Top 7 metode de a creste implicarea clientilor prin email marketing
Vrei sa interactionezi mai mult cu clientii si sa le cresti entuziasmul pentru ofertele tale? In era digitala, in care oamenii au access la nenumarate canale de comunicare si tipuri de continut, email marketingul ramane una dintre cele mai personale si eficiente metode de promovare. Dar nu orice fel de newsletter va obtine rezultate.
Pentru a creste implicarea clientilor, trebuie sa ai o abordare bazata pe personalizare si optimizare cu ajutorul tehnologiei. Iata mai jos sapte dintre cele mai bune metode prin care poti comunica cu mai mult impact cu clientii tai.
- Trimiterea de newslettere cu continut relevant
- Segmentarea listei de abonati si personalizarea mesajelor
- Automatizarea campaniilor de email pentru engagement crescut
- Elemente interactive in campaniile de email marketing
- Call to action pentru cresterea ratei de clickthrough
- Combinarea email marketingului cu SMS marketing pentru interactiune sporita
- Email marketing pentru promovarea altor canale de comunicare
1. Trimiterea de newslettere cu continut relevant
Cel mai important factor pentru a obtine implicarea clientilor este crearea de continut relevant, care le rezolva o problema. Fie ca vorbim de continut educational sau de oferte bine gandite, trebuie sa trimiti newslettere pe care publicul tinta vrea sa le primeasca.
Nici cele mai sofisticate optimizari nu pot compensa o campanie cu continut slab. Poate ii vei convinge pe abonati sa dea click si sa parcurga un email, dar daca vor simti ca si-au pierdut timpul, nu vor mai face aceeasi greseala si a doua oara.
Cum creezi continut de calitate in email marketing?
- Cunoaste-ti publicul tinta. Foloseste cercetari de piata, sondaje de opinie, discutii directe sau documentarea pe grupuri si forumuri pentru a intelege ce probleme, interese si nevoi au clientii tai.
- Analizeaza performanta campaniilor trecute pentru a vedea ce tipuri de mesaje obtin cele mai bune rate de engagement.
- Concentreaza-te pe beneficii, educatie si informatie in primul rand, si apoi pe vanzare.
- Testeaza diferite tipuri de continut pentru a vedea ce functioneaza mai bine.
- Analizeaza concurenta directa, si nu numai. Inspira-te de la brandurile care reusesc sa obtina un engagement ridicat si adapteaza strategiile pentru publicul tau.
2. Segmentarea listei de abonati si personalizarea mesajelor
60% dintre consumatori se asteapta ca brandurile sa le ofere informatia de care au nevoie, la momentul potrivit, si mai putin de jumatate dintre afaceri fac asta, arata un studiu Google.
Cum poti face parte dintre cei 50% care comunica relevant cu clientii? Prin personalizarea comunicarii, respectiv segmentarea listei de abonati in functie de diverse criterii: varsta, sex, locatie, interese, comportamente din campanii precedente, comportamente pe website etc.
Pentru a avea la dispozitie date prin care poti crea segmente de clienti, alege o platforma de email marketing ca NewsMAN, care se integreaza direct cu magazinul online. Astfel, de fiecare data cand cineva primeste un newsletter, viziteaza website-ul, vizualizeaza produse, le adauga in cos etc., obtii informatii valoroase care pot fi folosite pentru trimiterea de campanii personalizate.
Avantajele segmentarii si personalizarii sunt clare, potrivit unor statistici centralizate de Lxa:
- Campaniile segmentate pot creste veniturile cu pana la 760%;
- 88% dintre respondenti spun ca sunt dispusi sa raspunda la un email care pare ca este creat pentru ei;
- Emailurile cu subiect personalizat au o rata de deschidere de 62%.
De de alta parte, 10% dintre respondenti sunt enervati de lipsa personalizarii, 34% de recomandari care nu li se potrivesc, iar 14% de oferte care nu sunt relevante locatiei sau contextului lor.
Afla mai multe despre micro si macro-segmentarea in email marketing si fa din personalizare o prioritate daca vrei sa cresti implicarea clientilor cu businessul tau.
3. Automatizarea campaniilor de email pentru engagement crescut
Daca segmentarea si personalizarea te ajuta cu relevanta mesajului, automatizarea te ajuta cu trimiterea campaniei de email marketing la momentul potrivit.
De exemplu, o campanie de email de bun venit trebuie trimisa imediat dupa abonare. Daca vrei sa transformi un client potential in cumparator, trebuie sa trimiti emailul de cos abandonat in aceeasi zi, si nu la o saptamana dupa.
Automatizarea in email marketing te ajuta sa setezi flow-uri de mesaje care sunt trimise in functie de diferite actiuni pe care le fac clientii, la intervale de timp stabilite de tine. Astfel, nu doar ca iti eficientizezi munca, ci te asiguri ca obtii rate mai bune de engagement prin trimiterea newsletterelor la momentul oportun.
4. Elemente interactive in campaniile de email marketing
Elemente interactive in campaniile de email marketing sunt un mod excelent de a atrage atentia si de a creste implicarea clientilor. Acestea pot fi elemente de continut sau design care incurajeaza interactiunea, cum ar fi:
- Concursuri. Acestea apeleaza la spiritul ludic, pot include si elemente vizuale atractive si, bineinteles, contin si un premiu. Astfel, sunt putini clienti care vor spune “pas” unui concurs cu un mecanism de participare clar si un premiu valoros.
- Sondaje de opinie. Clientii isi doresc de multe ori sa-si exprime parerea, dar nu au ocazia sau gasesc dificil procesul. Trimite-le periodic emailuri prin care sa le ceri parerea, sa aduni feedback valoros si, in acelasi timp, sa cresti ratele de engagement.
- Campanii de email NPS (Net Promoter Score). Acestea sunt un alt mod excelent de a implica clientii in procesul de vanzari si de a obtine informatii pretioase pentru viitoare campanii personalizare. Cu NewsMAN, poti programa emailuri NPS, iar platforma creeaza automat si segmente de clienti pe baza raspunsurilor.
- Cronometru in newsletter. Vrei sa atragi atentia asupra unei oferte care expira? Sau sa creezi curiozitate in jurul unei lansari de produs? Adaugarea unui element interactiv precum un cronometru ca cel de mai jos e un mod simplu si rapid de capta atentia si de a invita oamenii la actiune.
- GIF-uri sau clipuri video scurte. Daca se potriveste cu continutul newsletterului, poti include GIF-uri amuzante, desigur, dar aici ne referim mai degraba la imagini care pun mai bine in valoare produsele sau serviciile oferite. Iata un exemplu de newsletter care face asta cu succes:
5. Call to action pentru cresterea ratei de clickthrough
O greseala frecventa in email marketing, mai ales la inceput de drum, este omiterea butonului de call to action sau neoptimizarea lui. E simplu: daca nu le spui abonatilor ce sa faca si daca nu le dai un mod de a trece la actiune, probabil ca nu o s-o faca singuri.
Fiecare newsletter trebuie sa contina cel putin un buton de call to action. In functie de lungime, poti include si mai multe. Un buton de call to action eficient este:
- Clar, scurt si la obiect.
- Usor vizibil in email.
- Relevant pentru sectiunea din email unde se afla.
- Atractiv ca design, dar nu tipator.
Daca vrei sa te asiguri ca ai o campanie de email marketing cu un design profesionist, care include toate elementele necesare pentru a creste implicarea clientilor, foloseste un model de newsletter din galeria NewsMAN, precum cele de mai jos:
6. Combinarea email marketingului cu SMS marketing pentru interactiune sporita
Campaniile de SMS marketing au rate de deschidere si de conversie mari, insa au dezavantajul ca nu le poti trimite prea des, fara sa fii enervant, si nu poti include foarte multe informatii. Dar daca combini email si SMS marketingul, te poti bucura de avantajele ambelor canale de comunicare.
Cum faci asta? Sa zicem ca trimiti un newsletter eCommerce prin care prezinti abonatilor o oferta de produse. O parte vor actiona imediat, iar altii vor amana momentul in care sa viziteze website-ul. Dupa cateva ore, trimiti un SMS prin care le amintesti de oferta. Abonatul se va intoarce la email pentru a da click sau va merge direct pe site.
Poti trimite si SMS de cos abandonat sau de review comanda. Sau poti face invers: creezi curiozitate printr-un SMS, iar apoi trimiti oferta detaliata pe email.
Orice alegi, foloseste combinatia strategic pentru a creste eficienta campaniei de promovare si a da remindere in momente cheie.
7. Email marketing pentru promovarea altor canale de comunicare
Si pentru ca vorbim de combinarea diferitelor canale de comunicare, email marketingul te poate ajuta sa cresti implicarea clientilor prin promovarea altor platforme pe care esti activ.
Include in newsletter butoane catre paginile de social media ale brandului. Ii poti invita pe abonati sa te urmareasca, astfel incat sa fie la curent cu ce faci si sa aiba acces la mai multe tipuri de continut.
Newsletterul poate fi un loc bun si pentru a scoate in evidenta postari facute de fani sau orice alt tip de UGC (user generated content), pentru a incuraja implicarea si a arata ca brandul este popular si atent la comunitatea sa.
Cu cat conectezi mai bine toate canalele de comunicare si cu cat cineva te urmareste in mai multe locuri, cu atat ai mai multe sanse sa interactioneze cu tine si sa devina un client loial.
Daca te-am convins sa pui in aplicare metodele de mai sus si sa cresti implicarea clientilor prin email marketing, o poti face cu usurinta folosind serviciile de email marketing NewsMAN. Platforma se integreaza cu orice magazin online, iti ofera functii avansate de segmentare si personalizare, o galerie generoasa de template-uri de newsletter, dar si experti care sunt gata sa te ajute la nevoie.
Comentariu ( 1 )
[…] Top 7 metode de a creste implicarea clientilor prin email marketing – ECOMpedia […]