Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

4 tipuri de Facebook Ads copy pentru rezultate mai bune

Facebook Ads Copy

Indiferent dacă e vorba despre o simplă postare pe Facebook sau dacă e vorba despre o campanie și ai nevoie de inspirație pentru un ad, textul acelei postări trebuie să fie atractiv, la subiect și să exprime clar ceea ce vrei să transmiți. Mai ales că pe mobile, de ceva timp, se afișează doar 3 rânduri de text.

În continuare îți prezint 4 tipuri de text pentru postări care îți vor aduce rezultate mai bune pe Facebook.

 

1.      Pune întrebări la care utilizatorul să răspundă afirmativ

Una dintre cele mai bune tehnici e separarea utilizatorilor prin conținut. Și anume, vrei ca cei interesați, potențialii clienți să rămână, să citească în continuare și să ajungă pe site-ul tău, iar pe ceilalți să îi.îndepărtezi cumva, pentru că nu sunt interesanți pentru tine și pentru businessul tău.

Asta înseamnă că trebui să creezi textul pentru tipul tău de client, ca acesta să citească cât mai mult ceea ce îl interesează.

Iar o metodă de a diferenția utilizatorii interesați de ceiilalți, este de a pune așa zisele “yes questions” – întrebări la care se răspunde afirmativ.

Începe postarea cu această întrebare pentru a-i atrage atenția, iar apoi va citi și continuarea textului. În funcție de business-ul pe care îl promovezi, alege-ți cu atenție textul, pentru că împactul trebuie să fie maximal, să sară în ochi, să atragă atenția din prima.

Vinzi vinuri? Iată un exemplu: “Ai cheltuit bani pe vinuri care nu ți-au plăcut?”.

Vinzi cafea? Iată un exemplu: “Vrei să te trezești dimineață cu o aromă îmbietoare de cafea naturală?”

Vinzi articole de make-up? Iată un exemplu: “Te-ai săturat să îți tot refaci machiajul?”

Și exemplele pot continua…

 

2.      Folosește numere, cifre, procente

Un alt mod de a atrage atenția este folosirea cifrelor. Fie că vorbești de vânzari, fie că vorbești de numărul clienților, fie că vorbești de procentul cu care ai reușit să crești profitul clienților, tot ce conține cifre e atractiv pentru ochiul uman.

Cu cât ești mai specific, cu atât e mai bine. La fel ca și mai sus, trebuie adaptat în funcție de business.

Ești freelancer, marketer sau agenție? Exemplu: “Am ajutat clienții să-și crească profitul cu 35%”

Un exemplu general ar fi: “Vrei 10% discount la prima comanda? Aboneaza-te la newsletter!”

Un alt exemplu ar fi: “Peste 50% dintre clienți ne-au recomandat. Fă-o și tu!”

Cifrele sunt un exemplu de credibilitate și totodată o dovadă socială. Cresc încrederea. De exemplu, dacă vrei să atragi mai mulți abonați la un curs, un seminar, un workshop, spune câți membri s-au înscris deja. Un mic tips aici ar fi că dacă e la început campania și nu te poți mândri cu cifre super atractive mmentan, poate în trecut ai avut alte cursuri care au adunat zeci sau sute de participanți. Poți profita de asta și poți share-ui informația: „Acest curs a ajutat peste 500 de oameni până acum”.

 

3.      Stabilește subiecte de interes comun

RE-LE-VAN-ȚĂ. Cuvântul de ordine atât pe Facebook, cât și pe Google și oriunde altundeva unde ne confruntăm cu ad-uri bazate pe licitație. Atunci când ești într-o competiție cu zeci de mii concurenți, relevanța e poate cel mai important lucru.

În general oamenii sunt sătui de ad-uri, de reclame în general. Sunt asaltați peste tot de ele și suntem scârbiți la propriu. Cred ca de la TV ni se trage, că de acolo am început să le urâm 😊. Ok, suntem ignoranți până când vedem ceva ce ne trezește interesul, ce este relevant pentru noi și atenția noastră.

