Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Web Ventures: cum arata performance marketingul post-pandemie?

Luna aceasta, agentia Web Ventures ne-a trimis un articol detaliat, axat pe perioada post-pandemie, in performance marketing. Aflati, in cele ce urmeaza, ce rol joaca rezilienta, pivotarea si adaptabilitatea in acest tip de marketing!

Impactul pandemiei COVID-19
Acum mai bine de un an lucrurile s-au schimbat: atunci cand pandemia a inceput, o multime de business-uri si-au inchis sau si-au redus activitatea din offline si s-au mutat (aproape) exclusiv online. Aceasta schimbare a insemnat un intreg proces de adaptare a campaniilor de performance la nevoia actuala a oameniilor: atat pentru ownerii de business, cat si pentru clientii aflati in targetul acestora.

Insa cum restrictiile incep sa se relaxeze, chiar daca poate este prea devreme sa vorbim despre o perioada post-pandemie, putem vorbi de un mix intre in & out: se deschid localuri, incep sa apara diverse oportunitati „de iesit afara”, centrele comerciale revin pas cu pas la dinamica pe care o aveau inainte de martie 2020. Asadar, apar noi oportunitati prin care acele business-uri care pana acum se focusau (aproape) exclusiv pe online isi pot reintra, in sfarsit, intr-un ritm (aproape) normal, in offline.

Provocari in campaniile de performance
Schimbarea vine cu provocari cand vorbim de campaniile de performance. Daca pana acum mesajele erau de tipul „Comanda online”, „Stay safe”, „Venim noi la tine”, acum publicul are atat posibilitatea de a se deplasa el insusi, cat si dorinta de a schimba putin peisajul propriei locuinte. Daca pana acum obiectivul principal (si aproape unicul) erau conversiile online, acum incep sa apara noi spatii in care produsul X poate fi achizitionat. Daca pana acum ne adaptasem targetarile in jurul a ceea ce oamenii preferau in timp ce faceau work from home, school from home & everything from home, acum oamenii incep sa iasa afara: sa se plimbe in X loc, sa viziteze Y, sa-si faca planuri pentru concediu, sa faca achizitii direct din magazine, sa probeze produsele din verticala Fashion & Apparel si sa achizitioneze mai putin online.

Aici nu vorbim de toate segmentele de public, ci doar de o parte din acesta (cei care abia asteptau relaxarea si reintrarea in normal). Dar fix pentru ei putem crea noi oportunitati de promovare a business-urilor si putem veni cu metode noi prin care sa-i determinam sa converteasca.

3 idei de campanii de performance marketing
Mai jos am pregatit 3 idei de abordare care pot fi testate (in functie de business, desigur) in urmatoarea perioada:

1. Campanii specifice & extensii.
Cum ziceam mai sus, campaniile de performance marketing in timpul pandemiei au fost focusate pe conversii. Online = conversie. Dar acum este sansa mult asteptata de a aduce publicul si in locatiile fizice.

Pentru Google Ads avem campanii Local store visits and promotions si extensii de tip Location pentru campaniile de Search. Prin campaniile de Local store avem posibilitatea de a promova locatia magazinului pe Search, Youtube, Maps si tot ce inseamna Display. Putem masura Call clicks si Driving directions. Exista si optiunea de Store Visits, pentru a vedea in ce masura conversiile offline au fost influentate de campania online, insa nu este valabila inca in Romania.

Pentru Facebook Ads avem campaniile cu obiectiv de Store Traffic, unde ne putem masura rezultatele prin Reach&Impressions.

2. Audiente out of the box.
Atat pentru Google Ads, cat si pentru Facebook Ads este un moment bun pentru testarea de noi audiente. Gandirea in afara zonei de confort a brandului promovat poate crea noi oportunitati. De exemplu, pentru magazinele care comercializeaza articole de incaltaminte, ne putem indrepta atentia catre oamenii interesati de anumite restaurante si cafenele, catre cei care se pregatesc pentru un nou job (care inseamna poate si intoarcerea la birou), catre cei care isi planifica o vacanta, etc. Chiar daca, la prima vedere, acestea pot parea audiente obisnuite, ele devin un nice-to-have cand vorbim de trecerea aceasta de la pandemie la o usoara relaxare.

3. Mesaje.
Stim deja ca ofertele comerciale, discount-urile si promotiile atrag. Dar si mesajele puternice atrag. „Stay home, stay safe” a atras si a rezonat cu publicul. Acum ce nevoi are publicul tau? Isi doreste sa sa se relaxeze? Cauta o oportunitate de a iesi din locuinta si de a se simti safe in continuare in locul in care va merge? Simte nevoia de socializare? Ofera-i si comunica-i publicului tau exact ceea ce are nevoie. Acum este momentul oportun de a evidentia un brand, prin mesaje specifice. De exemplu, daca vorbim de un magazin online cu articole sportive, nu mai este momentul de a concentra promovarea pe fitness si articole sportive indoor, dar este cu siguranta momentul de a evidentia ideea de miscare in aer liber.

Concluzie
Ne adaptam si ne readaptam constant. Fiecare campanie, fiecare audienta, fiecare mesaj inseamna un test pentru aducerea rezultatelor performante pe contul respectiv. Dar trebuie mereu sa luam in calcul componenta sociala, sa vedem ce se intampla in jurul nostru pentru a aduce elementul de noutate in campanii.

Leave a reply