Alibaba si JD.com nu au facut publice nici anul acesta cifrele de Singles’ Day
Gigantii care domina piata e-commerce din China – Alibaba Group Holding si JD.com Inc. – nu au facut publice nici anul acesta cifrele legate de Singles’ Day (11 noiembrie), anunta marketwatch.com. Analistii spun ca asta indica faptul ca vanzarile nu au fost grozave, indicand ca economia chineza are probleme.
Si Alibaba, si JD.com au transmis doar ca au avut vanzari mai mari ca in 2022. 2023 este al doilea an consecutiv in care gigantii comertului online asiatic nu se mai lauda cu recordurile batute – ceva nemaintalnit, in istoria de 14 ani a evenimentului. Asa cum scriam recent, anul acesta retailerii digitali s-au concentrate pe oferirea unor preturi cat mai mici, pentru a lua fata competitorilor si a convinge consumatorii – care nu prea mai sunt interesati de acest tip de eveniment de consum – sa cheltuie.
Analistii companiei chineze de retail Syntun au estimat ca Singles’ Day 2023 a adus o crestere de doar 2,08% YoY, pana la 1,14 trilioane de yuani (echivalentul a 156 miliarde $), adica mult mai puutin fata de cresterile de doua cifre, din perioada 2009-2020. Biroul Postal de Stat din China a transmis ca, de-a lungul celor 11 zile de reduceri, au fost livrate 5,26 de miliarde de colete, adica mai multe cu 23,22% fata de aceeasi perioada din 2022.
Leave a reply