4 liste de audiente pentru Facebook remarketing
Majoritatea companiilor care sunt prezente pe Facebook cunosc cele mai comune tipuri de segmente de audiente personalizate, cum ar fi audientele create dintr-o lista de e-mailuri pentru abonati sau cele create automat de catre pixelul Facebook, formate din traficul de pe site. In timp ce acestea sunt poate cele mai utilizate audiente personalizate, exista si altele care ofera o valoare extrem de ridicata, dar nu sunt la fel de folosite incat sa aduca un plus valoare business-ului.
Nu este niciun secret ca audientele personalizate sunt foarte valoroase pentru o afacere, ajutand marketerii sa ajunga la oameni care au interactionat cu afacerea ta sau cu produsele pe care le vinzi. As vrea sa vorbim mai departe despre cele 4 tipuri de audiente care ar avea nevoie de mai multa atentie.
Probabil motivul pentru care nu sunt folosite aceste audiente este pentru ca majoritatea brandurilor cauta doar engagement pe Facebook si nu vad celelalte oportunitati. Engagementul este intr-adevar obiectul major in social media, dar oamenii interactioneaza din ce in ce mai mult cu paginile de Facebook, si astfel posiblitatea sa ne folosim mai mult de acest lucru.
- Lista cu cei care au interactionat/completat un formular
Pe masura ce Facebook a introdus Ad-urile bazate pe atragere de lead-uri, business-urile au avut posibilitatea de a colecta informatii despre utilizatori intr-un mod mult mai simplu. Odata ce un user a interactionat cu acest tip de Ad, el va putea fi introdus in baza de date pentru remarketing.
Putem crea audiente pe baza tipului de interactiune pe care un user l-a avut cu Ad-ul nostru, si anume:
- Lista cu cei care au deschis formularul facand click pe Ad
- Lista cu cei care au deschis formularul dar nu l-au trimis
- Lista cu cei care au completat formularul si l-au trimis
Pe baza acestor informatii putem testa si crea diferite tipuri de campanii de remarketing, cu obiective si actiuni diferite, pentru a-i aduce inapoi si a-i transforma in clienti.
Sugestie: Trebuie sa te concetrezi pe actiuni specifice in functie de fiecare lista. De exemplu, pentru cei care au deschis formularul, dar nu l-au trimis, putem face o campanie de awareness, de prezentare a valorilor si beneficiilor companiei si felul in care produsele sau serviciile noastre il pot ajuta.
In cazul in care folosim lista cu cei care au completat si trimis formularul, putem face o campaniei prin care sa ii oferim direct produsele de care este interesat, cu un mic discount.
- Lista cu cei care au vazut videoclipuri
Accentul pe parte video se pune din ce in ce mai mult, si in viitor este un mediu de la care toata lumea are asteptari ridicate. In acest fel, dupa cum este si normal, marketingul clipurilor video are o ascensiune evidenta si tot mai multi oameni de marketing pun accent pe campaniile video.
Pe Facebook, se pot crea liste de audiente formate din useri care au interactionat sau vazut un clip de-al nostru. De asemenea, platforma ofera actiuni si mai specifice, lasandu-ne sa tragetam chiar si in functie de cate secunde din clip au fost vizualizate, si intervalul de timp in care aceste actiuni s-au petrecut.
Sugestie: Putem folosi un video Ad cu o prezentare generala a business-ului sau a serviciilor, iar apoi, in functie de engagemenetul userilor cu acel clip, putem folosi, prin remarketing, un al doilea Ad, mai specific, cu o prezentare mai detaliata, targetand userii care au fost mai mult interesati de video (de exemplu pentru cei care au vazut mai mult de jumatate din clip).
- Lista cu cei care au interactionat cu un event
Aceasta functionalitate a fost lansata relativ recent si e foarte folositoare pentru business-urile care se ocupa in general cu realizarea de evenimente, sau au lansari de produse mai des. Nu e o regula, crearea de event-uri fiind folosita si de catre cei are organizeaza webinarii sau evenimente online, si aceasta functie poate fi foarte importanta pentru ei mai tarziu.
Pentru acesta functionalitate putem crea liste cu cie care au fost interesati de un eveniment, liste cu cei care au participat la eveniment si liste cu ce are au si fost interesati dar au si participat.
Sugestie: Putem targeta userii care au spus ca sunt “interesati” de participarea la eveniment cu un Ad sau video Ad in care sa prezentam mai specific despre ce este vorba, sau sa le dam mai multe motive pentru a participa, cum ar fi sa le aratam ce tipuri de beneficii aduce, sau cum pot folosi mai bine informatiile de la respectivul eveniment (daca este vorba despre un workshop, de exemplu).
De asemenea, pentru cei care “participa”, putem crea o campanie de remarketing prin care sa le oferim discount-uri viitoare.
- Lista cu cei care au interactionat pe Instragram
Instagram-ul a evoluat foarte mult in ultima vreme, mai ales de cand a fost preluat de Facebook. Foarte multe business-uri au migrat spre aceasta platforma, iar numarul utilizatorilor a crescut vazand cu ochii.
Si aceasta functie, de a crea audiente pe baza celor care au interactionat cu postarile de pe Instagram, este destul de noua si, la fel, destul de putin folosita. Pentru a putea folosi aceasta functionalitate, trebuie sa ai un profil business pe Instagram.
Aici avem optiuni pentru a crea o lista:
- Cei care au interactionat cu pagina ta de Instragramm
- Cei care au interactionat cu o postare sau un Ad
- Cei care au salvat o poza
- Cei care ti-au trimis mesaje pe profilul de business
Tinand cont de facptul ca in medie engagementul pe Instagram este mai mare decat cel de pe Facebook, ne putem asteptam la niste liste de audienta destul de stufoase. Un mic minus pentru aceasta functia este faptul ca nu poti targeta useri care au interactionat cu o anumita postare, astfel incat sa fie mai specifica selectia.
Sugestie: Instagram este o platforma sociala folosita preponderent de catre cei are au business-uri a caror servicii sau produse pot fi foarte bine prezentate si expuse vizual, de exemplu fashion si mancare. in acest fel, atunci cand cineva interactioneaza cu o poza, sau o salveaza, automat stim ca este interesat de ceea ce a vazut si putem incerca sa ii oferim mai mult, facand o campanie de remarketing pentru acestia.
Facebook ofera noi si noi functionalitati, este o platforma care se dezvolta constant pe partea de business si promovare, astfel ca de la o zi la alta pot aparea noi posibilitati de targetare, unele dincolo de anumite asteptari tipice.
Datorita cresterii bazei de utilizatori ai platformei, interactiunile vor creste simtitor, astfel ca ne asteptam sa vedem tot mai multe tipuri de posibilitati de a ajunge la utilizatori, datorita actiunilor pe care acestia le intreprind pe paginile noastre de Facebook.
Voi ce liste de audiente folositi cel mai mult?
Alex Jivan – Marketing Manager
Leave a reply