Aici intervine și factorul TARGETARE. În funcție de audiența pe care o vizezi, fa-ți temele, află cât de multe lucruri despre ea poți și abordează-i pe limba lor. Cu alte cuvinte, devino relevant pentru ei, cu un copy special pentru audiența targetată.

Gândește-te care sunt punctele pe care business-ul tău le are în comun cu audiența respectivă și vorbește-le despre acele lucruri. Vezi observa că ceva se leagă..

 

4.      Folosește un CTA clar și unic

Un alt lucru foarte important din text e celebrul call to action. Acesta reprezintă acțiunea pe care tu dorești să o facă utilizatorul și poate suna cam așa:

Abonează-te la canalul nostru.

Înscrie-te la workshop.

Profită de ofertă!

Vezi detalii despre..

Intră pe grupul nostru

Etc.

Cel mai important, indiferent de ce tip de CTA folosești, e ca acesta să fie UNIC. Adică sa nu ăl folosești de 2 ori în același ad. Și să fie cât se poate de specific.

Nu pune mai mult de 2 CTA-uri într-un ad text pentru că riști să derutezi lumea. Dacă le ceri două lucruri în același timp s-ar putea să nu te alegi nici macăr cu unul dintre ele.

Cu cât mai multe lucruri le ceri, cu cât mai multe variante prezinți, cu atât mai mult vei reuși să confuzezi lumea. Un singur CTA, clar și specific te va ajuta atat la creșterea CTR-ului (click to rate), iar pe cealaltă parte îl va ajuta pe utilizator să urmeze “sfatul” pe care I l-ai dat.

Și ca un mic bonus…

 

Tips&Tricks 1 – Include URL-ul in textul ad-ului

Chiar dacă URL-ul are loc lui stabilit atunci când faci un ad pe Facebook, în câmpul aferent, îl poți introduce și în text, pentru a-i oferi utilizatorului încă o posibilitate de a intra pe site.

Acest lucruri poate avea două beneficii:

–         Face ad-ul să pară o postare naturală, organică. După cum spuneam și mai sus, oamenii sunt sătui de reclame, iar în felul ăsta poți să îi “păcălești” puțin.

–         Va crește CTR-ul pentru că utilizatorul va avea  o varianta în plus de a intra pe site – atât prin intermediul imaginii, a CTA-ului, cât și a link-ului din text.

 

Tips&Tricks 2 – Adaptează textul ad-ului cu tipul audienței

Aici vorbesc despre relația pe care o ai cu audientța pe care o targetezi în momentul în care faci un ad.

Vorim despre urmatoarele tipuri de audiență:

–         Audiență rece (cold)

–         Audiență caldă (warm)

–         Audiență fierbinte (hot)

Cei din audiența rece sunt cei care nu au auzit de tine sau de business-ul tău

Cei din audiența caldă sunt cei care au interacționat de puține ori cu tine. De exemplu au văzut un ad pe Facebook, poate au intrat și pe site de vreo două, trei ori. Dar nu au mers mai departe.

Cei din audiența fierbinte sunt cei care deja sunt clienți și aveți deja o relație – cumpără frecvent, sunt fani pe Facebook, YouTube, Instagram, sunt abonați la newsletter și așa mai departe.

Așadar, în funcție de tipul de relație pe care îl ai cu ei, trebuie să îți adaptezi mesajul pentru a reuși sp obții rezultate notabile din ad-uri.

Și nu în ultimul rând, chia succesului în PPC, fie că e vorba despre Facebook, Google, Insta etc. e TESTAREA. E nevoie să faci trei lucruri: să testezi și apoi… să testezi din nou. Așa vei vedea ce merge cel mai bine pentru business-ul tău și ce poți aplic uc succes din toate informațiile și sfaturile pe care le primești. Succes!

 

Alex Jivan – Marketing Manager @ Spy Shop

PPC & Digital Marketing Addicted

Leave a reply