Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Atelier-Rumegus.ro

 

Site-ul Atelier-Rumegus.ro a aparut in 2020, in plina pandemie COVID-19, „ca o nevoie fireasca a unui business bazat exclusiv pe vanzarea online. La scurt timp dupa lansarea atelierului, ne-a fost foarte clar ca avem nevoie, pe langa Shop-ul paginii de Facebook, si de un site unde sa putem fi gasiti de utilizatorii care nu folosesc Facebook, care cauta solutii prin Google si astfel sa putem adauga inca un instrument de vanzare”, ne-a povestit fotograful Daniel Ceapa (foto, Fondator Atelier-Rumegus.ro). Magazinul online vinde produse handmade din lemn masiv, realizate de acesta si parintii lui (tocatoare, decoratiuni interioare si exterioare, mobilier, produse pentru animale de companie, etc.). Aflati mai mute despre aceasta afacere, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel Ceapa: Ne-am dorit un nume romanesc, asociat padurii, lemnului masiv, care sa fie cochet si usor de retinut. „Rumegus” ni s-a parut alegerea perfecta, iar logo-ul nostru (veverita) completeaza perfect imaginea pe care ne-am dorit-o: este prietenoasa, vesela, mereu in miscare.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit foarte natural, fiind jumatate pasiune si jumatate nevoie. Noi cochetam in familie cu tamplaria (dar nu la nivelul profesionist, ci mai mult din necesitate), iar in plina pandemie, cu proiectele mele de fotografie blocate, cu totul blocat, am inteles ca viata se muta in online, asa ca am gandit atelierul si shop-ul online. Si usor, usor, am inceput sa construim acest business. Am profitat de faptul ca eu sunt si fotograf de produs, asta ne-a ajutat sa promovam mai bine produsele si sa le punem in evidenta.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Atelier Rumegus este format din 3 oameni: eu, mama si tatal meu, fiecare cu rolul lui. Pandemia ne-a convins de necesitatea unei solutii care sa poata fi functionala online.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu pot spune ca facultatea mi-a adus beneficii in domeniul antreprenorial, cred ca foarte important a fost faptul ca am avut experienta altor business-uri: ma ocup de fotografie, am si cunostinte in domeniul turistic (am o pensiune la Bran), plus faptul ca permanent citesc, sunt conectat, invat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput investitia nu a fost mare, a putut fi suportata din economii, am inceput oarecum timid, sa vedem daca reusim sa penetram, daca exista interes. Pe parcurs, am investit in utilaje performante, stoc de lemn masiv si accesorii necesare. Prima investitie a fost munca noastra, ideile de produse, fotografia, shop-ul, asadar am reusit sa avem un start cu costuri mici.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu le-as spune bariere, ci provocari. Am refacut de cateva ori anumite produse, pana am ajuns la rezultatul perfect, am avut pierderi, am tocat ceva lemn pana am devenit stapani pe anumite produse (cum ar fi rampa pentru catei, care trebuie gandita bine astfel incat animalul sa fie in siguranta, sa nu fie nici prea joasa, nici prea inalta, sa se potriveasca standardului de pat). O alta provocare constanta este pretul lemnului masiv (care este foarte mare) si cumva trebuie sa echilibram pretul produsului, astfel incat sa poata fi tangibil.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Antreprenoriatul in Romania este o lupta continua. Daca nu esti pasionat si nu iti doresti cu tarie asta, va fi greu. Regulile sunt mereu in schimbare, statul nu protejeaza deloc producatorul (cu atat mai putin producatorul mic), impozitele, taxele pe munca sunt enorme, materia prima este scumpa, utilitatile sunt scumpe si ele – daca aduni tot, vezi ca profitul este minim, uneori deloc.

Care este publicul tinta al site-ului?
In principiu, orice persoana care cauta un cadou deosebit, handmade, nu importat din China, ci produs in Romania, din lemn masiv. Orice persoana care doreste produse si accesorii pentru casa din lemn masiv, de la suporturi pentru lumanari, pana la mese de cafea din nuc masiv sau organizatoare pentru baie ori bucatarie.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Cred ca atuul nostru este varietatea produselor. Gasesti foarte multe produse, atat pentru ea sau pentru el, cat si pentru animalute de companie, pentru casa, decor, organizare, relaxare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Sunt multe ateliere de tamplarie, multe dintre ele foarte bune, le urmarim cu drag si ne plac, insa noi credem ca varietatea shop-ului nostru face diferenta, tinand cont ca suntem producatori, nu importam din China, ci le facem noi. Lucram ireprosabil din punct de vedere al calitatii, si am incercat mereu sa avem linii moderne, dar si clasice, sa aducem noutate si eleganta.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In principal, site-ul si sponsorizarile pe Facebook si Instagram.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Ultima perioada a fost buna, tinand cont de faptul ca a fost Craciunul si oamenii se indreapta catre zona de cadouri. Vom vedea ce ne rezerva viitorul, noi speram ca anul 2023 sa ne aduca crestere si dezvoltare.

Ati participat la Black Friday 2022?
Anul acesta, nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
In special pe paginile de Facebook si Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si pentru noi este foarte importanta, am crescut organic foarte frumos, facem si campanii (insa recunosc ca nu atat de des), avem si Shop pe pagina, unde clientii gasesc toate produsele, preturile si detaliile lor. Tot noi administram pagina, postam, facem campaniile.

Aveti versiune de mobile?
Nu.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul 2022 a fost in crestere fata de 2021, insa a fost si un an plin de investitii in utilaje si alte lucruri necesare atelierului.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin lipsa chiriei si a personalului care trebuie angajat pentru a vinde produsul, plus alte cheltuieli conexe, necesare spatiului; un shop online este categoric mai ieftin si mai oportun.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarile sunt legate de expunere, ne luptam sa fim mai expusi, mai accesati si mai usor de gasit.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem contract cu Fan Courier, suntem momentan multumiti, nu au fost incidente majore, am putut comunica si consideram ca media este buna. Avem o relatie buna si cu agentul zonal, nu am intampinat neplaceri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne propunem o crestere mai mare a expunerii in 2023, dorim sa ajungem la cat mai multa lume, gandim niste colaborari care sa ne ajute extinderea si prezenta pe cat mai multe platforme. Continuam sa lucram cu gandul mereu la client, sa aducem calitate si produse cochete si practice, dar si solutii elegante pentru nisa de Home Decor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply