Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon.com ramane al doilea cel mai mare retailer din lume si in 2024

Nrf.com a facut recent publica lista celor mai mari 50 de retaileri din lume, pe baza veniturilor la inceputul lui 2023. Iar Amazon.com s-a plasat pe locul 2 in clasament, dupa rivalul american Walmart. Din „Top 50 Global Retailers” mai fac parte – pe urmatoarele pozitii din top 10 – Schwarz Group (Germania), Aldi (Germania), Costco (SUA), Ahold Delhaize (Tarile de Jos), Carrefour (Franta), Seven & I (Japonia), The Home Depot (SUA) si IKEA (Tarile de Jos).

Amazon a avut venituri internationale de 105,1 miliarde $, in 2023. Strategia care a functionat a fost axarea pe profit si limitarea experimentelor neproductive. Taxele impuse vanzatorilor de pe marketplace au generat un profit mai mare, dar si mai multa atentie acordata companiei americane de catre guvernele din Uniunea Europeana si SUA. In afara tarii-mama, Amazon nu a avut cresteri prea mari. Pe plan offline, gigantul e-commerce s-a concentrat pe magazinele alimentare marca Whole Foods (800 la numar), ceea ce a insemnat venituri mai mari. Iar rezultatele diviziilor de fulfillment, logistica si AWS cloud au contribuit semnificativ la marjele operationale ale companiei, de-a lungul anului.

Retailerii chinezi (care au avut cea mai mare dezvoltare inainte de pandemie) si-au incetinit cresterea, influentati de impactul restrictiilor asupra comertului local, noile reglementari guvernamentale si complexitatea modelului propriu de afaceri. Alibaba este inclus in top pe locul 16, cu venituri internationale in valoare de 2,58 miliarde $. Clasamentul nu a luat in considerare doar vanzarile globale, ci si alti factori (de exemplu, numarul  de magazine internationale si numarul de tari in care opereaza). Top 10 retaileri globali include aceleasi nume ca anul trecut si ca in 2022.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply