Costul livrarilor este provocarea nr. 1 in e-commerce (raport)
Aproape 47% dintre consumatori cheltuie suma minima necesara pentru a obtine livrare gratuita, atunci cand fac cumparaturi online, citim pe sdcexec.com. Iar 42% spun ca, daca li se pierde un colet, modul in care se rezolva problema ii determina sa mai cumpere/nu pe viitor de la respectivul retailer. Asta a descoperit un raport marca Shippo, care noteaza ca provocarea nr. 1 a comerciantilor e-commerce contemporani este costul livrarilor.
Anul acesta, piata e-commerce nu mai este marcata de robleme legate de stoc si intarzieri ale livrarilor (ca in timpul pandemiei COVID-19), ci de inflatia si recesiunea economica. Ce mai noteaza radportul amintit:
- 60% dintre consumatorii intervievati spun ca fac cel putin jumatate dintre achizitii pe Internet (fata de 41%, anul trecut), iar 61% prefera shopping-ul online, daca au de ales
- in 2022, costul livrarii a fost cea mai mare provocare pentru 41% dintre comercianti, iar 36% spun ca acelasi lucru va fi valabil si in 2023
- 62% dintre consumatori nu cumpara nimic online, daca nu li se promite ca vor avea livrare gratuita, la checkout, dar sunt dispusi sa plateasca pentru a avea livrare gratuita
- anul acesta, mai putini vanzatori online ofera livrare gratuita universala, comparativ cu 2022 (can 22% o ofereau mereu, iar 18% o ofereau in majoritatea cazurilor)
- in 2022, doar 10% dintre consumatori voiau livrare un aceeasi zi sau a doua zi (fata de 18%, in 2021)
- 68% dintre afacerile e-commerce folosesc 2-4 companii de curierat pentru livrari si aproape o treime apeleaza la o singura companie
Leave a reply