MerchantPro: Home&Deco, 33% mai multe comenzi YoY, in S1 2023
O analiza MerchantPro a magazinelor online active in 2023 arata o crestere a vanzarilor de 8,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Platforma locala de solutii SaaS pentru e-commerce transmite, intr-un comunicat de presa, ca numarul comenzilor plasate de clienti in acest an a fost mai mare cu 6% YoY.
Cel mai dinamic segment de piata este Home&Deco: fata de S1 2022, s-a inregistrat o crestere a numarului de comenzi de 33%; valoarea medie a comenzii s-a situat la 100 €. Pentru prima data in ultimii 3 ani, nisa de Fashion inregistreaza o scadere usoara (-5% ca numar de tranzactii), valoarea medie a comenzii crescand de la 32 €, la 34 €. In ianuarie-iunie 2023, numarul comenzilor de articole sportive s-a mentinut stabil (+6% YoY), in timp ce in IT&C s-au plasat cu 32% mai multe comenzi, comparativ cu primele 6 luni ale lui anului trecut.
Valoarea medie a comenzii a crescut foarte putin: de la 50 € (in primele 6 luni ale anului trecut), la 51 € (in S1 2023). Cele mai multe comenzi, atat numeric, cat si din punct de vedere al valorii tranzactiilor au fost inregistrate in mai 2023. La nivel de platforma, volumul total al vanzarilor online al celor aproape 2.000 de magazine care folosesc MerchantPro a crescut cu 22% YoY.
Tendinta ascendenta de la inceputul lui 2022 (intrerupta brusc in primavara trecuta, de conflictul din Ucraina) a fost reluata in vara si s-a mentinut pana la inceputul lui 2023. In ianuarie acest an s-au inregistrat cu aproape 15% mai multe comenzi decat in ianuarie 2022. Ulterior, pe fondul presiunii generate de inflatie si posibila recesiune preconizata global, cresterea a incetinit, inregistrand chiar o stagnare in aprilie 2023 vs aprilie 2022.
„Comerciantii din online trebuie sa se adapteze la un comportament de achizitie mai precaut si o competitie ridicata. Batalia pe atentia si bugetul clientilor este intensa si, cred eu, o cursa de anduranta. Antreprenorii care isi construiesc business-urile pentru un maraton au de castigat. Cei mai abili se orienteaza catre imbunatatirea experientei vizitatorilor site-ului- a devenit mai importanta ca oricand. Efectul unui site bine optimizat, cu viteza mare de incarcare este imediat in rata de conversie si vanzari, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident in retentie si loializare. Investitiile importante merg in automatizari, inclusiv pentru integrarea si adoptia solutiilor de inteligenta artificiala, precum si cresterea performantei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Comentariu ( 1 )
[…] MerchantPro: Home&Deco, 33% mai multe comenzi YoY, in S1 2023 – ECOMpedia […]