3 retaileri care ofera probarea virtuala a hainelor, inainte de achizitie
Pandemia COVID-19 si atractia exercitata de livrarea si returul online gratuite au determinat dezvoltarea masiva a comertului online. Dar si cresterea numarului de consumatori pasionati de moda care au profitat, in detrimentul magazinelor e-commerce: din ce in ce mai multe persoane comanda acelasi produs de mai multe marimi si culori, returnandu-le pe cele nedorite (dupa ce le probeaza acasa). De aceea, aproape 50% din imbracamintea cumparata online e returnata, iar retailerii digitali incearca sa elimine costurile de retur fie taxandu-le, fie apeland la tehnologie pentru a le evita complet, citim pe internetretailing.net.
Posibilitatea de a proba virtual (la distanta) o piesa vestimentara, pentru a estima cum ti-ar sta cu ea, a devenit realitate de ceva timp, cu ajutorul avataturilor 3D si al inovatiilor legate de software. 3 retaileri care ofera aceasta posibilitate clientilor sunt:
- Zalando. Zalando a anuntat recent ca isi extinde avatarurile 3D si cabinele de proba virtuale, odata cu lansarea unei tehnologii care permite masurarea corporala si descoperirea masurii perfecte la haine, cu ajutorul a doua fotografii. Clientii trebuie sa incarce 2 poze in care poarta haine mulate, iar sistemul estimeaza automat si rapid daca trebuie sa cumpere marimea M sau L, de exemplu. Tehnologia e disponibila momentan in Austria, Germania si Elvetia.
- John Lewis (foto). Lantul britanic a semnat un partneriat cu firma de software Zyler si a lansat un serviciu care ajuta clientii sa probeze virtual 750 de produse de imbracaminte din portofoliul John Lewis Fashion Rental (care pot fi inchiriate online). Sistemul iti permite sa iti introduci inaltimea, marimea hainelor si cea a bustului, sa incarci o fotografie tip buletin sau sa folosesti una existenta deja pe site (care seamana cu tine) si apoi sa modifici latimea umerilor/soldurilor, grosimea taliei, marimea capului, etc. La final, vezi cum ti-ar sta produsul ales si poti proba rapid mai multe tipuri de vestimentatie – inclusiv unele pe care nu le-ai fi ales niciodata intr-un magazin fizic.
- Decathlon. Retailerul a dezvoltat – pe propiul website e-commerce – solutia SmartSize, care ajuta clientele sa vada cum le-ar sta cu bluzele vandute pe site. Sistemul foloseste modele preexistente, care poarta de la XXS la 4XL, au nuante ale pielii, coafuri si forme ale corpului diferite. Insturmentul e disponibil momentan in 25 de tari si va include, pe viitor, mai multe tipuri de imbracaminte, pentru ambele sexe.
Leave a reply