5 greseli legate de stabilirea pretului online si tactici pentru a le evita
Totul are un pret, iar comertul electronic nu face exceptie. Chiar daca strategia de stabilire a preturilor e centrala unei afaceri, adesea companiile e-commerce (mici si mari) nu reusesc sa puna in aplicare strategii corecte pentru a profita pe deplin de potentialul lor de afaceri.
In continuare, identificam cele mai frecvente 5 greseli legate de stabilirea preturilor si va oferim cateva sfaturi pentru a va asigura ca firma dumneavoastra nu cade in aceeasi capcana.
- Nu aveti o viziune clara asupra costurilor unitare ale marfurilor vandute.
La baza oricarei afaceri sta dictonul „Cunoaste-ti costurile!”. O afacere poate ramane in picioare doar daca produce mai multi bani decat cheltuie. Prin urmare, la nivel de unitate/produs e-commerce, pretul unui produs ar trebui sa fie mai mare decat costul sau unitar.
Dar nu toate companiile online inteleg asta, din cauza ca folosesc valorile corecte cand fac calculele: nu isi pot defini costurile reale, pentru a stabili apoi o strategie de pret bazata pe costuri. In e-commerce, costul unitar al unui produs nu e doar ceea ce o companie plateste furnizorului sau, ci contine multe alte costuri generale, care trebuie asociate fiecarui produs din sortimentul sau.
Iar companiile adopta adesea o abordare simplificata, facand doar o comparatie a preturilor proprii cu suma pe care o platesc furnizorilor, fara a adauga la costul unitar al produsului costurile de angajare, marketing sau toate celelalte costuri de operare generice din cadrul companiei. Asta produce un deficit bugetar la sfarsitul lunii, cand toate aceste costuri devin reale si apar in acte. Pentru a evita asta, companiile ar trebui sa efectueze un calcul serios al costului unitar pentru fiecare dintre produsele lor, luand in considerare toate cheltuielile.
- Actualizati prea rar/deloc preturile.
Un pret dinamic in e-commerce este musai! Aceasta este cea mai neglijata greseala de stabilire a preturilor pe care o intalnim si e trist cum site-urile online pot actiona atat de static intr-un mediu atat de dinamic, precum comertul online…
Schemele de stabilire a preturilor sunt comune in cadrul companiilor in care punctele de pret ale intregului sortiment sunt stabilite anual, trimestrial sau lunar. Dar nu e ca si cum lansezi unui magazin web, introduci produsele, apoi stai la calculator si astepti sa vina la tine toti clientii: piata e-commerce se misca repede si, daca preturile stau pe loc, asa o vor face si clientii, care se vor orienta spre concurentii mai dinamici.
Prin urmare, gestionarea preturilor in cadrul unei companii de comert electronic trebuie sa fie aliniata cu tot felul de operatiuni dinamice de vanzari si marketing, iar punctele de pret ar trebui sa fie mereu analizate, testate si imbunatatite. Trebuie identificate schimbarile corecte care pot fi facut preturilor dvs., iar pentru asta trebuie sa stim cum sa obtinem preturi competitive si dinamice, urmarind oferta concurentei cu solutii ca Prisync, care va permite sa va actualizati frecvent preturile.
- Urmariti obsesiv pretul minim.
Cumparatorii online vaneaza chilipirurile. Ei se asigura ca au cautat toate optiunile online, inainte de a lua o decizie de cumparare, iar unul dintre criteriile majore pe care le au in vedere e pretul. Companiile e-commerce trebuie sa aiba in vedere asta, dar sa nu puna automat pretul cel mai mic de pe piata la produsele lor. Costurile sunt cheia aici. Stabiliti pretul minim pe care il vizati pentru atingerea profitabilitatii. Si nu il scadeti mai mult, pentru ca altfel potentialul de crestere a vanzarilor astfel obtinut va insemna doar pierderi, nu si profit.
Avand in vedere inclinatia cumparatorilor catre cele mai bune oferte online, o companie de comert electronic poate identifica, in cadrul sortimentelor sale, acele produse care fac deja cele mai bune vanzari online. Acestea sunt produsele la care trebuie sa insistati pe marketing, pentru ca daca ele apar in fata ochilor cumparatorului interesat de ele, probabil vor fi preferate altor produse.
- Nu va desprindeti de piata concurentiala.
E-commerce-ul nu inseamna monopol. Afacerea dvs. online e un atom mic intr-un univers gigantic si nu sunteti singuri in propria galaxie, ci lucrati alaturi de concurenti. Prin urmare, nu puteti sa vindeti un produs doar prin aplicarea unei etichete de pret –concurentii dvs. nu vor proceda asa!
Intr-o piata transparenta cum e cea online, unde cumparatorii vad clar ofertele diferitelor magazine web, veti fi intotdeauna evaluati, veti fi alesi si, uneori, nu veti reusi sa va impuneti. Pentru a va creste sansele in joc, trebuie sa intelegeti peisajului competitiv din care face parte magazinul dvs., cat de bine puteti monitoriza miscarile de pret ale concurentilor, deciziile, strategiile si actiunile intreprinse.
Astazi, aceste eforturi de colectare a informatiilor competitive privind preturile nu mai sunt costisitoare si complicat de pus in aplicare. Nu trebuie sa strangi manual astfel de informatii, sa intri pe toate site-urile concurente, sa verifici produsele lor zilnic sau saptamanal si sa compari preturile cu ale tale! Acum poti reactiona la miscarile concurentei si lupta pentru dominarea galaxiei tale prin softurile automate de urmarire a preturilor competitorilor.
- Va axati numai pe concurenta.
Prea multe informatii strica. Nu va concentrati prea mult pe datele concurentei, riscati sa va pierdeti propria cale. Adesea, companiile e-commerce se compara cu site-urile gresite si compara toate tipurile de produse in raport cu concurenta. A culege informatii inteligente privind preturile competitive inseamna ca site-urile trebuie sa se concentreze pe motivul real pentru care acestea sunt colectate si necesare.
Ca in cazul tuturor strategiilor de succes din e-commerce, clientii trebuie sa fie in centrul atentiei unei decizii legate de pret. Cand vine vorba de informatiile legate de preturile competitiei, companiile online trebuie sa se concentreze pe sortarea potrivita a produselor pe care clientii le cauta, pe setul corect de site-uri concurente si pe o solutie automatizata de reglare a preturilor proprii.
Am ratat ceva? Spuneti-ne in sectiunea de comentarii de mai jos!
Leave a reply