UE implementeaza Digital Services Act si Digital Market Act
De pe 17 februarie 2023, toate marketplace-urile online si platformele sociale care opereaza in Uniunea Europeana (UE) trebuie sa respecte doua instrumente legislative noi: Digital Services Act si Digital Market Act, informeaza ecommercenews.eu.
Cele doua legi noi vor fi implementate in toate statele UE si presupun transmiterea numarului de utilizatori activi ai platformelor de tip marketplace. Din vara acestui an, cele mai mari vor fi obligate sa evalueze annual ce riscuri implica serviciile lor. Acest set de reguli face parte din Strategia digitala europeana, menita sa consolideze pieta unica a serviciilor digitale, promovarea competitivitatii mediului online si reglemetarea spatiului digital, pentru a fi mai sigur pentru utilizatori.
Uniunea Europeana isi doreste sa descopere vanzatorii ilegali, iar pentru asta are nevoie de acces a informatiile despre sellerii de pe marketplace-uri. In plus, noile reguli vor ajuta consumatorii sa isi stearga mai usor conturile si datele aferente acestora, dar si sa depuna mai usor plangeri pe platformele digitale. Noile legi interzic personalizarea reclamelor pe baza preferintelor religioase sau orientarii sexuale, iar minorii vor fi protejati eficient de reclamele nepotrivite. Platformele au la dispozitie 1 an pentru a face schimbarile necesare si vor plati o taxa, pentru implementarea reglementarilor.
„Noile reglementari UE vor oferi afacerilor si utilizatorilor privati ai serviciilor digitale o pozitie legala mai puternica. Modernizarea pietei digitale din UE este importanta pentru a promova competitia echitabila si a proteja consumatorii”, a transmis Micky Adriaansens (Ministrul Afacerilor Extterne din Tarile de Jos).
In plus, de la 1 ianuarie 2023, marketplace-urile online din UE trebuie sa raporteze vanzarile de pe platformele proprii care depasesc 2.000 €, pentru a plati taxele aferente. Noua lege (Platform Tax Transparency Act sau DAC7) se aplica si seller-ilor care au peste 30 de tranzactii/an.
Leave a reply