Amazon retrage tehnologia Just Walk Out din magazinele alimentare americane
Amazon.com Inc. renunta la tehnologia Just Walk Out din magazinele sale alimentare automatizate, in SUA, anunta bnnbloomberg.ca. Ambitiosul sistem a eliminat casele de marcat, cozile si angajatii din locatiile fizice Amazon Fresh si din cateva locatii Whole Foods Market. Dar gigantul e-commerce va restructura magazinele alimentare existente si nu-l va mai introduce in cele noi, deschise anul acesta. Sistemul autonom va fi pastrat in locatiile Amazon Go, in magazinele mai mici din Marea Britanie si va fi vandut in continuare altor retaileri.
In timp ce Auchan va lansa luna aceasta un prim astfel de magazin in Bucuresti (Auchan GO), Amazon va elimina camerele de filmat si senzorii din magazinele sale alimentare offline. Compania a renuntat si la investitiile in ambitioasul Dash Cart, caruciorul de cumparaturi care permite consumatorilor sa scaneze produsele pe masura ce le luau de pe raft si le puneau in cos. Acum, cumparatorii folosesc un scanner clasic pentru asta.
Compania a inceput sa dezvolte aceasta tehnologie cu peste 10 ani in urma, cand fostul CEO Jeff Bezos isi dorea ca magazinele offline ale Amazon sa atraga clientii prin ceva unic. Sistemul a fost lansat in 2018, intr-un magazinas Amazon Go din sediul companiei, din Seattle. Tehnologia a fost integrata in zeci de astfel de Go-uri, in magazinele Amazon Fresh si cateva locatii Whole Foods Market, dar nu a atras pe toata lumea: unii consumatori nu au apreciat faptul ca primeau chitantele digitale si dupa cateva ore de la achizitie sau ca Amazon a transformat o vizita la magazin intr-o interactiune cu un automat high-tech.
Leave a reply