Vinzi haine/cosmetice online? Trimite 21 – 30 e-mail-uri de Sarbatori!
In urma unui raport care a analizat segmentarea si automatizarea magazinelor online, in H4 (octombrie – decembrie) 2016, platforma de e-mail marketing klaviyo.com a analizat numarul optim de e-mail-uri de marketing pe care o companie e-commerce ar trebui sa le trimita in timpul campaniei de Sarbatori. Si a ajuns la concluzia ca brand-urile de imbracaminte si incaltaminte, DIY, cosmetice si alimente care au avut cel mai mare succes in urma mesajelor trimise pe mail, in aceasta perioada, au trimis 21 – 30 e-mail-uri. Aceste companii au inregistrat o crestere de pana la 77 de ori a veniturilor in urma acestui numar de mesaje, fata de anii in care trimiteau 1 – 10 e-mail-uri.
Alte observatii ale studiului:
- majoritatea magazinelor online care au utilizat Klaviyo in 2016 (55,6%) au trimis intre 1 si 10 mail-ul; in medie, s-au trimis 15,21 mesaje pe mail de Sarbatori, care au avut o rata click-through de 1,6%
- la trimiterea a 21 – 30 de mesaje de Sarbatori, brand-urile de fashion au avut o crestere de 17 ori a veniturilor, companiile care vand produse DIY – una de 23 de ori, cele care vand cosmetice – una de 77 de ori si cele care vand bauturi si alimente – una de 17 ori
Numarul de mesaje este acelasi, dar strategiile sunt diferite, in functie de industrie:
- BRAND-URILE DE FASHION SI INCALTAMINTE
- au rezultate mai bune cand includ in subiectul e-mail-ului un procent de reducere (mai ales daca aceasta se adauga peste un discount deja existent) sau un pret aplicat unei intregi categorii de produse – de exemplu, „Doar astazi, ai inca 20% reducere la toate produsele”, „Pulovere de pana la 25$”
- creeaza campanii exclusiv pentru vedete, segmentul VIP fiind cei mai dedicati clienti acestia vor reactiona mai bine la mail-urile primite si vor cumpara
- leaga mail-urile de o tema – 12 zile pana la Craciun, in fiecare zi o campanie de reduceri
- BRAND-URILE DE BEAUTY & COSMETICE
- au conversii mai mari cand includ in subiectul e-mail-ului cuvinte care indeamna cititorul sa actioneze rapid si urgent – de exemplu, „Doar 4 zile in care mai poti cumpara”, „Ultima sansa…”
- unele companii isi segmenteaza clientele si trimit atat de multe mail-uri doar celor care nu au cumparat nimic recent, cele care au achizionat ceva in ultima saptamana (de exemplu) neprimind toata lista de 30 de mesaje
- trimit mail-uri la ora 07:00 (cand clientele se trezesc si se pregatesc de o noua zi, inconjurate de cosmetice), la ora 17:00 – 18:00 (cand sunt pe drumul spre casa si stau pe telefoane) sau la 22:00 – 23:00 (cand sunt in pat, gata de culcare)
- BRAND-URILE DE BAUTURI SI ALIMENTE
- anunta ca va urma o reducere
- trimit in continuare mail-uri si dupa sarbatorile importante
Leave a reply