat cu date despre impactul noului coronavirus), concluzionand urmatoarele:

  • Franta e caracterizata de o preferinta puternica si constant petnru cardurile de credit –80% din cifra de afaceri e-commerce din 2019 a fost obtinuta prin astfel de plati; odata cu dezvoltarea rapida a platilor contactless in magazinele fizice, in timpul crizei sanitare, aceasta dominatie va continua, clar; o tendinta interesanta este dezvoltarea platior bancare, care reprezinta 11% din cifra de afaceri e-commerce
  • Tarile de Jos sunt influentate masiv de existenta unor popular scheme nationale, ca iDEAL (care face parte din ambitia locala de a transforma platile instant in ceva la ordinea zilei); e interesant de notat faptul ca alegerile strategice facute de aceste scheme au o influenta asupra comportamentului de consum al olandezului de rand
  • Norvegia (care nu e membra UE, dar e asociata Uniunii, fiind membra a Spatiului Economic European) este un exemplu interesant de natiune azata pe solutii de plata digitale; cardurile de credit sunt in continuare foarte populare, dar serviciul de smart-payment Vipps se dezvolta bine de tot
  • Ungaria e, in continuare, sclava rambursului platit cash, acesta reprezentand 42% din totalul tranzactiile e-commerce (de aceea, UE mentioneaza va va fi interesant de monitorizat impactul pandemiei provocate de noul coronavirus asupra acestui tip de piata)

In concluzie, obiceiurile regionale de plata din UE persista, in functie de asteptarile locale ale consumatorilor. In paralel, vedem o dezvoltare a pietei comertului electronic transfrontalier si o cerere puternica pentru plati sigure, convenabile si eficiente din punct de vedere al costurilor, la nivelul intregii Europe.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply