78% dintre americani nu au facut niciodata live shopping (raport)
Din ce in ce mai multi retaileri americani organizeaza evenimente de livestreaming, incercand sa atraga consumatorii cu acest format e-commerce importat din China, unde face ravagii inca din 2015. Dar publicul nu este foarte receptiv: mai putin de o treime dintre americani au auzit/vazut/citit despre un eveniment de live shopping, iar 78% dintre ei nu au participat niciodata la unul, arata un raport marca Morning Consult. Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de 2.214 adulti americani, la finalul lui 2022.
Ce a mai descoperit raportul:
- 45% dintre membrii Generatiei Z (tineri de pana la 24 de ani) si 42% dintre membrii Generatiei Y (25-39 de ani) stiu ce sunt aceste evenimente de livestream shopping
- 54% dintre respondenti nu se simt comfortabil facand achizitii pe platformele social media, peste o treime dintre ei (35%) spunand ca nu au incredere in calitatea produselor vandute acolo, in seriozitatea vanzatorilor online sau in corectitudinea livrarii
- 41% dintre respondenti spun ca nu vor participa la un eveniment de shopping livestream pe viitor, in timp ce 44% ar lua in considerare asta
- dintre consumatorii care au participat la un format e-commerce in ultimele 12 luni, 86% s-au declarat multumiti de experienta
In SUA, brandurile, retailerii si platformele sociale experimenteaza cu shopping-ul de tip livestream din 2020 incoace, ca raspun la dezvoltarea comertuui online, in timpul pandemiei COVID-19.
Amazon si Walmart au testat formatul (cu un oarecare succes), dar Facebook a renuntat la optiunea de live shopping, cand orientarea consumatorilor spre formatele video scurte (pe fondul dezvoltarii aplicatiei TikTok) a devenit clara. Cu toate acestea, compania de analytics Coresight Research Inc. estimeaza ca veniturile din livestream shopping vor atinge valoarea de 20 miliarde $, in SUA, in 2023 (si de 57 miliarde $, in 2025), fata de 6 miliarde $, in 2020.
Leave a reply